Neuvolakäynnit

Meillä kolme sairaalamahdollisuutta, tunnin matkan päässä kaikki. Pitää oikeen miettiä minne itse sitten suuntaa. Viimeksi oli käynnistys kotikaupungissa ja sama pitkä matka sairaalaan. Jännitin miten ehditään, mut aikaa olisikin ollut vaikka muille jakaa... Toivottavasti ei kiire yllätä tälläkään kertaa.

Tänään oli neuvola ja hyvin meni:bookworm:
Odotin että puolisolta olisi enemmän kyselty asioita kans, mutta enimmäkseen sain itse olla äänessä taas:hilarious:
Nyt tietää taas seuraavat tarkastukset yms. mitä edessä raskauden toivottavasti edetessä.

Sydänääniä mennään kuuntelemaan jo 3 viikon päästä (tätä toivoin, koska varhaisultrassa olin jo ja kaikki siel hyvin, mut silti tuntuu odotus pitkältä enkä raaskis maksaa toista vielä ennen np-ultraa:smiley-ashamed008 Silloin on rv 10+1 ja neuvolan terkka sanoi, että heidän laitteella pitäisi normaalitilanteessa kuulua jo silloin) ja sit siitä puolentoista viikon päästä np-ultra jo! Jos siellä kaikki kunnossa haluisin jo pystyä sukeltamaan vauvahaaveiluun ja kertoa tuleville isovanhemmille ja töissäkin tästä uutisesta.:Heartred

Se tunne kun on neuvolaan puhelinaika ja aika on klo 15.00 ja kävelet jännittyneenä puhelin kädessä, että milloin sieltä soitetaan. :nailbiting:

Eilen oli eka neuvola. Kaikkea höpöteltiin, sain lippulappusia, täytettiin esitieto lomake gravidaan ja perus mittaukset tehtiin.
Nyt vaan ootellaan noin neljä viikkoa että pääsee sinne ultraan :happy:

Eka virallinen neuvolakäynti takana. Paperit täytetty ja lähetteitä tehty. Np-ultraan pitäisi tulla aika parin viikon päähän ja lupasi vielä neuvolassa ultrata ensiviikolla.
Se NIpp-tutkimus tulossa, samoin kun sokerirasitus.

Nyt jo oli hb laskenut muutamassa viikossa, oli 118. Ja kalkkitabletit pitäisi lisätä listaan.
Hyvä mieli jäi kaikenkaikkiaan.

Eilen oli eka neuvola puhelimitse. Vähän yllätyin, et joudun käymään kaksi kertaa sokerirasituksessa, voi perse :hungover: esikoisessa kävin vain kerran joskus h24 ja kaikki oli ok. Mutta tässä välissä mun isä on kerennyt hankkimaan itselleen jonkun esidiabeteksen, niin sukurasitteen takia joudun sitten käydä 2krt :sad001 pakko se vissii on. Viimmeksikin oli todella vastenmielistä vaikka se tehtiin myöhään eikä ollut enää pahoinvointia.

Eilen oli eka neuvola puhelimitse. Vähän yllätyin, et joudun käymään kaksi kertaa sokerirasituksessa, voi perse :hungover: esikoisessa kävin vain kerran joskus h24 ja kaikki oli ok. Mutta tässä välissä mun isä on kerennyt hankkimaan itselleen jonkun esidiabeteksen, niin sukurasitteen takia joudun sitten käydä 2krt :sad001 pakko se vissii on. Viimmeksikin oli todella vastenmielistä vaikka se tehtiin myöhään eikä ollut enää pahoinvointia.

Höh. Onkohan tässäkin alueellisia eroja. Mulle sanottiin vaan että rasitus tulee sit vastaan, kun on ylipainoa, ikää ja molempien isovanhemmilta diabetestä.

Höh. Onkohan tässäkin alueellisia eroja. Mulle sanottiin vaan että rasitus tulee sit vastaan, kun on ylipainoa, ikää ja molempien isovanhemmilta diabetestä.
En kyl osaa sanoo, mutta tosi herkästi laittavat näemmä tarkkaan seurantaan :wideyed: miullakin edellisessä raskaudessa oli kaikki ok, ja nytkin normaalipainossa ja ikää alle 30v. Tuttavapiirissä on kyllä yksi nainen, jolla ekassa raskaudessa oli kaikki ok ja normaalipainoinen (jopa hoikka), mutta hänellä sitten tokassa raskaudessa tuli radi. Hänellä oli sukurasite isän puoleltaan. Ehkä se on vaa varmuuden vuoksi mentävä kärsimään se rasitus :wtf::wtf:

En kyl osaa sanoo, mutta tosi herkästi laittavat näemmä tarkkaan seurantaan :wideyed: miullakin edellisessä raskaudessa oli kaikki ok, ja nytkin normaalipainossa ja ikää alle 30v. Tuttavapiirissä on kyllä yksi nainen, jolla ekassa raskaudessa oli kaikki ok ja normaalipainoinen (jopa hoikka), mutta hänellä sitten tokassa raskaudessa tuli radi. Hänellä oli sukurasite isän puoleltaan. Ehkä se on vaa varmuuden vuoksi mentävä kärsimään se rasitus :wtf::wtf:

No meillä tulevalle rasite minun molempien vanhempien puolelta sekä isänisän. Mulla ikää yli 40 ja huomattava ylipaino. Edellisissä raskauksissa ollut rasitus, mutta ei ongelmia. Vaikka en tykkää niin kyllä sitä kerran kestää. Mutta toivottavasti selviäisi kerralla

Mä joudun kans kaks kertaa siihen, jos ei ekasta jää jo kiinni.. Viime raskaudessa jäi 1h arvossa 0.1 kiinni ja sitten seurattiin sokereita. Koskaan ne ei heittänyt millään tavalla.. Meillä äitillä ja äidin isällä diabetes..

Mullakin sekä sukurasitusta että monirakkulaiset munasarjat. Ja niiden perusteella meen kahesti sokerirasitukseen. Vaikka siis kattelin just eilen noita lukemia millä radi tulee ja järkytyin vähä. :hungover: oon käyny joskus aikasemmi ilman raskautta sokerirasituksessa ja mulla menisi niiden mukaan yli sekä paastoarvo et se 1 tunnin arvo. 2 tunnin kuluttua arvo oli tosi tosi paljo parempi ku mitä vaaditaan.

Eli aloin täs jo varustautuu henkisesti et kyl se radi on sieltä varmaan sit tulossa. :bored: meen viikon päästä sinne sokerirasitukseen, et sittenhän sen näkee. Hassua vaan jotenkin, et ne tulokset mitä sain ailasemmi oli hyvät ja ihan normaalit. Mut nyt raskauden aikana sama tulos ois ihan surkee. :arghh:

Mullakin sekä sukurasitusta että monirakkulaiset munasarjat. Ja niiden perusteella meen kahesti sokerirasitukseen. Vaikka siis kattelin just eilen noita lukemia millä radi tulee ja järkytyin vähä. :hungover: oon käyny joskus aikasemmi ilman raskautta sokerirasituksessa ja mulla menisi niiden mukaan yli sekä paastoarvo et se 1 tunnin arvo. 2 tunnin kuluttua arvo oli tosi tosi paljo parempi ku mitä vaaditaan.

Eli aloin täs jo varustautuu henkisesti et kyl se radi on sieltä varmaan sit tulossa. :bored: meen viikon päästä sinne sokerirasitukseen, et sittenhän sen näkee. Hassua vaan jotenkin, et ne tulokset mitä sain ailasemmi oli hyvät ja ihan normaalit. Mut nyt raskauden aikana sama tulos ois ihan surkee. :arghh:
Mää uskoisin, että raskausajan aineenvaihdunta on niin omassa maailmassaan, että vaikka aiemmin on ollut kirjeet lukemat, niin raskaana ollessa voi olla ihan seikat läpäsevät arvot. Tää on kyllä sitä ihan mutua, että saattaa olla ihan toisinkin.

Mulla ei oo mitään suku- tai omasta terveydestä juontuvaa rasitetta, mutta silti mulla on nyt edellisessä ollut Radi ja 10 v. aiemmassa tod. Näk. Myös. Oisko nyt syynä ollut ikä? Muuten ei mitään hajua mistä tulee. Toinen raja-arvo ylittyi ihan vain vähän ja sit synnärillä sanoivat että mulla olis ruokavaliohoidon sijaan pitänyt ollakin lääkitys! Likka19 testattiin ja geneettisesti hän on "diabetesvapaa". Nyt varmasti kyllä napsahtaa taas...

Toinen nla tänään ja päästiin kuulemaan sydänäänet :HeartbigredHB mitattiin myös ja oli parempi kun aiemmin. Kohtu jo melkein navan kohdalla o_O 11+3. Huomenna uusiin verikokeisiin ja nt-ultra-aikaa pääsee varaamaan tällä viikolla:cat:

Onnea Susimutsi!:hello2

Itselläni oli tänään(10+1) kanssa "sydänäänten kuuntelu-neuvola" ja sieltähän ne sit lopulta löytyi!:Heartbigred

Olivat kuulemma hyvän nopuiset ja kaikki vaikutti olevan niiltä osin kunnossa. Ensi viikolla jo nt-ultra:nailbiting:

Ensimmäinen neuvola oli viikolla 9. Sen jälkeen ollut vain lääkärikäynti nt-ultran jälkeen. Siellä kuunneltiin myös sydänäänet <3 Vielä muutama viikko seuraavaan käytiin, oletin että näitä olisi tiuhempaankin, mutta eiköhän näitä ehdi tulla. Sokerirasituksessa pääsin myös käymään jo riskitekijöiden vuoksi, mutta arvot oli kohdallaan, toinen rasitus odottaa juuri ennen joulua.

Takaisin