Neuvolakäynnit

Meillä Ipana-neuvolakortti, sähköinen. Mielestäni ihan ok. Mut onhan se hankala henkilökunnan kannalta, kun tarvii kahteen eri ohjelmaan kirjata asiat, kun tiedot ei siirry järjestelmästä toiseen.

Juurikin tuo Ipana se on.
Kai se siitä selkiintyy kun käyttää enemmän.
Mä vaan tykkään täyttää laput ja muut fyysisesti kynällä paperille :grin
 
Mulla oli jo viimeksi ipana ja en tykkää! Haluaisin paperisen :D

Mut ymmärrän toki, että on helpompi näin kun kaikki näkyy kaikille tahoille sähköisesti :)
 
Mulla oli vielä viimeksi pahvinen äitiyskortti ja rinnalla käytössä ipana, mutta muistaakseni terkka mainitsi, että seuraavana vuonna siirrytään kokonaan. Vähän sääli kyllä, tykkäsin pahvisesta perinteisestä kortista:rolleyes:
 
Espoossa sai ainakin vielä viime joulukuussa vain pahvisen o_O
 
Sain terveydenhoitajan vaihdettua :notworthy Samalle päivälle vielä ensikäynti, jossa yritetään kattoa näkyykö vatsan päältä ultraamalla vielä mitään.
Kerroin peloista ja jännityksestä, niin varasi mulle ajan ultraan 28.9, et näkee sit mikä tilanne on. :Heartpink Vaikka on tuo yksityisen ultra 22.9 niin hän piti sitä tärkeänä et saan vähän rauhaa sen kautta, kun aiemmin he ei ultraa julkisella juur koskaan ellei oo jotain erityistä.
Ehkä tää tästä :Heartpink
 
Mulla oli jo eilen ensimmäinen käynti ja hyvin kohtasi kemiat terveydenhoitajan kanssa. Mulle tuli ihan pahvinen kortti. Mulle tosiaan annettiin näin aikaisin eka aika kun menkoista laskettuna olisin pidemmällä raskaudessa mitä oikeasti oon. Puhuttiin tästäkin terveydenhoitajan kanssa ja katsottiin tulevia aikoja sillä mielellä että viikon lyhyempänä kestänyt raskaus. Sittenpä tarkentuu ultrassa laskettu aika :angelic:
 
Josko sitä kohta soittais neuvollaan vai ootyaisko vielä Varhaisultran ensviikolla. Milloin te ootte varannut?
 
Josko sitä kohta soittais neuvollaan vai ootyaisko vielä Varhaisultran ensviikolla. Milloin te ootte varannut?
Mä varasin jo viikko sen jälkeen kun plussasin. Olin esikoisen kanssa neuvolassa niin siinä samalla varasin. Halusin myös sen takia olla ajoissa liikkeellä, että saan paremmin valittua itselleni sopivan päivän ja ajan.
 
Mäkin varasin neuvola-ajan heti kun plussasin. Eka neuvola ois parin viikon päästä 8+1. Ja ylihuomenna 6+1 eka äitipolikäynti, missä todennäköisesti ultrataan. Vähän jännään ettei näy vielä sykettä, kun ovistuntemusten mukaan viikot ois vasta 5+4 silloin.
 
Mulla oli tänään eka neuvola. Eipä siellä kummempia, paino, verenpaine, hb ja pissa katottiin. Taustatiedot kirjattiin ja ONNEKS täälläkin saa vielä pahvisen äitiyskortin!
Kahden viikon päästä verikokeet ja siitä kaks viikkoa eka ultra ja lääkärintarkastus.
 
Mä mietin pitäskö se neuvola aika varata. Meillä lukee, että pitäs olla eka 2viikkoa menkat myöhässä ja sit soittaa aikaa. Ainaki vois varmistaa, ettei kauhee pitkälle ajat menis.
 
Mä mietin pitäskö se neuvola aika varata. Meillä lukee, että pitäs olla eka 2viikkoa menkat myöhässä ja sit soittaa aikaa. Ainaki vois varmistaa, ettei kauhee pitkälle ajat menis.

Joo se oli yks syy miks varasin, halusin semmosen ajan ettei häiritse töitä. Vaikka neuvola on kai työaikaa :scratch jos on tunnin aika niin varmaan vähän myöhästynkin. Ja silti meni aika 9+. Ja neuvolan mielestä olen muutaman päivän aiemmassa mitä itse laskin ivf:sitä, ne ei näköjään osaa siitä laskea :hilarious: ois laskenut menkoista niinkuin yleensä, silleen olis kerrankin osunut oikein.
 
Joo se oli yks syy miks varasin, halusin semmosen ajan ettei häiritse töitä. Vaikka neuvola on kai työaikaa :scratch jos on tunnin aika niin varmaan vähän myöhästynkin. Ja silti meni aika 9+. Ja neuvolan mielestä olen muutaman päivän aiemmassa mitä itse laskin ivf:sitä, ne ei näköjään osaa siitä laskea :hilarious: ois laskenut menkoista niinkuin yleensä, silleen olis kerrankin osunut oikein.

Ai sulla meni kumminki noi myöhää. Aattelin et ne antaa ajan 8+.
Mitehä ne laskee :hilarious: kyl mulla jos menkoista laskee on just se päivä mikä on lasketuksi ajaksi laitettu. Eikä sitä tietääkseni saa muuttaa. Saas nähä. :grin
 
Ai sulla meni kumminki noi myöhää. Aattelin et ne antaa ajan 8+.
Mitehä ne laskee :hilarious: kyl mulla jos menkoista laskee on just se päivä mikä on lasketuksi ajaksi laitettu. Eikä sitä tietääkseni saa muuttaa. Saas nähä. :grin

Niin mullakin ois, mut en tajuu miten se laski punktiosta ja siirtopäivästä niin, et oliko mul 5+5 ja sen mielestä mulla oli 5+1 :hilarious: ei edes kysynyt millon menkat alkoi!
 
Niin mullakin ois, mut en tajuu miten se laski punktiosta ja siirtopäivästä niin, et oliko mul 5+5 ja sen mielestä mulla oli 5+1 :hilarious: ei edes kysynyt millon menkat alkoi!

Just joo, ihmeellistä :hilarious: minkä ikäinen alkio sulle siirrettiin sit? Oon kyl lukenu jostai tosta erilaisesta laskutavasta en vaa ymmärrä miks. Ku meillä on tiedossa se laskettu aika ni eipä sitä voi muuttaa jaku on tarkka tieto moni päiväinen alkio on siirretty jne.
 
Just joo, ihmeellistä :hilarious: minkä ikäinen alkio sulle siirrettiin sit? Oon kyl lukenu jostai tosta erilaisesta laskutavasta en vaa ymmärrä miks. Ku meillä on tiedossa se laskettu aika ni eipä sitä voi muuttaa jaku on tarkka tieto moni päiväinen alkio on siirretty jne.

Niinpä. Kun punktiopäivä on 2+0. Ja sit mulle siirrettiin viisipäiväinen 18.8.
 
Mä en ole vieläkään soittanut neuvolaan. Ensi maanantaina ultra polilla. En tiedä mitä sen soiton kanssa tekisi. Toisaalta kun on ensimmäinen, voisi puhelusta saada vähän lisäinfoa, mutta toisaalta mietin että onko tässä mikään kiire ja odottaisinko tuon ultran ensin. Kyllä on vaikeeta tehdä päätöstä tässä asiassa...:oops:
 
Mä en ole vieläkään soittanut neuvolaan. Ensi maanantaina ultra polilla. En tiedä mitä sen soiton kanssa tekisi. Toisaalta kun on ensimmäinen, voisi puhelusta saada vähän lisäinfoa, mutta toisaalta mietin että onko tässä mikään kiire ja odottaisinko tuon ultran ensin. Kyllä on vaikeeta tehdä päätöstä tässä asiassa...:oops:

Samaa oon ite miettiny kun on eka ja oon vähä pihalla. Meillä ultra ois viikon päästä. Iteki mietin soittaako vaiko ei. :hilarious::nailbiting:
 
Takaisin
Top