Neuvolakäynnit

Mullakin edellinen raskaus kkm. Käskettiin vaan olla murehtimatta. :facepalm:

Mä oon kovasti miettiny sitä varhaisultraa, mut taidan kallistua siihen suuntaan, että en käy, jos mitään vuotoja tms. ei ilmene. Menee vaan rahaa, aikaa ja vaivaa ja se on sen hetken lohtu, eikä takaa mitään. :sorry:

Tuota reaktiota mäkin pelkäsin, että käsketään vaan olla murehtimatta. :sorry: Jännä miten eri käytäntöjä on eri neuvoloissa. Mulla tosin luki papereissa sen kkm:n jäljiltä, että suositellaan varhaisultraa seuraavassa raskaudessa.
 
Neuvolassa käyty ja kaikki arvot kohdillaan. Tuli hieman yllätyksenä, miten monta eri näytteenotto- ja lääkäriaikaa piti heti varata. Hieman hävettää, kun joka viikolla on nyt vapaatoive keskellä viikkoa töihin. Ei yhtään epäilyttävää. :bookworm:
 
Mullakin eka neuvola takana ja jotenkin vähän turhalta tuntui koko käynti, kun ei ollut oma terkka edes ja kaikki asiat niin tuttuja edelliseltä kierrokselta.
 
Eilen oli ensimmäinen neuvola. Ensimmäisellä käynnillä ei nyt mitään ihmeellistä itselle tietenkään kun Kai sitä konkari neljättä odottaessa on. Hemoglobiini mitataan sitten kokoverenkuvasta kun pitää ferrit ottaa kun mulla voi anemiaan mennä ilman että hemoglobiini näyttää sitä. Alkaa jännittää että meneekö tämä raskaus eteenpäin oikeasti. Huomenna varaan nt-ultran, ehkä sitä odotellessa.

Nytkö jo 8+2 o_O
 
Nyt on neuvolalääkärillä käyty jossa samalla ultrattiin ja päästiin näkemään meidän pikku potkija ensimmäistä kertaa :love7 pieni potku ja käden heilautus siis nähtiin, kyllä ihan eri tavalla konkretisoitui raskaus kun pääsi kurkistamaan! Aika lailla myös koko vastasi sitä mitä piti, pari päivää nuorempi mutta ei sen vuoksi laskettua aikaa alettu muuttaa. Verikokeisiin sain lähetteen ja sinne sitten ensi viikolla, nt-ultrasta soittelevat vielä erikseen ajan. Sepä meneekin mukavasti loman ajalle, niin ei tarvitse sumplia miten töistä pääsee lähtemään, ja jos kaikki vielä siellä näyttää hyvältä niin voidaan rauhassa käydä vaikka kahvilla fiilistelemässä:)
 
Niin epäreilua ettei kaikilla ole mahdollisuutta ultraan ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Eivät edes tarjoa ultraa täällä vaikka raskauden kesto ei ole tiedossa. Itse jos lasken tulee ainakin 7 päivän heitto neuvolan laskuihin verrattuna. Yksityisellä sen verran kallista että odotellaan kiltisti sinne nt-ultraan.
Olkaa kiitollisia te jotka saatte sen varhaisultran myös :Heartred olen iloinen teidän puolesta.

Tuntuu siltä kuin ei olisi raskaana, jos saisin nähdä kuvan ja kuulla sykkeen uskoisin että masussa on joku. Täytyy vaan luottaa siihen että kaikki menee hyvin! Ei saa ajatella liikaa ja murehtia asioita mistä ei vielä ole tietoa.
 
Niin epäreilua ettei kaikilla ole mahdollisuutta ultraan ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Eivät edes tarjoa ultraa täällä vaikka raskauden kesto ei ole tiedossa. Itse jos lasken tulee ainakin 7 päivän heitto neuvolan laskuihin verrattuna. Yksityisellä sen verran kallista että odotellaan kiltisti sinne nt-ultraan.
Olkaa kiitollisia te jotka saatte sen varhaisultran myös :Heartred olen iloinen teidän puolesta.

Tuntuu siltä kuin ei olisi raskaana, jos saisin nähdä kuvan ja kuulla sykkeen uskoisin että masussa on joku. Täytyy vaan luottaa siihen että kaikki menee hyvin! Ei saa ajatella liikaa ja murehtia asioita mistä ei vielä ole tietoa.

Me käytiin varhaisultrassa yksityisellä, mut ei musta edelleenkään tunnu sen enempää et olisin raskaana. Syke näkyi ja ultrakuvat saatiin mukaan, mut ei se itelle silti realisoitunut yhtään.
 
Me käytiin varhaisultrassa yksityisellä, mut ei musta edelleenkään tunnu sen enempää et olisin raskaana. Syke näkyi ja ultrakuvat saatiin mukaan, mut ei se itelle silti realisoitunut yhtään.

Vähän sama fiilis. Vielä haluaa sen seuraavan ultran varmistuksen, koska sen jälkeen on se epävarmoin eka kolmannes ohi. Onneksi enää 2,5vkoa ultraa ja aika tuntuu menevän nyt tosi nopeasti. :angelic:
 
Onneksi nykyään on vähän edullisempia varhaisultravaihtoehtoja, jos käy yksityisen kätilön ultrassa. Helsingissä on esim. Kaunis odotus (84€) ja Perhe-Arte (79€). Lahdessa (ja pian Tampereella) myös Perhe-Arte (79€) ja Tampereeltakin löytyy pari alle 100€ ultramahdollisuutta :)
 
Mulla on tätä raskautta edeltänyt 3 keskenmenoa. Mun äitiysneuvolan terkkari lupasi että hän kätilönä ultraa sitten seuraavassa ennen ekaa virallista ultraa.

noh meni sitten 2 vuotta ennen kuin tämä sai alkunsa, ja tuo ihana terkkari oli lopettanut työnsä tuossa neuvolassa. Sinne meni se mahdollisuus. Nykyinen terkka ei osaa ultralaitetta käyttää, ja lääkäri ei suostu ilman kipuja. Tympii aika isosti.

Mä en muutenkaan ihan kauheasti pidä tuosta terkasta mikä meillä nykyään on, ja tämä sama henkilö jatkaa lastenneuvolan puolella jos ikinä sinne päästään.
Kaipaan sitä, kun äitiysneuvolaa hoiti kätilöt. :angelic:
 
Onneksi nykyään on vähän edullisempia varhaisultravaihtoehtoja, jos käy yksityisen kätilön ultrassa. Helsingissä on esim. Kaunis odotus (84€) ja Perhe-Arte (79€). Lahdessa (ja pian Tampereella) myös Perhe-Arte (79€) ja Tampereeltakin löytyy pari alle 100€ ultramahdollisuutta :)

Eikä se ultra valtakunnallisen lääkäriasemaketjun gynekologillakaan paljon enempää ollut, maksoin 103 euroa.
 
Eikä se ultra valtakunnallisen lääkäriasemaketjun gynekologillakaan paljon enempää ollut, maksoin 103 euroa.
Kannattaa mainita myös, mikä lääkäriasemaketju tämä on ja missä kaupungissa, niin ultraan halajavat löytävät perille :)

Itse kävin ilmaisessa neuvolan ultrassa, niin en ole tutkiskellut muita yksityisiä palveluntarjoajia.
 
Meillä myös oli ensimmäisellä neuvola käynnillä jo ultra. Vanhat ja huonot laitteet, mutta sai silti nähdä pienen sydämen sykkeen ❤️
Olin ihan yllättynyt kun käynnin lopussa hoitaja totesi että käydäänpä vielä lopuksi kurkkaamassa mitä ultrassa näkyy. Olin joka paikasta lukenut että ensimmäisillä kerroilla ei yleensä ultrata. Harmi että kaikilla ei ole tätä samaa mahdollisuutta kuin meillä
 
Tosi kiva että pääsit vielä ultrattavaksikin. Mulla eka neuvola ensi viikolla. Ultra oli erikseen viimeviikolla. Eipä oo nt ultraan kovin pitkää aikaa... :)
 
Ensimmäisessä neuvolassa kaikki meni hyvin ja oli mukava terveydenhoitaja vastaanottamassa. Ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä meillä oli varhaisultra, sillä kiertoni on heitellyt miten sattuu. NT-ultra on 3.9. ja seuraava neuvolakäynti 15.9. Vielä yritän jaksaa odottaa seuraavaa ultraa:hilarious:
 
Takaisin
Top