Neuvolakäynnit

Neuvolalääkärillä käyty, päivän pelastus eli närästyslääke saatu. Ja mikä ihaninta lääkärillä oli käytössä oikein kunnon ultra niin pääsimme näkemään vauvaa. 🥰 Mittausten mukaan vastaa laskettua aikaa ja kaikki oli juuri niinkuin pitää. Nyt voi jo vähän huokaista helpotuksesta.
 
Mulla on eka neuvola vasta 23.3. ja samalla viikolla ennen neuvolaa oon varannut varhaisultraan ajan! Neuvola arvioi että nyt oisi 5+1, mutta itse en ole ollenkaan varma 🙈 sen takia varasin varhaidultran niin tuolle viikolle, jos onkin aikaisemmat viikot niin sykkeet kuitenkin näkyisi (itselläni kierron vaihtelun vuoksi ei tarkkaa ovista tiedossa) 🤗 innolla odotan!
 
Mä en uskalla luottaa tähän, pessimisti kuin olen, joten kelasin varata neuvolan vasta, jos varhaisultrasta tulee hyviä uutisia.
 
Mäkin ajattelin varata vasta joskus varhaisultran jälkeen. On tullut jo sen verran monta kertaa käytyä ensikäynti turhaan, etten enää jaksais kerrata suvun sairauksia ja ruokarajoitteita. 🙄 Vaikka voihan siinä edelleen käydä samoin, jos soittelen joskus rv8+.
 
Varasin heti soittoajan neuvolaan, kun raskaus varmistu. Ilosena sieltä soitti, että arvelikin mun soittavan löhiaikoina (aloitin siis heidän tiloissaan duunin viikkoa aikaisemmin ja taukohuoneessa kerroin miten hirmunen vauvvakuume vaivaa). Tosi ihanasti neuvo sit puhelimessa jo alkuun tämmöstä ensikertalaista ja sovittiin eka neuvola rv 7+6 ja lääkäri 8+6. Ootetaan kyl jännityksellä, mitä siellä jutellaan. Ja ainiin, kävin hakee ruokasuositukset ihan livenä ja vähän juteltiin ravinnosta ja muustakin ihan ilman ajanvarausta. Tosi hyvä fiilis kyl jääny toiminnasta. Oon niin onnellinen et sattu näin mukava neuvolatäti ❤
 
Eka neuvola oli maanantaina. Aivan ihana hoitaja, harmitti ihan hirveästi kun hän lopussa kertoi olevansa vaihtamassa terveysasemaa ja varasi seuraavan ajan toiselle hoitajalle 😕
 
Peruin eilen ajan lapsettomuushoitoihin kun ei nyt olekaan tarvetta. Viikon päästä eka neuvola ja toivottavasti päästään heti ensi perjantaina verikokeisiin ja NIPTiin. Taustalla pitkä yritys ja vuosi sitten samaan aikaan olin raskaana mutta päädyttiin keskeyttämään raskaus trisomia löydön vuoksi💔 Jännittää tajuttomasti tulevat testit
 
Peruin eilen ajan lapsettomuushoitoihin kun ei nyt olekaan tarvetta. Viikon päästä eka neuvola ja toivottavasti päästään heti ensi perjantaina verikokeisiin ja NIPTiin. Taustalla pitkä yritys ja vuosi sitten samaan aikaan olin raskaana mutta päädyttiin keskeyttämään raskaus trisomia löydön vuoksi💔 Jännittää tajuttomasti tulevat testit
Sä saat siis sen trisomiataustan takia niptin?
 
Soitin eilen neuvolaan kysyäkseni tarttisiko aikaa myöhäistää, kun eka neuvolakäynti tulee nyt viikoille 7+4. Hoitaja sanoi ettei tarvitse, kun ajat menee muuten niin pitkälle. Kysyin samalla tuosta viikkojen laahaamisesta, niin sanoi että todennäköisesti saan lähetteen sikiöseulontaan ja siellä ultrattaisiin uudestaan.
 
Puhuttiinko teillä ensimmäisellä neuvolakäynnillä rokotuksista? Olin itse aika yllättynyt siitä, että raskaana oleville suositellaan 3. ja 4. rokotetta koronaan. Olen itse saanut niitä kaksi ja sairastanut taudinkin jo kahdesti, joten mitään mielenkiintoa lisäpiikkejä kohtaan ei ole varsinkaan nyt raskaana.

Jäykkäkouristus oli itselläni päässyt vanhentumaan pari vuotta sitten, mutta sen ajattelin uusia vasta ihan loppuraskaudessa tai heti syntymän jälkeen.
 
Puhuttiinko teillä ensimmäisellä neuvolakäynnillä rokotuksista? Olin itse aika yllättynyt siitä, että raskaana oleville suositellaan 3. ja 4. rokotetta koronaan. Olen itse saanut niitä kaksi ja sairastanut taudinkin jo kahdesti, joten mitään mielenkiintoa lisäpiikkejä kohtaan ei ole varsinkaan nyt raskaana.

Jäykkäkouristus oli itselläni päässyt vanhentumaan pari vuotta sitten, mutta sen ajattelin uusia vasta ihan loppuraskaudessa tai heti syntymän jälkeen.
En muista ihan tarkasti mitä puhuttiin, mutta kysyttiin onko koronarokotus ja kerroin että on sama tilanne kuin sulla, eli kaksi+sairastettu. Mutta minulle ei kyllä (ainakaan silleen että olisin ymmärtänyt 🤣) suositeltu nyt ottamaan lisää. Muistakin rokotteista oli puhetta ja en tarkkaan muistanut mitä on millonkin otettu ja onko vanhentuneita (varmaan on).
 
Puhuttiinko teillä ensimmäisellä neuvolakäynnillä rokotuksista? Olin itse aika yllättynyt siitä, että raskaana oleville suositellaan 3. ja 4. rokotetta koronaan. Olen itse saanut niitä kaksi ja sairastanut taudinkin jo kahdesti, joten mitään mielenkiintoa lisäpiikkejä kohtaan ei ole varsinkaan nyt raskaana.

Jäykkäkouristus oli itselläni päässyt vanhentumaan pari vuotta sitten, mutta sen ajattelin uusia vasta ihan loppuraskaudessa tai heti syntymän jälkeen.
Ei ollu mulla mitään puhetta rokotteista, ei korona tai muistakaan.
 
On muuten hankalaa neuvola-ajan varaaminen! Täällä on käytössä takaisinsoittojärjestelmä ja tietenkin soittavat silloin kun olen töissä. En vielä tässä vaiheessa haluaisi työkavereiden edessä alkaa puhelimessa selittämään miksi haluan varata neuvolaan ajan. 😅
 
Eilen oli eka neuvola ja varailin ajan seuraavaan ultraan.. se on vasta 24.4. Täytyy käydä kerran yksityisellä ennen sitä, en malta odottaa noin kauaa 🙈
Asiat oli tuttuja, kun jo neljäs raskaus menossa. Rokotuksista ei ollu puhetta meillä.
 
Kävin tänään ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Jäi oikein mukava ja positiivinen olo käynnistä ja hyvin otettiin toiveet huomioon. Painon halusin nyt itse nähdä, mutta sovittiin että jatkossa en katso sitä itse vaan neuvolahoitaja kirjaa sen itse ylös.
Ilmaisin huoleni tuosta viikolla laahaamisesta, mutta siihen sanottiin taas, että on normaalia. Kohtu tuntui tunnusteltaessa oikean kokoiselta viikkoihin nähden. Paljon tuli lippuja ja lappuja mukaan ja ensiviikolla saa alkaa varailemaan ultria yms.
Perheessäni on diabetes taustaa joten sokerirasitukseen suositteli menemään joidenkin viikkojen päästä.
 
Meillä oli ensimmäinen neuvola viime viikolla. Vastassa oli mukava uusi neuvolahenkilö ja ymmärsi meidän huolet näin uuden raskauden alussa. Verikokeissa kävin tällä viikolla. Tulevana maanantaina päästään ultraan ja siitä suoraan NIPTiin. Olisin halunnut että se olisi otettu heti 10+0 mutta kuulemma ensin pitää mennä ultraan. Ensi viikon aikana toivottavasti saadaan niptin tulokset. Ainiin ja sokerirasitustestiin pitää mennä muutaman viikon päästä ja aloittaa joku raskausmyrkytyksen estolääkitys ennaltaehkäisevästi, kun tulee 12+0 täyteen. Vuosi sitten sellaisesta ei ollut mitään puhetta, mutta ilmeisesti onkin joku uusi ohjeistus.
 
Takaisin
Top