Neuvolakäynnit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Onko joku jo varannut neuvola-aikaa? Mä en jotenkin vielä sisäistä tätä raskautta niin tuntuu oudolta soittaa neuvolaan. Jos vaikka viikon päästä o_O
 
Täälläkään ei ole vielä varattu. Viimeksi jouduin perumaan keskenemenon takia ja siksi en pidä kiirettä..
 
Mäkin soittelin neuvolaan ja sain ajan syyskuun alkuun! Kauhean kaukana tuntuu olevan, mutta uskon, että kun pääsee arkeen kiinni kun loma loppuu niin aika alkaa taas kulumaan nopeasti :grin
 
Meillä annetaan neuvola vasta 10+ viikolle joten mulla aika vasta 10.9.
 
Tänään soitin neuvola-ajan vaikka hullulta tuntui kun ei tätä edes sisäistä. 8 positiivisen testin jälkeen pakko kai uskoa. 2.9 ensimmäinen neuvola. Varhaisultran varasin myös elokuun loppuun.
 
30.8. olis ensimmäinen neuvola. Hoksasin vasta kun olin ajan soittanut että mullahan olis ollut samalla kellonlyömällä hammaslääkäri :grin Taidan mieluummin kuitenkin siirtää sen hammaslääkäriajan kun se ei oo mikään akuutti juttu.
 
Soitin neuvolaan. Ensimmäisen ajan sain 2.9. Silloin olisi 9+0. :bag: Jännää..

Tarjosi kyllä ensimmäistä vapaata aikaa 31.8., mutta omiin työvuoroihin sopi parhaiten tuo 2.9. :happy:
 
En ole varannut vielä enkä varakkaan hetkeen. Ekat kaks raskautta päättyivät rv 6+ ja 7+, enkä ollut onneksi varannut neuvolaa silloin. Kolmannesta plussasta kävin ar-ultrassa rv 7+ ja vasta sen jälkeen soitin neuvolaan, samoin neljännestä plussasta ensin ultra, sitten soitto neuvolaan. Tää johtuu varmaan lapsettomuustaustasta, pinkkejä laseja ei ole ollut silmillä koskaan ja pelko raskauden keskeytymisestä on jatkuvasti läsnä.
 
En ole varannut vielä enkä varakkaan hetkeen. Ekat kaks raskautta päättyivät rv 6+ ja 7+, enkä ollut onneksi varannut neuvolaa silloin. Kolmannesta plussasta kävin ar-ultrassa rv 7+ ja vasta sen jälkeen soitin neuvolaan, samoin neljännestä plussasta ensin ultra, sitten soitto neuvolaan. Tää johtuu varmaan lapsettomuustaustasta, pinkkejä laseja ei ole ollut silmillä koskaan ja pelko raskauden keskeytymisestä on jatkuvasti läsnä.

Kamalaa tuo pelko. :sorry: ei siitä varmasti koskaan pääse yli. Voimia Chard! :Heartred

Mä jouduin myös viime raskaudessa perumaan neuvola ajan kkm takia mikä meni kesken juuri ennen neuvola aikaa ja se tuntui aivan kamalalta. :sorry:

Silti uskaltauduin jo nyt varaamaan, koska halusin saada mahdollisimman hyvän ajan omiin työvuoroihin nähden.

Ja yritän itselleni nyt kylvää sellaista optimistista asennetta, että kyllä kaikki nyt hyvin menee. ( Se onkin helpommin sanottu kuin tehty tällaiselle kivenkovalle pessimistille. :shifty: :banghead: )

Toivotaan, että saadaan kaikki keväällä pienet terveet tuhisijat syliin. :Heartred
 
Kamalaa tuo pelko. :sorry: ei siitä varmasti koskaan pääse yli. Voimia Chard! :Heartred

Mä jouduin myös viime raskaudessa perumaan neuvola ajan kkm takia mikä meni kesken juuri ennen neuvola aikaa ja se tuntui aivan kamalalta. :sorry:

Silti uskaltauduin jo nyt varaamaan, koska halusin saada mahdollisimman hyvän ajan omiin työvuoroihin nähden.

Ja yritän itselleni nyt kylvää sellaista optimistista asennetta, että kyllä kaikki nyt hyvin menee. ( Se onkin helpommin sanottu kuin tehty tällaiselle kivenkovalle pessimistille. :shifty: :banghead: )

Toivotaan, että saadaan kaikki keväällä pienet terveet tuhisijat syliin. :Heartred
Pahoittelut kkm:stä :sorry: :Heartred

Just selitin miehelle, et eka jännittää että tärppääkö, sit jännittää että vahvistuuko viivat, sit jännittää jokaista vessakäyntiä, sit sitä et onko oireita, sit ar-ultraa, sit np-ultraa, sit seuraava ultraa, sydän ääniä, liikkeitä, synnytystä, kätkyt jne.. tiedätte varmaan tän kuvion :bag:
 
Aivan samaa mieltä.

"Elämän mittainen on äidin huoli".

Alkaa jo ennen plussaa ja kestää läpi elämän. Muuttaa vain aina välillä muotoaan.
 
Pahoittelut kkm:stä :sorry: :Heartred

Just selitin miehelle, et eka jännittää että tärppääkö, sit jännittää että vahvistuuko viivat, sit jännittää jokaista vessakäyntiä, sit sitä et onko oireita, sit ar-ultraa, sit np-ultraa, sit seuraava ultraa, sydän ääniä, liikkeitä, synnytystä, kätkyt jne.. tiedätte varmaan tän kuvion :bag:

Oon miettinyt ihan samaa!
 
Varasin ajan heti plussan jälkeen. En malttanut odotella sen pidempään. Oon tyytyväinen siihen että ensin on varhaisultra niin voin perua neuvola-ajan, jos en olekaan raskaana.

Tuntuu kyllä vähän turhalta neuvolakäynniltä, kun kaikki on tuttua edellisestä raskaudesta. Lähinnä haluan että sitten pääsisi varaamaan ultra-ajat ja muistaakseni taisi tulla myös lähete verilabraan..
 
Mulla on eka varsinainen neuvolakäynti nyt sitten 26.8.
 
Varasin nyt ekan neuvola-ajan, joka olis reilun viikon päästä. Viikkoja on sillon 6+3. Aika tuttuja juttujahan siellä varmaan käydään läpi, mutta om kiva silti päästä juttelemaan raskaudesta jo tässä vaiheessa jonkun muunkin kuin oman miehen kanssa, kun en vielä läheisille halua paljastaa asiaa.
 
Varasin nyt ekan neuvola-ajan, joka olis reilun viikon päästä. Viikkoja on sillon 6+3. Aika tuttuja juttujahan siellä varmaan käydään läpi, mutta om kiva silti päästä juttelemaan raskaudesta jo tässä vaiheessa jonkun muunkin kuin oman miehen kanssa, kun en vielä läheisille halua paljastaa asiaa.


Oho saapa siellä aikaisin ekan käynnin! Täällä ei ennen 8+ anneta aikoja. Toki en tiedä liittyykö siihen että neuvolassa ultrataan ja haluavat varmistaa että raskaus on riittävän pitkällä että löytyy vähän huonommallakin laitteella sikiö.

2 viikkoa vielä omaan ekaan neuvolaan. Joudun varmaan taaperon ottaa mukaan, millastakohan säätöä sekin on :wacky:
 
Takaisin
Top