Neuvolakäynnit ja ultrat

älkää niin hirveästi kuunnelko niillä kotidopplereilla tai älkää ainakaan säikähtäkö jos ei kuulu. Itse en ole semmoista edes hankkinut. Olin viime viikolla neuvolassa 16+1 viikolla, huutelen siis helmikuisista. halusin että kuunneltaisiin sydänääniä mutta eipä vain neuvolatäti sillä laitteella saanut ainakaan 15min kuulumaan, kuulu siis kaikki liikkeet ja potkut. lopuksi th laitto ultran päälle josta näki missä se pikkukaveri on ja millon pysähtyy ja sitä äkkiä doppleri siihen kohtaan, sit vasta alko kuuluu.:) ihan oman mielenrauhan takia ei kannata jatkuvasti niitä kuunella. tulisin itse varmaan vainoharhaseks jos en ite sais kuulumaan

Täällä ei dopleria hankittu eikä hankita. Laitetaan sekin raha sitten johonkin muuhun vauvatavaraan. Mutta jokainen tekee tietysti niinku parhaimmaksi näkee, tai tässä tapauksessa kuulee :D

Mulla olis maanantaina lääkärineuvola. Eniten mietityttää joudunkohan sisätutkimukseen silti vaikka toukokuussa olen käyny gynellä o_O Ja miehelläkin olis vapaa päivä tuolloin niin pääsis mukaan. Ei ehkä kivointa jos ronkkivat silloin..

Seurataan miten toinen häviää kuulemma kudoksiin yleensä..aika pahalta tuntuu et kuollu alkio kulkee koko ajan mukana..pelko et toisellekin käy jotain..nyt rv14+2

Tämä ei varmaan lohduta, mutta toisessa ryhmässä oli äiti, jolla nt-ultrassa todettiin toisella kaksosista turvotukset ym. Myöhemmin todettiin, ettö niin pahat kehityshäiriöit, että odotetaan vain sydämen toiminnan lakkaamista. Se oli varmasti hirveää, odottaa yhden terveen ja yhden sairaan sikiön kanssa, josko sairas sikiö saa aikaan ennenaikaisen synnytyksen myös terveelle. Sairas sikiö sinnitteli viikkoja, viikkoja. Lopulta kaikki meni hyvin. Siinä tapauksessa olisi ollut niin paljon helpompi, jos sairas sikiö olisi kuollut aikaisin.
On erittäin todennäköistä, että viikolla 7 kuolleella oli myös jokin häiriö, ja tällä pitkälle edenneelle on kaikki kunnossa. Joskus tieto vaan lisää tuskaa. Helpompaa kai olisi, jos ei olisi koskaan tiennytkään että mukana on alussa kulkenut toinenkin.

Itseäni lohduttaa tieto, että jos kaveri ei pysy matkassa, sillä on ollut jotain niin pahasti pielessä, että niin on parempi. Sitten on ihan eri asia, jos kaikki raskaudet päättyy keskenmenoon esim. hormonaalisista syistä. En tiedä, lohduttaako silloin mikään.

Järkevää puhetta Kobe! Mulla on huomenna nt-ultra ja oon jotenkin tyynen rauhallinen. Ajattelen juurikin noin, että jos siellä jotakin häikkää on, niin minkäs mä sille mahdan.

Hirveä jännitys iski kahta tuntia ennen nt-ultraa :S Kokoaikana muuten ei oo jännittänyt ollenkaan.. :dead:

Mullahan oli alussa myös kaksi, mutta tosiaan juuri 7. viikolla oli toinen lopettanut kasvun. Harmillistahan se on, mutta toisaalta entistä kovemmin toivoo, että edes tämä yksi sitten pääsisi terveenä syliin asti. Ja tosiaan mulla ei np-ultrassa ollut enää mitään merkkejä toisesta sikiöstä, vaan se oli sulautunut jotenkin kehoon.

Meillä eka neuvola oli 31.8-15 ja nt-ultraan mennään ensi viikolla torstaina 17.9 :) Sitä kovasti jo odotellaan ja toivotaan että kaikki olis hyvin. Profiilikuvassa on yksityisellä otettu eka otos meidän pienestä ja hän vastaa kuvassa rv 8+5 :) oli ihana kuulla ko. ultrassa myös sydänäänet <3

Kiitos.. otan ehä liian rankasti tämän mutta ei kai sille voi mitään hyväksyä täytyy. Ihanaa että on hyviä neuvola kuulumisia ne piristää. Mun kuopus syntyi rv33 joten tämäkin "kaksonen" vai nykyään yksönen luultavasti syntyy aikasemmin..

Paljon onnea teille kaikille hyviä uutisia saaneille :Heartbigred ja hui miten monet tuplat näyttäisi maaliskuisissa olevan :love017

Suuri lämmin halaus teille ketkä ette niin hyviä uutisia saaneet :sad010

Meillä oli ar-ultra kauan sitten, mutta olin ilmeisesti vasta viikolla 4-5 niin ei sykkeitä tietenkään löytynyt. Nyt jännittää ihan vietävästi tuo ens tiistain ultra kun ei tiedä yhtään onko kaikki hyvin :dontknow olisi vaan pitänyt mennä yksityiselle ultraan niin olisi saanut jotain varmuutta, jotenkin vaan ajattelin että "jäitä hattuun" "kyllä minä jaksan odottaa".. mut en millään malttais :smiley-ashamed008 jotenkin vaan sellainen olo kun tämä tuli niin puskista koko raskaus ettei voi mennä kunnialla loppuun. Toivottavasti olen väärässä :happy:

Takaisin