Neuvolakäynnit

Mä mietin, että varaisin tonne sun vinkkaamaan paikkaan varhaisultran. Siellä näytti olevan hyvin aikoja ja on kyllä edukas. 🙂🥰
Kävin siellä edellisessä raskaudessa ja oli kyl tosi mukava paikka :smiling-eyes: Mietin silloin Helsinkiin lähtemistä, mutta tämä oli sit kuitenkin maantieteellisesti lähempänä.

Kävin siellä edellisessä raskaudessa ja oli kyl tosi mukava paikka :smiling-eyes: Mietin silloin Helsinkiin lähtemistä, mutta tämä oli sit kuitenkin maantieteellisesti lähempänä.
Kiva kuulla! :smiling-eyes: Juu on meitäkin paljon lähempää, kun Helsinki!

No voi hitsi. Minä ehdin jo innostua. Millä viikolla olet nyt?
Eilen oli 8+3, mutta voi hyvin olla viikon vähemmänkin. 🤷‍♀️ Vatsan päältä tuolla ultralla katottiin, joten näkyvyyskin sitä luokkaa. Varhaisultrassakin katsotaan käsittääkseni aina alakautta?

Eilen oli 8+3, mutta voi hyvin olla viikon vähemmänkin. 🤷‍♀️ Vatsan päältä tuolla ultralla katottiin, joten näkyvyyskin sitä luokkaa. Varhaisultrassakin katsotaan käsittääkseni aina alakautta?
Jotenkin muistelen lukeneena että alle 10+ viikoilla katsottais aina alakautta ihan sen näkyvyyden takia.

Mulla on jouduttu katsomaan np ultrassa kun alakautta kun tuo leikkaisarpi vaikeuttaa vielä siinä vaiheessa ultran näkyvyyttä.

Jotenkin muistelen lukeneena että alle 10+ viikoilla katsottais aina alakautta ihan sen näkyvyyden takia.

Mulla on jouduttu katsomaan np ultrassa kun alakautta kun tuo leikkaisarpi vaikeuttaa vielä siinä vaiheessa ultran näkyvyyttä.
Tälläsessä käsityksessä myös. Toki lääkäri sanoikin heti, että jos haluan niin voidaan koittaa katsoa, mutta mitään hän ei lupaa. Joten yllätyksenä tuo ei tullut eikä sinällään ees harmita, koska en odottanut mitään. Yllätyksenä tuli, että edes ehdotti ultraamista.

Eilen varasin neuvola-ajan, viikoilla 4+5 (en uskaltanut varata aiemmin, kun olin ihan varma että kuitenkin menee kesken). Hyvältä vielä toistaiseksi näyttää :) Eka neuvola 15.3. rv 8+0, en tiedä, miten maltan sinne saakka. Kävin HCG-verikokeessa 4+1, jolloin arvo oli 543, käyn varmaan vielä 5+1 eli torstaina uudestaan, että saan jotain mielenrauhaa. Tämä on siis esikoiseni, jota odotan, ja yritimme häntä yli 1,5 vuotta saamatta plussan plussaa. Siksi pelkään menetystä niin paljon :'(
Ite olen työni puolesta seurannut hcg:n nousua niin saa vähän mielenrauhaa. Ihan eka oli 45 (hedelmöityksestä 7päivää) ja eilen otin ja oli 186074 (7+4) tuossa välissä myös otin mutta en muista päiviä…

Ite olen työni puolesta seurannut hcg:n nousua niin saa vähän mielenrauhaa. Ihan eka oli 45 (hedelmöityksestä 7päivää) ja eilen otin ja oli 186074 (7+4) tuossa välissä myös otin mutta en muista päiviä…
Lisään vielä tohon että hcgn nousu myös yksilöllistä mut vähän ees kertoo että rusina siel jatkaa kasvuaan😄

Testasin eilen (5+0) Clearbluen viikkonäytöllisellä testillä ja tuli 3+ viikkoa niin kuin pitikin :) Käynkin ehkä vasta sit ensi viikolla uudestaan verikokeessa, kun sain tuosta raskaustestistä nyt toistaiseksi mielenrauhan :folded: Varhaisultraa ajattelin sit 7+0 (8.3.)

On kyllä kallista käydä yksityisellä verikokeessa, en usko, että pääsisin neuvolan kautta, vaikka olisin kuinka huolissani. Tää on mun eka raskaus, eli ei ole ollut vielä keskenmenoja. Käyn verikokeessa Puhdin kautta ja se maksaa 58 € kerta:Weary Cat Face:

On kyllä kallista käydä yksityisellä verikokeessa, en usko, että pääsisin neuvolan kautta, vaikka olisin kuinka huolissani. Tää on mun eka raskaus, eli ei ole ollut vielä keskenmenoja. Käyn verikokeessa Puhdin kautta ja se maksaa 58 € kerta:Weary Cat Face:
Eihän hcgta neuvola varmaan määräisikään. Kaikesta säästetään ja ”turhaa seurantaa” eivät harrasta ellei ole jokin terveydellinen syy. Onneks ainoita työsuhde etuja toi itellä😄. Neuvolassa nauroivat että onpas heillä helppoo kun olin hb:nki kattonu valmiiks😅 en luota neuvolan sormenpää hb testauksiin…

Joo, kaikesta säästetään. Paitsi tietty sokerirasitukseen mun on mentävä kaks kertaa vaikka sais kuinka hyvät arvot ekasta 😂 Viime raskaudessa oli vähän nihkeetä ihan toi hb:n mittauskin. Arvot kun oli aiemmilla käyntikerroilla olleet hyvät, niin ei sit enää oiskaan tarvinnut seurantaa.

Mä en tullut edes ajatelleeksi, että Puhdin kautta pääsisi. Harmittelin täällä itsekseni, kun ei täällä neuvolassa pääse kyllä ollenkaan. Nyt ei ehkä tarvetta mennä, mut jos tulee epävarma fiilis, niin on kiva tietää et sinne pääsisi :smiling-eyes:

Ainakin meillä automaattisesti nt ultra tehdään alakautta. H20 ultra sitten vatsan päältä.

Testasin eilen (5+0) Clearbluen viikkonäytöllisellä testillä ja tuli 3+ viikkoa niin kuin pitikin :) Käynkin ehkä vasta sit ensi viikolla uudestaan verikokeessa, kun sain tuosta raskaustestistä nyt toistaiseksi mielenrauhan :folded: Varhaisultraa ajattelin sit 7+0 (8.3.)
Mulla saman viikot ja mietin kans samaa aikaa varhaisultraan. Seuraava vapaa aika on siitä tasan viikon päästä, jos siihen jaksais odottaa. Oon nyt varannut varoiks molemmat. Perun sitten toisen.🙊 Ja tietenkin nyt toivon, että sinne asti nyt päästään ylipäänsä.

Pitää alkuviikosta soittaa neuvolaan. Toivottavasti saan ajan varhaisultraan, kun on niin epäuskoinen olo tästä kaikesta.

Soitin neuvolaan ja sain ajan sinne ensikäynnillä 23.3 sekä pääsen neuvolalääkärille varhaisultraan 15.3 tuulimuna historian vuoksi.

Minäkin soitin tänään. VU tulossa mutta ei toiminu järjestelmät niin ei vielä tienny, joko 8.3. tai 15.3. Tulee viesti perään. Sit sen jälkeen varailla ekaa neuvola-aikaa🤷‍♀️

Mulla neuvola 13.3, jolloin viikkoja jo 9+6. Varhaisultrassa kävin kunnallisella puolella 23.2.

Takaisin