Neuvolakäynnit ja ultrat

Mulla oli eka neuvola 20.7 ja 21.7 ultra missä tsekattiin viikot, sillon 8+4. 18.8 ois nt-ultra ja sillon mennään jo 12+4 :)

Muumimammuli: Koska siel vaan jutellaan ja ollaa viime yönä tultu Kreikasta ja väsyttää niin paljon ettei mitään rajaa. Klo 8:15 ei oo ihan mun aika olla juttelemassa mitään syvällisiä, varsinkin ku pitää viel esikoinenkin raahaa mukaan.

Tosta Tuhinamurmelin "siellä vaan jutellaan" kommentista tuli mieleen, että onko jollain kuunneltu sydänääniä jo ekalla käynnillä neuvolassa? Meillä esikoisen kanssa se oli nimenomaan semmonen juttelukerta ja itse olin jopa vähän pettynyt, koska olin odottanut, että saisin jonku varmuuden, että oikeasti oon raskaana. Huomenna aamulla on meillä eka kerta tälle raskaudelle :)

Meilläki ekalla kerralla vaan juteltiii ja tehtiin perus mittaukset. Mutta ei kuunneltu sydänääniä.

Kai se varmuus ekassa neuvolassa tulee siitä, että nehän tekee raskaustestin siinä samassa vissiin kun pissaa siihen näytejuttuun? Ärsyttää kyllä kans, jos/kun ei kuunnella sydänääniä. Pitkä aika odottaa ekaa ultraa vielä kuukausi. Onko seuraava neuvola vasta viikolla 16? Katoin edellistä äitiyskorttia, niin en muistanu et siihen oli niin pitkä aika! Ootteko neuvolassa käyneet saanu uusia aikoja?

Juu sain seuraavan neuvola-ajan :) onkohan neukkutädillä jäänyt jotain hoitamatta ku mä en saanu pissapurkkia eikä se puhunu siitä mitään?

Ei mulle ole tehty raskaustestiä neuvolassa. Nyt ei kuulemma edes tarvitse pissata ekalla kerralla kippoon.

Mulla oli aamulla ensimmäinen neuvola. Jutustelua ja tiedonkeruuta, esitelappuja sain myös. Paino, rr ja hb otettiin, pissanäytettä ei tarvinnut antaa kun verikokeisiin pitää mennä lähiaikoina ja siellä antaa näyte. Np ultraan tulee kutsu postissa. Minusta ihan mukava käynti.

Aijaa! Oho. Joku 9kk sit vielä tarvitsi.:eek: Kauheen iso liuska ja ties mitä ne analysoi siitä, ei se pelkkä proteiini+sokerit..

No hyvä nyt sit, että tein ite vielä toisen testin eilen, olin ihan tuudittautunu siihen et ne testaa siellä vielä.:grin Oli vasta toka testi muutenki minkä tein, sai nyt sillä sitten sen mielenrauhan..

Hihih nyt on verikokeitten, ultran ja seuraavan neuvolan aika varattu! Nyt enää vaan oottelemaan et aika menis nopeesti ja sais tietää et kaikki on varmasti hyvin :>

Ei multakaan muistaakseni otettu testiä sillon pari vuotta sitten. Tosin sit valitin jotain muuta, niin pääsin lääkärille seuraavalla viikolla ja se ultras heti ihan pyytämättä. Että varmuus tuli sit sieltä :) Mitähän valituksen aihetta sitä nyt keksisi, niin pääsis lääkärille ;)

Juttelua ja lähetteiden laittoa oli vaan joo. No 2 vk:n päästä verikokeisiin, kuukauden päästä sokerirasitukseen ja ultraan sit ku tulee kutsu

Soitin tänään neuvolaan kysyäkseni onko mahdollista kuunnella sydänäänet ennen nt- ultraa, joka siis kahden viikon päästä. Kysyi onko jotain vuotoja tms.että huolestuttaa. Sanoin, että ei mutta olisi kiva päästä kuulemaan :) Sanoi, että ei heidän laitteilla välttämättä saada kuuluviin ja sitten sitä vasta huolestuukin. No, ei auta kuin odottaa kaksi pitkää viikkoa että pääsee nt- ultraan.

Kävin neuvolassa viimeksi ja sanoivat että käynistää jo rv36..mulla pikaiset 1h synnytykset ja matkaan jo menee reilu 1h kiva.. toisin viimeksi pienin syntyi rv33.. uh jänskättää..

Kävin tänää yksityisellä ultrassa. Siellä se pienen sydän sykki urheasti <3 oli kyllä upea fiilis nähä se! :)
Oli pienempi kun neuvolan mukaan. Pitäis olla 8+1 mutta oli 7+3. Lääkäri sanoi, että on ihan normaali koska mulla on niin pitkä kierto (35pv). :)

Takaisin