Neuvolakäynnit ja ultrat

Eilen oli neuvola aika missä käytiin läpi "kotitehtäviä" ja kuunneltiin kuinka Pöpön sydän pumputti <3
155 oli syke :)

Kuukauden päähän laittoi lääkärineuvola ajan ja rakenneultra on 11.11. ei malttaasi odottaa että näkee taas pikkuisen :Heartred

Tänään oli ultra :) vauva makoili tyytyväisenä ja joi lapsivettä, välillä vilkutteli. 4d kuvauksessa vauva taas käänsi selkänsä ja näytti ihan siltä kuin olisi näyttänyt keskaria, ei siis ollut siinä yhtään kuvauksellinen :D terveeltä näytti ja koska me ei otettu seulontaa niin niskaturvotusta ei mitattu mutta kaikki näytti olevan ok. Vastasi viikkoja, menkkojen mukaan nyt 12+4 , jossain mitassa vastasi 12+5 ja taas reiden mitassa 12+6. Laskettu aika pysyy samana :) rakenne ultra on sitten 16.11 , sitä ennen meillä on ainakin neuvola lokakuun alussa.

Juu vks äippäpolilla. Aijaa! Mulla vielä kaveriki sanoi, että näytetään sitten 4d kans. Mutta en mä nyt tiedä oliko siinä mitään hienoa, näin mä selän, napanuoran ja korvan. Perinteinen oli parempi ja liikuttavampi :D ja kuvat on tulossa postilla niin laitan salaiselle puolelle sitten kuvaa :)

En mä sit tiiä oliko se 4D millä se ultras, ainakaa ei erikseen sanonut eikä se kuva näyttänyt erikoiselta. :S ehkä rakenneultrassa sitten? Juu laita salaiselle puolelle sitten kuvaa :) hyvä että laittavat postissa!

Meillä oli tänään neuvolalääkäri, joka sitten muuttuikin normi neuvolaksi kun lääkäri ei ollutkaan paikalla. Verenpaineet oli 92/52, en tiedä mitä se tarkottaa, mutta th:n mukaan mä otan aika rauhallisesti. :) Sydänäänet kuunneltiin, ne oli 142. RU aika olisi 14.10. ja silloin siis 20+2. :)

Tuuliluuli normi rr on n. 120/80 että tuo sun verenpaine on aika matala :S tietty jos sulla on aina ollu matalat nii ei siinä sitte mitää :)

Meillä ra 13.10, ja sillon viikkoja kasassa 22+0. Tänään saapui mun kovin odottama doppler, ja nopeasti löytyi voimakas syke! Ihanaa, mun stressitaso laski heti noin 150% kun tiedän että voin halutessani aina tarkistaa tyypin olevan voimissaan. :) Sydänäänet sain kuulla ensimmäistä kertaa rv12+0 ylimääräisellä n-lääkäriajalla, mutta joka kerta on yhtä kiva kuunnella niitä! :)

Meillä rakenneultra 15.10 ja silloin on tasan 20+0 :) sitä ennen lääkäri vielä :) ei enää kauaa kun saa pikkuisen nähdä kun meillä lääkärikin nykyään ultraa :)

Onnittelut Marikoolle poikauutisesta! :)
Tänään siis oli nt ultra ja kaikki näytti olevan hyvin , pieni vastasi viikkojaan ja arvot oli kunnossa.
Laskettu aika vaan siirtyi ihan roimasti , kun ensin se oli neuvolassa katsottu vaan kuukautisten mukaan , nyt siis varmistui että se odotettu päivä onkin vasta 1.4 , eli en tiedä pitäiskö tästä hipsiä huhtikuisiin kattelemaan . Ei kai se rikollista oo lukea täältäkin puolelta teidän maaliskuisten kuulumisia :wink:p

Mäkin kävin tänään nt ultrassa (12+1)! Oli niin liikuttavaa nähdä pikkuinen, jonka piirteet oli samat kuin mini-ihmisellä!
Nt oli 1.2mm ja kokoa vauvalla oli 5,5 cm niinkuin pitääkin. Arvioitupaino oli 55 g! Voiko se pitää paikkansa? Niin ainakin korttiin kirjattu ja mielestäni sanoikin niin. En malta odottaa rakenneultraa, joka on vasta 13.11.

Takaisin