Neuvolakäynnit ja ultrat

aguli, mahtavia uutisia! Täällä vielä odotellaan uutisia. Lupasivat äitiyspolilta soittaa, kun tulos tulee.. Tän viikon aikana pitäis tulla.

Kävittekö NIPT testissä vai jossain muussa? Kuinka kauan meni tuloksen saamisessa?

Perjantaina nt-ultra, ekaa kertaa pääsen kurkkimaan että onko kyydissä ketään, jännitys on kaamea, nyt 11+5.
Ar-ultraan ei ollut varaa vaikka kuinka penniä venytin, odottaminen on kyl ollut hermoja raastavaa :(

Meillä oli tänään nt-ultra ja koko yön näin painajaisia miten raskaus täytyy keskeyttää tai vauva on kuollu. No siellähän oli kaikki oikeen mallikkaasti ja tyyppi oli kaks päivää isompi :) Tosin aika itsepäinen tapaus sieltä taitaa olla tulossa kun kätilö yritti mahan päältä tökkiä että kääntys. Vauveli vaan potki kiukkusesti ja käänty vielä enemmän naama kohti ultraa. No siinä yli puolen tunnin tökkimisen jälkeen suostu onneks sen verran kääntymään että mitat saatiin :hilarious:

Täällä käyty juuri nt-ultrassa ja kaikki vallan mainiosti! Hirmu hieno kuvattava oli ja sain katsella ihan rauhassa vauvvelia, kun opiskelija halusi vielä vähän lisää ja lisää harjoitella vauvan katsomista ja mittailua :D minä en pistänyt vastaan, sieltähän tuo vilkutteli pikkunakero ja äiti on ikionnellinen!!! <3 :)

Butzeri, meillä oli sama juttu, ei meinannut tulla mitään niskapoimun mittauksesta kun kaveri köllötteli selällään. Tökkiminenkään ei auttanut kun kohtu on sen verran takana. Vihdoin vauveli kääntyi sen verran et kätilö sai kuvat :)

Marikoo, käytiin NIPT testissä, ja saatiin tulos 10päivässä kun soitin perään, itse kirje tuli kolme päivää myöhemmin postissa. :) Tsemppiä teille jännitykseen, tule kertomaan miten kävi! Tulosten odotus on niin rankkaa kun ei voi muuta tehdä kuin toivoa ettei ole mitään elämänesteistä vikaa pienessä :/ Pidän peukkuja täällä, ja haluan uskoa että teilläkin kaikki on hyvin! En tule ikinä unohtamaan sitä jännityksen määrää..
Ja niin, saimme tuon arvokkaan kirjeen eilen jossa oli vielä mustaa valkoisella siitä että meille on tulossa terve POIKA! :love7

14.9. oli ensimmäinen ultra ja siellä masussahan se pieni liikuskeli, sainoinkuvaamaton tunne<3 Aiemmin täällä sivulla oli puhetta pääperämitta pituudesta. Onpas teillä ollut isoja verrattuna meidän pienokaiseen. :grin Ultrassa vk 11+1 ja pituus 45,2mm. Ensimmäisessä neuvolassa laskettiin vk 11+4. Johtuukohan pituus viikoista vai joko tässä vaiheessa geenit voi näyttäytyä? Itse olen huimat 155cm pitkä niin ei sen suhteen voi olettaa kovin pitkää kaveria :happy:

ihan alussa mitta riippuu lähinnä solunjakautumisen nopeudesta, mutta rakenneultrassa näkyy jo eroja lasten välillä. Tosin ovat yleensä melko pieniä. Nt-ultrassa ei näy tai pitäisi näkyä edes äidin diabeteksen korkeat sokerit.

Korttiin merkattiin, että istukka on etuseinässä. Sanottiin, että kookas ja laaja istukka. Se ylsi kyllä kohdunsuun yli, mitä ei oikeastaan ääneen sanottu kuin vihjailemalla, ja sitten tyyliin että "kyllä se vielä nousee siitä".
Aion kyllä kysyä rakenneultrassa, että onhan se noussut.

Mulle ei kerrottu istukan sijaintia, mikä oli vähän outoa. Kun kysyin istukan sijaintia, vastaus oli: ei sitä vielä voi tietää, kun istukka on niin laajalla alueella. Epäilyttävää... Varmaan oli kohdunsuulla, eikä halunnut turhaan huolestuttaa. Ounou! Nyt mä vasta huolestuinkin..

Mä en ole edes tajunnut kysyä istukasta eikä kukaan oo maininnut siitä mitään. :S kai se on sitte normaalilla paikalla tai jotain.

Mäkin kysyin, mut kätilö sano, ettei voi tietää vielä... Oonkin ihmetellyt, kun joillakin on jo tieto että istukka olisi edessä :-/

Se kirjattiin mulla neuvolakorttiin, siellä lukee "istukan paikka". Ekassa oli funduksessa (kohdun katossa) ja nyt etuseinässä.
Mutta näin mä sen nyt itsekin. Paikalla oli kätilöopiskelija ja kandi. Kätilö näytti virtsarakon, ja samalla erikseen näytti istukan, joka meni reippaasti taaksekin. Paksuin keskikohta oli kuitenkin virtsarakon etupuolella, joten kaipa se siitä siirtyy riittävästi.

Takaisin