Neuvolakäynnit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Onko joku jo varannut sen neuvolan ensikäynnin? Itse varasin ajan 7.1 joka olisi jo laskujen mukaan about 10 viikko koska varhaisultraan menen jo 28.12 eli jos on jotain käynyt voin sen neuvola-ajan sitten perua. Nyt oli onneksi kiva hoitaja puhelimessa koska viime raskaudessa neuvokaa varatessa hoitaja sanoi että kannattaa varautua keskenmenoon kun niin moni menee kesken ennen sitä ekaa käyntiä.
 
Mä ajattelin varata vasta varhaisultran jälkeen. Kahdesti olen joutunut ensimmäisen neuvolan perumaan, niin olen tullut varovaiseksi.
 
Onko joku jo varannut sen neuvolan ensikäynnin? Itse varasin ajan 7.1 joka olisi jo laskujen mukaan about 10 viikko koska varhaisultraan menen jo 28.12 eli jos on jotain käynyt voin sen neuvola-ajan sitten perua. Nyt oli onneksi kiva hoitaja puhelimessa koska viime raskaudessa neuvokaa varatessa hoitaja sanoi että kannattaa varautua keskenmenoon kun niin moni menee kesken ennen sitä ekaa käyntiä.

Siis ihan kamalaa että hoitaja sanoo tuollaista puhelimessa! :wideyed:

En ole varannut vielä. Ensi viikolla varaan.
 
Siis ihan kamalaa että hoitaja sanoo tuollaista puhelimessa! :wideyed:

En ole varannut vielä. Ensi viikolla varaan.
Joo siis en tiedä mikä sillä oli, mutta jäi kyllä silloin tosi huono fiilis kun oli eka raskaus ja oli ihan innoissaan
 
No soitin nyt kuitenkin, kun mulla oli kysyttävää liittyen mun rautakuuriin. Toivottavasti en joudu perumaan käyntiä joka on 22.12.
 
Varasin neuvolan 17.12. Ihanaa, kun tässä asiassa oli menty eteenpäin sitten vuoden 2015, kun viimeksi näitä varailin ja ajan pystyi itse valita netistä. :D

Hippasen ehkä tyhmä kysymys, mutta varhaisultra on mulle uusi käsite. Käyttekö siis yksityisellä puolella ultrassa jo ennen tätä ekaa neuvolakäyntiä?
 
Kun oon ollut lapsettomuushoidoissa niin mulla varhaisultra varattiin automaattisesti heti sitä kautta kun ilmoitin raskaustestin tuloksen. Esikoisesta kävin aikanaan omakustanteisesti yksityisellä varhaisultrassa. En malttais odottaa että pääsee näkemään mikä on tilanne!
 
Aivan, kiitos Ninnu selvennyksestä! Eka ultra on kyllä niin jännä paikka, että en itsekään malttaisi odottaa, mutta nyt kun on jo tuo neuvola kahden viikon päästä niin ehkä oottelen sinne saakka.
 
En ole itse ollut aikaisemmissa raskauksissa varhaisultrassa, tämä on eka kerta. Sain lähetteen Neuvolasta.
 
Me ollaan oltu myös hedelmöityshoidoissa, niin ensimmäinen varhaisultra varataan siinä samalla, kun on selvinnyt hCG-taso verikokeesta. Meillä on 16.12 UÄ.

Katselin eilen pääkaupunkiseudun neuvola-asioita, ja ei olla vielä tällä vuositihannella... pitää soitella ensin neuvolaan ja aktivoida itsesi. Ilmeisesti jos on aiemmin ollut neuvolan asiakas, pystyy varaamaan sähköisesti, mutta näin uutena ei pysty.
Mietin tässä että uskaltaako varata aikaa vielä vai mennäänkö ensin tuonne varhaisultraan varmistamaan, että onko ketään kyydissä.
 
Mä sain neuvola-ajan 22.12 ja silloin on menossa vasta rv 7+5. Tosi aikaiselta tuntuu. Varhaisultraankin mennään vasta tuon neuvola-ajan jälkeen.
 
Mä sain neuvola-ajan 22.12 ja silloin on menossa vasta rv 7+5. Tosi aikaiselta tuntuu. Varhaisultraankin mennään vasta tuon neuvola-ajan jälkeen.

Meillä on tuo varhaisultra 6+4 kohdalla. Että vielä aikaisemmassa mennään. Yleisesti ottaen tuntuu, että hedelmöityshoidoissa yksityisellä ensimmäinen ultra on aika varhain.
 
Ai CherryRed yksityisellä on jo noin aikaisin :O Ihanaa kun päsette jo silloin näkemään tilanteen! Mä oon ollut hoidoissa julkisella puolella, ja mulla varhaisultra "vasta" 7+3. Nyt pitäis keksiä kaikkea mukavaa ja rentouttavaa puuhaa siihen asti, aika tuntuu niin pitkältä kun vaan tarkkailee oireita ja miettii onko siellä ketään.
 
Varasin eka neuvola-ajan 14.12, mutta saattaa olla et neuvolatäti tahtois nähä aiemmin johtuen aikaisemmasta keskenmenosta. Soitan maanantaina neuvolaan ja juttelen asiasta.

Aiemmasta keskenmenosta on just 6 viikkoa aikaa, clearblue testin mukaan olen 2-3 viikolla raskaana joka vastais 4-5 raskausviikkoa, mikäli oikein ymmärsin käyttöohjeesta :bookworm:
 
Ai CherryRed yksityisellä on jo noin aikaisin :O Ihanaa kun päsette jo silloin näkemään tilanteen! Mä oon ollut hoidoissa julkisella puolella, ja mulla varhaisultra "vasta" 7+3. Nyt pitäis keksiä kaikkea mukavaa ja rentouttavaa puuhaa siihen asti, aika tuntuu niin pitkältä kun vaan tarkkailee oireita ja miettii onko siellä ketään.

Yksityisellä asiat käy aika sutjakkaasti eikä esim. hoitoihin ole jonoja tai odotteluja. Mitä nyt korona heitti kurvipallon ja kaikki meni kiinni pariksi kuukaudeksi... Ja ultrakin onneks aikasin että tiietään mahd aikaisin missä mennään.
Käy odottajan aika pitkäksi... toi meijänkin aika tuntuu niin kaukaiselta nyt :grin
Tsemppii sullekin odotteluun!
 
Ootteko neuvolaan soittaessa huomannut, että korona-aika vaikeuttaisi ajan saamista?

Pohdin, että pitäiskö tarttua luuriin jo nyt vai rauhassa odotella joulun jälkeiselle ajalle kun on saanut varhaisultrasta lisätietoja.
 
Takaisin
Top