Neuvolakäynnit ja ultrat

Ainakin mulle sanottiin nt-ultran jälkeen ettei laskettua aikaa enää muuteta

Täälläkin lääkäri oli jo pari viikkoa sitten tavallisen neuvolakäynnin yhteydessä. Vitsi teillä monilla on ihanan paljon käyntejä! :) Täällä vasta kaksi kertaa neuvola/lääkäri + kerran ultra. Seuraavaksi sitten ultra marraskuun alussa ja neuvola puolessa välissä..

Mulla on tähän mennessä ollut kaksi neuvolaa (+ yksi käynti avoneuvolassa) mutta tässä kuussa tulossa neuvola 13.10., lääkäri 29.10. ja sit rakenneultra 6.11. Jotenkin kiva että nyt pääsee sinne niin usein niin saa aina vähän varmuutta raskauden kulkuun.

Tässä maassa ei ole neuvoloita. Kolme kertaa pääsee sairasvakuutuksen piirissä gynelle. Jos haluaa itse maksaa niin siellä saa käydä kerran kuussa.

Muokattu viimeksi:
Mulla olis eka lääkäri loppukuusta. En vaan tiiä haluunko miestä mukaan, kun siinä on se gynekologinen tarkastus. Mutta toisaalta mies ei päässy nyt viime neuvolakäynnille, eikä siis kuullu sydänääniä ja haluis varmasti kuulla ne:) siis ei muuten haittais että mies tulee mukaan, onhan se mun alapään nähny. Mutta kun sen lapsellinen puoli tulee esiin just gyne-tarkastusten kohalla, nii en tiiä jaksanko :hilarious:

Mun mielestä sinne lääkärikäynnille ei tarvi miestä mukaan. Tai ei ainakaa mun lääkärikäynnin perusteella ku se kesti vaa 10-15min. Nopeeta tutki kohdunsuun ja kuunteli sydänäänet ja heippa =D

Okei, niin mä vähän ymmärsin sen mun terveydenhoitajankin puheesta, että aika nopeeta se käynti menee:) kaikki verenpaineet ja virtsan stiksaukset saa tehä ite ennen käyntiä :grin

Mulla oli mies lääkärikäynnillä mukana. Tosin mulla oli se jo rv 10 ja risat ja tarkistettiin lisäksi pienellä ultralla onko kohdussa elämää. Tiesin pienestä ultrauksesta joten mies halusi itse mukaan :)

Mulla oli mies mukana, tiesi kyllä mihin lähti. :-D kysäisinki jälkeenpäin, että taisit nyt ekaa kertaa olla mukana tällaisessa, tuumas vaan, että ainakin ulkopuolisena ja nauro. Se jotenki tykkää ku hänetkin huomioidaan ja on ihan oma-aloitteisesti järjestänyt pääsynsä, vaikka olis varmasti muutakin tekemistä keksinyt. Jotenkin on ihana, kun näyttää nyt sen herkkyyden, mitä ei oo koko yhdessäoloaikana näyttänyt.

Meillä ei mies oo tulossa mukaan lääkäriin kun en tiedä mitä se siellä tekis. Oon kans ymmärtänyt että on aika nopee käynti ja tosiaan keskitytään täysin äitiin. Neuvolakäynneillä muuten on kyllä mukana ja ultrassa tietysti.

Joo, siis meilläkin miehellä menis melkein tunti matkoihin ja siihen päälle se lääkärikäynti. Ihan turhaa lähteä töistä aikaisin kotiin.

Mulla ei oo mies ollu mukana ollenkaan neuvoloissa kun on töissä ollut. Rakenneultra meillä on 29.10 ja sinne ukkokin näillä näkymin pääsee . Seuraava neuvola sitten marraskuun puolella. Mulle ei lääkäri tehnyt alapään tutkimusta, sanoi ettei oo tarpeellista jollei ole mitään tulehduksen oireita. Kuunteli sydänäänet ja tunnusteli mahan ja kyseli joutavia

Me kumpikin vuorotöissä joten suht helppo sopia niin, että kumpikin pääsee.

Ei nykyään kuulemma ole pakko tehdä tutkimusta ellei ole supistuksia tai jotain muuta oiretta. Näin sanoi lääkäri mulle.

Meillä mies käy neuvolassa ja ultrissa, mutta ei tule lääkärikäynnille eikä ollut ekassa "perhevalmennuksessa" jossa käytiin läpi fysioterapeutin kanssa jumppaliikkeitä :rolleyes:

Takaisin