Neuvolakäynnit ja ultrat

En mäkään ole käynyt neuvolassa kuin kerran joskus rv8 ja sit nt-ultrassa. Seuraava neuvola on lokakuun alussa rv16 ja sekin ihan tavallinen käynti, ei lääkäri :)

Ite oon käyny kaks kertaa neuvolassa ja ens viikolla neuvolalääkäri, ekaa neuvolakäyntiä ei kyl oikeen voi laskea ku siellä oli kesätyöntekijä ja tuntu ettei se oikeen mistään mitään tienny :D

Mä oon käyny neuvolassa kolme kertaa ja ens viikolla neljäs kerta , ekalla kerralla sijainen ei saanu näkymään ultralla oikeen mitään , niin sen takia seuraavalla viikolla terkkari ultras uudestaan :) kolmas kerta oli sitten kun otettiin virtsatesti ja verikokeet ja ultrattiin taas uudelleen varmuuden vuoksi :) ens viikolla sitten sokerirasitus ja samalla neuvola , en tiiä mitä siellä nyt sitte tehdään . Nt ultrassa viime viikolla lisäks käyty .
Niin ja viikkoja nyt 12+4

Kävin ekassa lekurissa tänään ja oli kyl aivan turha keikka. Oisin mielummin nukkunut... itse sain mitata etukäteen verenpaineen ja painoni. Ja lääkäri kyseli samoja juttuja ku neuvolan ekalla kerralla, voinnin, päihteet ja perinnölliset sairaudet. Kuunneltiin sydänäänet, mikä tietenkin on aina kiva. 15min ja ohi oli.

Paljon onnea pojasta marikoo :Heartred

Meillä oli viikko sitten ultra, siellä pikkuinen köllötteli :) la siirtyi pari päivää aiemmaksi arvioidusta eli se oliskin 28.3. Ja meillä myös rakenneultra 13.11 niinkun näköjään aika monella täällä :love7 ei malttaisi millään odottaa sinne asti. Kiinnostaa kovasti tuleeko tällä kertaa toinen tytsy vaiko poitsu :love2

Kävin eilen neuvolalääkärillä ylimääräisellä ajalla supistusten takia. Sairasloma päälle, eikä ole takeita siitä pääsenkö enää töihin ollenkaan ennen äippälomaa, joka alkaa vasta helmikuun alusta :o kohdunkaula ei saa lyhentyä enää, oli nyt sen 2,5cm, lyhentynyt aiemmasta ilmeisesti tän kovan supistelun seurauksena. Muuten oli kaikki hyvin, poika oli kasvanut paljon, kirinyt koossa päiviä kun aiemmin oli koon puolesta pari päivää pienempi kuin viikkojen, nyt olikin parin päivän verran viikkoja isompi :) Lääkäri totesi myös että olen niin hoikka että kohtu on hyvin edessä, helppo ultrata kun ei tarvitse yhtään poikaa etsiä. Samasta syystä totesi että varmasti tunnenkin jo liikkeet selvästi, hoikkuuteni ansiosta, kun kerroin tuntevani selvästi pojan touhuamiset. Jee, kerrankin näistä geeneistä hyötyä, eikä kyseenalaitettu sitä syönkö tarpeeksi :D

Mutta siis pakkolepo päälle, en saa tehdä mitään ponnisteluja, joten meidän muutto jää miehen harteille aika pitkälti.. huomenna alkaisi muutto eikä kaikkea ole edes pakattu.. kunhan tästä selvitään niin olen kiitollinen!
Kaikenkaikkiaan sellainen fiilis että tää raskaus on ollut jo tähän mennessä ihmeen hankala! Miten meillä tulee kaikki vastoinkäymiset koko ajan.. :(

Mä olin aivan onnessani kun neuvolatäti tänään sanoi että kuunnellaan seuraavaksi sydänäänet, en tiennyt että neuvolassa pääsee kuuntelemaan niitä nyt joka kerta :happy: mahtava alku päivälle! seuraavaksi kuun lopussa lääkäriin ja 16.11. rakenneultraan, odottavan aika tuntuu välillä pitkältä mutta samalla tuntuu että viikot vaan poksuu menemään.

Ankka2016 mä olin kanssa ihan innoissani että kuunneltiin sydänääniä tai että vihdoin neuvolassa tapahtui oikeasti jotain konkreettista.
Oon kanssa todennut että odottavan aika on pitkä mutta silti tuntuu että viikot kuluu liian äkkiä. Juurihan se plussa vasta tehtiinkin ja nyt on edessä jo rakenneultra!

Mä oon joka kerralla päässy näkeen pikkuisen (eka neuvola, nt-ultra, lääkärineuvola) ja luulen et seuraavassakin neuvolassa ultrataan kun mies on ekaa kertaa mukana :) äitilläni on ollu sama neuvolatäti kun ootti pikkuveljiäni ja aina oli sanonu et "meillähän ei oo tapana joka kerta ultrata" ja silti oli joka kerralla vilkaistu pikkuista :) Toivottavasti meillä menee samalla lailla :D

kube: sanopa muuta! vaikka haluaisi että aika menee äkkiä että pääsee ihastelemaan omaa vauvaa, niin samalla haluaa nauttia tästä ajasta rauhassa :happy:

Mullakin joka kerta neuvolassa ultrattu ja viimeks kuunneltiin sydänäänetkin. 18.11 ois rakenneultra ja parin viikon päästä normi neuvola , vielä ei oo puhuttu millon lääkärineuvola olis sitten , onko muut jo saanu aikaa sinne ? :)

Mä oon käyny lääkärillä jo parikolme viikkoa sitten. =D eipä se ku vartin kestäny, gynekologiset tutkimukset ja sydänäänet.

Mää oon jo kaks kertaa käynyt neuvolassa ja huomenna lääkärineuvola. Ultrassa kerran käyty ja eka neuvolassa kans ultrattiin. Rakenneultra 2.11.

Takaisin