Neuvolakäynnit

Mä olin viikko sitten neuvolassa, neuvolan laskujen mukaan 9+1, ja hoitaja käski että verikokeisiin saman viikon aikana. Kävin sitten loppuviikosta.
 
Eikös ne tulokset tuu päivässä parissa eli aikaa on nt-ultraan vielä..ainakin itsellä.
Äh huomenna täytyy herätä yöllä pissalle ja säätää sen purkin kanssa sit aamulla Anguished Face-
 
Joo, en mä tiedä miksi se hoitaja kehotti että vielä viime viikon aikana piti ehtiä sinne veri- ja pissakokeisiin... En ole käynyt omakannassa katsomassa onko siellä tuloksia, mutta enpä mä niistä hullua hurskaammaksi tule, ei ne sano mulle mitään.
 
Joo, en mä tiedä miksi se hoitaja kehotti että vielä viime viikon aikana piti ehtiä sinne veri- ja pissakokeisiin... En ole käynyt omakannassa katsomassa onko siellä tuloksia, mutta enpä mä niistä hullua hurskaammaksi tule, ei ne sano mulle mitään.

Mua kiinnostaa ne perusveriarvot Beaming Face With Smiling Eyes ainiin ja kilppari!
 
Apua, en löydä omakannasta että olisi noille verikokeille tehty lähetettä..??!! Oli kyllä lähete sikiöseulontoihin mutta koskiko vain ultraa..
 
Apua, en löydä omakannasta että olisi noille verikokeille tehty lähetettä..??!! Oli kyllä lähete sikiöseulontoihin mutta koskiko vain ultraa..

Mä asun kanssa Espoossa ja ihmettelin samaa, kaveri on viimesillään raskaana ni kysyin miten sillä meni. Sano että varas vaan ajan hus labista ni tein samoin.
 
Mä asun kanssa Espoossa ja ihmettelin samaa, kaveri on viimesillään raskaana ni kysyin miten sillä meni. Sano että varas vaan ajan hus labista ni tein samoin.

Niin mäkin varasin :) mut ilmeisesti ei sit tuu labralähetteet omakantaan. Espoo täällä myös Clapping Hands :)
 
Entäs toi pissaputki missä boorihappo, mulla se happo on kovettunut Beaming Face With Smiling Eyes
 
Entäs toi pissaputki missä boorihappo, mulla se happo on kovettunut Beaming Face With Smiling Eyes
Niin oli mullakin sellanen kivikova köntti siellä pohjalla, ei ilmeisesti mitään haitannut Beaming Face With Smiling Eyes
 
Täällä kävin tänään labrassa ja heti pissanäyte jäi seulassa kiinni ja meni maljaviljelyyn. Kiva lukea tämä kannasta kun ei tiedä mikä siinä meni yli. Leukosyytit ilmeisesti... Nyt sitten jo mietityttää että mikä on, kun mitään tulehduksen oireita ei ainakaan ole. Anxious Face With Sweat-
 
Pakko oli ottaa Panadol.. toivottavasti ei vaikuta labratuloksiin..
 
Mulla oli verikokeet ja neuvolatäti oli laittanut labralähetteet sinne ensimmäisen käynnin alle. Kävin vielä edellisenä iltana varmistamassa ettei siellä ole mitään sellaista jonka vuoksi pitäisi olla ravinnotta.

Multa otettiin myös folaattiarvo, kun en syö mitään synteettisiä vitamiineja. En arvannut että siihen pitää olla syömättä niin eihän sitä sitten voitu ottaa. Ei kyllä muistanut neuvolastakaan sanoa ja labran tätit oli tympeitä. Mua harmittaa kun tiedän työni puolesta että hoitoalalla on valtavasti ihmisiä, jotka suhtautuu raskaana oleviin nuoriin naisiin lähtökohtaisesti nuivasti, puhuvat pikkuprinsessoista kahvihuoneissa. Normaalisti on helpompaa olla välittämättä ikävistä ihmisistä, mutta nyt sitä tietenkin kokee niin sydänjuurissaan kaiken.

Pitää mennä maanantaina ottamaan vielä se folaatti, kun menen töihin sinne suunnalle. Mun labra on 40 km päässä kotoa.

PVK oli jo vastattu, kaikki oli viitearvoissa eikä pissasta löytynyt mitään plussalla. Paitsi leukkarit oli hieman koholla veressä, tutkin asiaa ja niitä voi pienesti nostaa esimerkiksi raskaus ja pahoinvointi. Joten en taida vielä huolestua, olen erittäin pahoinvoiva koko ajan.
En muista edellisestå raskaudesta että tällaisesta olisin ollut huolissani. Toisaalta en muista kyllä paljon mitään muutakaan. Tuntuu kuin kaukaiselta, melkein jo unohtuneelta unelta se edellinen raskaus.
 
Täähän menee jo huumoriksi, neuvola-aika siirretty toistamiseen viikolla henkilövajeen vuoksi. Pääsen nt ultraankin ennen ekaa neuvolaa :'D sentään tekstarissa totes et veri ja virtsanäytteet oli ok
 
Neuvolassa käyty, vaikka tuntuu vielä aika absurdilta ja epäuskoiselta, että tässä oikeasti olisi raskaana. Melkoista häsläystä oli lasketun ajan kanssa, kun alkionsiirto kyseessä + ultrassa ei vastannut sitä. Laittoivat sitten ultran mukaan eli 29.5.2022, mutta eipä sillä niin väliä... Verikokeet vasta parin viikon päästä.
 
Munkin ensikertakäynti siirrettiin ensi viikon alkuun, mutta tässä nyt mennään vasta viikkoa 9. Mutta ihan turha juu ajatella, että on joku oma hoitaja aina vastassa. Aika tutuksi ovat käyneet kaikki ne 3-4 terveydenhoitajaa, jotka äitiysneuvolaa tässä mun pisteessä pyörittävät. Sairauspoissaolon vuoksi tämä mun siirto, että minkäs niille tekee. Ehkä sillä on ollut merkitystä vasta lapsen kanssa, että lasten neuvolassa olisi jees, jos olisi useimmiten se tuttu ihminen, jotta lapsikin jonkun yhteyden ehkä oppii.
 
Ekan neuvolan voisin kyllä skipatakin, kun just kesällä oltiin siellä kesken menneen kanssa niin mikään asia ei oo muuttunu ja samoja löpinöitä varmaan tarjoaa. Mutta ehkä se sit jo oikeastaan kertoo jotain nt ultran tuloksista enemmän kun sillon alkaa jo 13. viikko. Plus nyt pääsee ns omalle asemalle ekaa kertaa, kun kesällä, henkilövajeiden vuoksi, se oli muualla...
 
Pitikö nt ultraan ottaa mukaan äitiyskortti?
Muoks sain toisaalla vastauksen että tarvii :)
 
Muokattu viimeksi:
Ei ollu äitiyskorttia, kun nt ultra oli tunnin ennen ekaa neuvolaa niin sain post it lapulle tärkeimmät infot et neuvolan tyyppi pystyi kirjaamaan ne sitten korttiin :) Mut jes, eka neuvolakäynti lähineuvolassa ja paikka oli kiva ja kätilö just sopivan jämpti mutta lämminhenkinen. Mua aina mietityttää jos saan semmosen tosi hössötäjätädin, kun ei oikeen mee yksiin mun luonteen kanssa :D
 
Takaisin
Top