Neuvolakäynnit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Olin yhteydessä neuvolaan esikoisen asioissa ja varattiin samalla mulle eka äitiysneuvola. Aika on 30.11., tuolloin rv 9+2.
 
Mäkin meen 17.11. oviksen mukaan jo 7+4. Neuvolassa laskevat väkisin menkkojen mukaan ja mulla tosi pitkä kierto, ku ovis joskus 20-25 päivinä. Pääsenpä sitten aikasemmin varaamaan ultraa 😂 Jos ehtis ennen joulua 😊
 
Menettekö ekalle käynnille yksin vai puolison kanssa?
 
Esikoisen raskaudessa käytiin aina miehen kanssa kun pystyttiin. Oli mies mukana tai ei niin käynnit oli ainak viikon kohokohtia, meillä niin mukava terkka, että oli kiva pölistä siellä kaikenlaista
 
Mäkin meen 17.11. oviksen mukaan jo 7+4. Neuvolassa laskevat väkisin menkkojen mukaan ja mulla tosi pitkä kierto, ku ovis joskus 20-25 päivinä. Pääsenpä sitten aikasemmin varaamaan ultraa 😂 Jos ehtis ennen joulua 😊
Toi ois niin kiva ku ehtis ennen joulua! Meillä osuu nt ultra varmaan joulun jälkeiselle viikolle, toki mennään yksityiselle ennen sitä, mutta kuitenkin
 
Menettekö ekalle käynnille yksin vai puolison kanssa?
Puoliso tulee mukaan. Esikoisen raskaudessa oli myös mukana suurimmalla osalla käynneistä. Silloin ei päässyt mukaan kunnallisiin ultriin koronarajoitusten takia, niin oli ihana että edes sydänäänet pääsi aina neuvolakäynneillä kuulemaan.

Oispa kyllä ihana päästä nt-ultraan ennen joulua!
 
Puoliso tulee mukaan. Esikoisen raskaudessa oli myös mukana suurimmalla osalla käynneistä. Silloin ei päässyt mukaan kunnallisiin ultriin koronarajoitusten takia, niin oli ihana että edes sydänäänet pääsi aina neuvolakäynneillä kuulemaan.

Oispa kyllä ihana päästä nt-ultraan ennen joulua!
Ah toi oli perseestä ku joutu menee yksin nt ultraan!! 😞 onneks se rajotus poistu 2pv ennen rakenneultraa ni mies pääsi. Mentii sen takii yksityiselle kattoo sukupuoli et jos ei pääsis rakenneultraankaan, mut onneks pääsi
 
Mä taidan mennä ihan ite vaan (tai siis esikoisen kanssa). Aikasemminkin jossain taisin jo mainita, et meidän terkkari ei oo mikään lempi, eikä oo ikinä ottanu kantaa mihinkään, niin oon kokenu käynnit aika turhiksi tai enemmänki lisästressiä aiheuttaviksi. Harmi kyllä. 😒

Viimeks sain loppuvaiheessa raskausmyrkytysepäilyn korkeista verenpaineista, jotka mitattiin heti vastaanotolle tultua, kun olin juossu sinne bussilta ja muutenkin aina mittauskammo nostaa 🤦🏼‍♀️ sit seurattiin pissakokeita ja soiteltiin perään ja käytiin lisäkäynneillä ja yritin sanoa, et kotona on aina jopa ihan liian matalat verenpaineet, mutta epäili puhunko totta 😂
 
Ah toi oli perseestä ku joutu menee yksin nt ultraan!! 😞 onneks se rajotus poistu 2pv ennen rakenneultraa ni mies pääsi. Mentii sen takii yksityiselle kattoo sukupuoli et jos ei pääsis rakenneultraankaan, mut onneks pääsi
Joo mekin käytiin sen takia yksityisellä joskus rv 16, että mieskin pääsi mukaan. "Onneksi" mulla oli useampi seurantaultra sit lopulta julkisella, niin mieskin pääsi rv 30 mukaan yhteen ultraan kun rajoitukset poistui pari päivää aiemmin.
 
Ehkä sit myöhemmillä viikoilla on kiva puolisonkin tulla kuunteleen sydämen lyöntejä 😊 ekassa kävi kyl kans melkein kaikki käynnit mukana. Mut nyt ajateltiin, et turha ottaa miinustunteja töistä sen takia 😄 toki sit täytyy jos toi vauhdikas taapero häiriköi liikaa 😄
 
Takaisin
Top