Neuvolakäynnit

Mä en jotenkin uskalla sinne neuvolaan soittaa. Ajattelin, et viikon päästä olis 7+0 ja jos sillon vielä kaikki hyvin, ni ehkä siitä seuraavalla viikolla vois soittaa :angelic:
 
@Anastasia21 Meillä sanottiin et eka neuvola on viikolla 8-9.

Soitin ite heti plussattua ku aattelin et haluun ajan vanhalle superkivalle terkalle kellä on aina esikoisen kans käyty, mutta se ei ookaan enää töissä siellä :sorry: toivottavasti uus on myös mukava.
 
Ens vko ti ois 6+0, mulla on meidän neuvolan työntekijän työnro puhelimessa. Ajattelin laittaa viestiä maanantaina minne ajankohtaan hän laittais mulle ekan ajan. :happy:
 
Varasin ajan neuvolaan, joka on muistaakseni 26.7. Minulle ei ole väliä kuka neuvola täti on raskautta seuraamassa. Nyt on kesäloma aikainen neuvola täti ja en ehdi kyllä omalle neuvola tädille täällä joka on seurannut minun kahta aikaisempaa raskautta. Muutamme pois toiselle paikkakunnalle, jos tämä nyt sitten jatkuu niin pääsen siellä seuraavan kerran neuvola käynnille.
 
Mua alkoi jännittämääm neuvolareissu yhtäkkiä. Onhan tää jo neljäs ja kaikki tarvis tietää ja osata. Jotenki tuli sellane olo,et enhän mä mitään muista. Tahtoisin nii et päästäis ultralle saakka ekal kerrla jo, mut mä vähä epäilen. Jotenki mua kaihertaa kaikki tässä. Plus sama neukkutäti edellisenki raskauden seurannan hoiti ja ei menny putkeen. Mua ei kuunneltu ja aina vaan itkien lähdin, kun oli niin tökerö täti. Josko saisin sanottua et haluan vaihtaa...
 
Meillä oli neuvolan soittoajat muuttuneet, puoli tuntia kahdestatoista eteenpäin. Inhottava aika, joutuu koko aamun jännittämään ja sitten kuitenkin vielä keskellä päivää vartoomaan jotain takaisinsoittoa. :meh: En aatellu töistä alkaa asioita hoitamaan, joten täytyy odottaa torstain vapaapäivää.

Mä niin toivon, että aiemman keskenmenon takia saisin nopeesti ekan neuvola-ajan ja mielenrauhan vuoksi edes jotain seurantaa. Emt, jotain verikokeita tai varhaisultran? Meidän neuvolassa ei mitään laitteistoa ole, ekaan ultraankin mentiin naapurikaupunkiin, joten saapa nähdä. Eihän sille keskenmenolle mitään mahda, mutta toista kertaa en haluaisi sitä tietooni vasta ekassa ultrassa, kun kehitys on päättynyt kuitenkin jo kuukausi takaperin. :facepalm: Eka neuvolakin oli viimeksi vasta viikolla kymmenen.
 
Soittelen varmaan ensi viikolla neuvolaan, tän viikon seuraan r-testin viivan vahvistumista. Tänään olis noin 4+0.
 
Mun eka neuvola kiitos karanteenin, hoidetaan etänä. Puhelimitse. Noh, en menetä paljoa kuulemm, mut harmittaahan se hieman, kun olisin sitä ultraa kärkkynyt.. toisaalta, säästyn itkuilta melko varmasti
 
Mulla oli tänään jo eka neuvola. Mentiin varhaisultran mukaan eli viikkoja vasta 7+2. Nyt varattu aika nt ultraan 25.8 ja saa labra aikoja varailla. Kunpa päästäisiin tuonne ultraan. Jotenki hullua käydä näillä viikoilla neuvolassa kun keskenmenon riski vielä niin iso. Kesti yli tunnin aika kun oli niin perusteellista.
 
30 päivä on eka neuvola, sillon ois 8+1. mukavaa kun meillä ultrataan ekalla käynnillä jo :)

Ultra neuvolassa?? Missäpäin asut? Mulle ei tule mieleenkään päästä ultraan neuvolassa. Sydänäänet toki kuunnellaan, mutta nekin vasta myöhemmin, koska eivät kuulu vielä.
 
Mulla eka neuvon elokuun toisella viikolla. Sen verran rutiinia kun tämä on 5.lapsi, etten sitä odota. En pääse sillä ultraan (mitä huomaan että jotkut muut pääsee, lisäksi varhaisraskauden ultra maksaa), eikä sydänäänet kuulu vielä moneen viikkoon. Toisaalta pääsen heti alkuun seuraamaan hg:tä. Tuskin vielä laskenut, mutta edellisistä raskauksista kokeneena, hg lähtee pian laskuun, jolloin pitää alkaa syödään rautaa.
 
Ultra neuvolassa?? Missäpäin asut? Mulle ei tule mieleenkään päästä ultraan neuvolassa. Sydänäänet toki kuunnellaan, mutta nekin vasta myöhemmin, koska eivät kuulu vielä.

Meilläkin yleensä on ultrattu ekassa neuvolassa/lääkärin tarkastuksessa noin 8+ viikolla. Ainakin näin edellisissä neljässä raskaudessa.

Nyt koronan vuoksi neuvolan toimintoja on jouduttu supistamaan ja mm lasten seuranta neuvoloita on peruttu, niin en tiedä miten on tän ekan ultran laita. Ens viikolla soittelen neuvolaan ja varaan ekan ajan, sit selviää pääseekö sinne varhaisultraan. Näin siis kanta-hämeen alueella meidän kaupungissa.
 
Ultra neuvolassa?? Missäpäin asut? Mulle ei tule mieleenkään päästä ultraan neuvolassa. Sydänäänet toki kuunnellaan, mutta nekin vasta myöhemmin, koska eivät kuulu vielä.

pohjois-pohjanmaalla pienessä kaupungissa :) joo täällä sattuu olemaan yksi ultralaite niin ultraavat muistaakseni noin puoleen väliin saakka
 
Meilläkin yleensä on ultrattu ekassa neuvolassa/lääkärin tarkastuksessa noin 8+ viikolla. Ainakin näin edellisissä neljässä raskaudessa.

Nyt koronan vuoksi neuvolan toimintoja on jouduttu supistamaan ja mm lasten seuranta neuvoloita on peruttu, niin en tiedä miten on tän ekan ultran laita. Ens viikolla soittelen neuvolaan ja varaan ekan ajan, sit selviää pääseekö sinne varhaisultraan. Näin siis kanta-hämeen alueella meidän kaupungissa.

Onko lasten seuraneuvoloita peruttu teillä päin?? Musta tuntuu että meillä niitä on turhankin tiheästi milloin mistäkin syystä. Toisaalta vaikuttaa varmaan missä vaiheessa korona jyllää…
 
Onko lasten seuraneuvoloita peruttu teillä päin?? Musta tuntuu että meillä niitä on turhankin tiheästi milloin mistäkin syystä. Toisaalta vaikuttaa varmaan missä vaiheessa korona jyllää…

Jeps, meiltä peruttiin mm. 10kk nla ja 4v tarkastukset on ainakin peruttujen listalla. Näin terveydenhoitajia on saatu vapautettua rokottamiseen.
 
Nyt ois eka neuvola varattu! Kolmen viikon päästä aika perjantai 13. :bag:

Kadehdin kyl kans noita teidän ultria. Meillä ei taida olla mahdollisuutta kuunnella edes sydänääniä. :facepalm: Että omakustanteisesti vaan yksityiselle tai sitten oottaa nt-ultraa.
 
Nyt ois eka neuvola varattu! Kolmen viikon päästä aika perjantai 13. :bag:

Kadehdin kyl kans noita teidän ultria. Meillä ei taida olla mahdollisuutta kuunnella edes sydänääniä. :facepalm: Että omakustanteisesti vaan yksityiselle tai sitten oottaa nt-ultraa.

Mulla on samana päivänä eka neuvola, mietin kans tota päivämäärää, että kylläpä sattu pe 13. Toivottavasti ei ole enne. :bag: Sain myös sen ar-ultran samalle viikolle, 9.8. Meillä ei neuvolassa ole ultraa, eikä rutiinisti tuota varhaisultraa, mutta sain sen sillä perusteella, kun se edellinen päätty kkm. Ultra kyllä jännittää! Neuvola ei niinkään, voisin skipata vaikka kokonaan, en tiedä mihin lykkään taas kaikki ne lippuset ja lappuset :rolleyes:
 
Mulla on samana päivänä eka neuvola, mietin kans tota päivämäärää, että kylläpä sattu pe 13. Toivottavasti ei ole enne. :bag: Sain myös sen ar-ultran samalle viikolle, 9.8. Meillä ei neuvolassa ole ultraa, eikä rutiinisti tuota varhaisultraa, mutta sain sen sillä perusteella, kun se edellinen päätty kkm. Ultra kyllä jännittää! Neuvola ei niinkään, voisin skipata vaikka kokonaan, en tiedä mihin lykkään taas kaikki ne lippuset ja lappuset :rolleyes:

Mullakin edellinen raskaus kkm. Käskettiin vaan olla murehtimatta. :facepalm:

Mä oon kovasti miettiny sitä varhaisultraa, mut taidan kallistua siihen suuntaan, että en käy, jos mitään vuotoja tms. ei ilmene. Menee vaan rahaa, aikaa ja vaivaa ja se on sen hetken lohtu, eikä takaa mitään. :sorry:
 
Mä kans skippaan varhaisultran, koska ei vaan nyt ole sellainen fiilis että tuntuis että pitää mennä. Turhaa rahan menoa vaan, kun ei muuta mitään.
 
Takaisin
Top