Neuvolakäynnit ja ultrat

Eiköhän ne pikkuiset oo ihan hyvän kokoisia Muumimammuli, jos kerran ultraajakaan ei sanonut mitään :) Itekin vähän vertailin tuota meidän katkiksen kokoa muiden ultrassa käyneiden mittoihin ja kai noissa aika paljon heittoja on. Tuo vauvan odotus-opaskin antaa alkion mitaksi 7.raskausviikolle 4-8mm ja sithän tietysti vaikuttaa vähän sekin, miten ultraaja mittaa. Tässä vaiheessahan pienetkin "mittavirheet" antaa valtavia heittoja raskausviikkoihin ja päiviin.

Ultra-anturi on aina samoin päin.. A vauva on oikealla ja b vauva vasemmalla puolella. Eivät siis vauvat voi yhtäkkiä vaihtaa puolia keskenään :D

Tietääkö joku, että haittaako jos sikiö onkin nt-ultrassa 11+2 viikkoinen? Menkkojen mukaan siis ois se 12+0 mutta varhaisultraäänen mukaan ois sillon 11+2. :)

Mulla oli eilen neuvola ja mies siellä mukana. Kaikki mittaukset mitä otettiin oli ok. Sain lähetteet verikokeisiin ja seuraavaan neuvolakertaan. Maanantaina sitten pitäis varata nt-ultraan aikaa.
Sokerirasitus testiin tietenkin joudun painoni takia ja sen jo tiesinkin.
Hirveen mukava neuvolatäti mutta ens kerralla onkin sitten eri täti. Ku nyt se mun oma neuvolatäti oli lomalla.

Ihanaa kun neuvoloita on jo. Ja ultria. Tuntuu että aika on mennyt melko nopeasti. Justhan vasta plussailtiin :D Mulla on kaksi viikkoa nt-ultraan. Jee! Ja sitten ei enää oo kun pari viikkoa niin on taas neuvola.

Mulle joskus sanottiin, että paras aika verikokeille olis viikolla 10 ja ultralla viikolla 12. Mulla kuitenkin molemmat tehdään samana päivänä, joten ihan parhailla hetkillä ei voida molempia tehdä. Kuitenkin aikarajan puitteissa.

Mulla on ultra tasan 12+0, ensin ehdotettiin 12+2 muttei käynyt niin se nainen puhelimessa sanoi että sitten tuo tasan 12 ettei vaan ole liian aikasin.. Ihmettelin sitä kun neuvolassakin sanottiin että jostain 11+-13+ voidaan ultrata mutta sairaalassa oli sitä mieltö ettei ennen tuota :D

Niin ja mistä ne voi tietää että onko siltikään tasan 12+0, jos ei tiedä ovista tai oo käyny ar-ultrassa selvittämässä millä viikolla mennään :D
Eihän menkoista laskettuna tosiaankaan voi sanoa sitä millä viikolla oikeesti mennään :D

Mulle taas laitettiin nt-ultra vasta viikolle 13+3 ultran mukaan ja verikoe 10+6. Menkkojen mukaan verikokeessa jo 11+3 ja ultrassa 14+0. Meillä neuvolassa oli joku sijainen ja sanoi ettei ultraa kannattaisi ennen tuota tehdä että varmasti näkyisi kaikki. Mun mielestä meijän ultra on vähä turhanki myöhään tai menee ainakin aivan aikarajojen reunoille. Seuraava neuvola aikakin vasta edellisestä neuvolasta 6-7 viikon päästä.

Nannal, no on kyllä myöhään tuo sun ultra :/ ihan senkin puolesta että olis varmasti kivempi jo päästä aiemin ku muillaki on siinä n. 12 viikolla..

Niin siks ihmettelinkin et miksei muka aiemmin vois tehdä kun ei ole ees varmaa paljonko viikot oikeasti on..:D verikoe on kuitenkin 10+ jotain ite meen varmaan 10+1 ku on järkevin päivä töiden kannalta.. :D kaveri eilen ihmetteli miks pitää erikseen mennä verikokeisiin kun hän kun odotti ekaa ja tokaansa niin samalla kun ultrattiin otettiin verikokeetkin!

Niimpä Ninni, nyt on sitten tosi pitkä aika ootella ja stressata onko ultrassa vielä kaikki hyvin. Ja onnistuuko ees tuo verikoe/ultra seula ku on noin myöhäsin viikoin. Onneks kävin ar-ultrassa, ois ollu kamala oottaa ultraa plussan jälkeen yli 10 viikkoa :/

Täällä nt- ultra 11+3 ja täti aikaa varatessani vielä laski että ok. Samalla otetaan verikoe. Näköjään eri tavalla tehdään eri paikoissa, mutta eikai noista mikään väärin ole, kai he tietävät paremmin. Lähetteessä kuitenkin oli, että rv 11-13.
Itse olisin mielummin mennyt eka verikokeeseen, jotta vastaus olisi ollut nt- ultrassa jo käytettävissä.

Mulla on nt-ultra perjantaina ja sillon viikkoja 11+2 ja verikokeissa piti käydä 1-2viikkoa ennen

Meillä nt-ultra 12+0. Verikokeissa käyn joko samalla reissulla tai aiemmin. Sillä ei kuulemma ole niin väliä, koska me ei osallistuta siihen kromosomitutkimus, miksi sitä nyt sanottiinkaan, systeemiin.

Takaisin