Neuvolakäynnit ja ultrat

Mie oon käyny sielä Oulun seudun halpapaikassa nyt kahdesta raskaudesta ja menen kolmannen kerran. Yhtään varmempaa tietoa en koe saavani muualtakaan. En koe, että ultraajan vika olisi, ettei voi nähdä marjan kokoisesta alkiosta, että meneekö kesken parin viikon päästä. Lähinnä haluan varhaisultralla tietää, että onko oikeassa paikassa, ettei ole kohdunulkoinen/tuulimuna.

Meidän Mehiläisessä ar- ultra makso 167e :0 ite harkitsen kanssa että pitäiskö mennä, sais varmuuden että kaikki kunnossa..

Noin mäkin ajattelin edellisessä Tähtityär. En siis moiti paikkaa, olin silloin erittäin tyytyväinen palveluun. Asiansaosaava kätilö. Olen nyt saanut päähäni, että haluan AU:n tehtävän alakautta, ja käsittääkseni hän ei sitä tee. Sen vuoksi menen muualle.

Kävin paikallisessa Mehiläisessä viimeksi kun sain km ja halusin varmistaa sen heti, kun kunnallisella olisin saanut 2viikon päähän ultrausajan. Ja sillon tosiaan Mehiläisessä teki sisäkautta ultrauksen ja tutki samalla munanjohtimet. Koko operaatio kesti sen 10min, ja hinta oli sen 167e.. Mutta toisaalta täällä ei ole kilpailua ja lääkärit ymmärtääkseni saavat itse määrätä oman palkkio-osuutensa..

Mulla on torstaina ultra rv 7+0. Neuvolantäti ultraa, koska lääkärillä ei ole nyt loma-aikoina aikoja. Olen oikeutettu tuohon edellisen raskauden oltua kohdunulkoinen.

Onko eka neuvola käynti vaan et jutustellaan vai kattooko ne siellä ultralla? Eka lapsi tulossa eikä oo mitään käsitystä et mitä siellä tapahtuu :D

Itelläkin eka neuvola edessä, mutta taitaa olla melko keskustelupainotteista ja sit lisäksi otetaan lukemani mukaan verenpaine yms. Joku muu osaa varmasti selittää tarkemmin :). Joissakin harvoissa neuvoloissa saattaa kuulemma olla ultralaite (=ultrausmahdollisuus), mutta useimmissa ei ja ainakin mä joudun odottamaan julkisella puolella viralliseen np-ultraan asti ja se tehdään sairaalassa :).

Meillä oli ekassa neuvolassa rr, hb, paino jne. Lisäks vaan juteltii ja sain lappuja pinon. :)

Onko tietoa missä oulussa olis edullinen ultea? Itsekin ajattelin mennä sinne yksityiseenn euvolaan ultraan, mutta nyt jäin miettimään. 3 kertaa olen käynyt eikä ole pahaa sanottavaa.. olen saanut sen tiedon mitä olen hakenutkin.

Meillä ultraillaan ekassa neuvolassa, lisäksi papereita pino ja tehdään nuo perus terveystarkastukset.

Mulle sanottiin heti kun soitin että kun on km taustalla niin saan mennä vielä ylimääräiseen ultraan ekan ja np-ultran välillä. (Eka siis rv 8+3) ja lisäksi saan vielä np-ultran jälkeen käydä yhdessä ultrassa muuten vain jos tuntuu että haluaa.

Onko missään muualla näin ? :o

Soittelin viime viikolla neuvolaan ja ajan sain 28.7, silloin sitten varmasti saa tietää enemmän jatkosta. Mulla riskiraskaus kun perussairautena Epilepsia joten olen seurannassa myös Meilahdessa neurologisella.

Minulla on kanssa perussairautena Epilepsia.
Minulla on yksi lapsi ennestään syntynyt 09/13
ja kaikki meni hyvin / edelleen mennyt tosi mukavasti :)
Nyt odotan parhaillaan toista lasta ja täytyy soittaa huomenna neuvolaan,
että kirjoittavat reseptin foolihappoon (vahvempaa kun apteekin hyllyllä olevat)
ja varailla muutenkin aikaa :)

Adessaa ei meillä ainakaa :D perus nt-ultra ja rakenneultra kuuluu vaan. Ja ar-ultra niille jotka ei tiedä ollenkaan koska viimeks ollu menkat tai ollu monta km. Mutta minä en saa ar-ultraa koska "vaan" yks km ja se on neuvolatädin mielestä normaalia.. :( meenpä siis yksityiselle niinku viimeks.

Aikkuk,mulle kans kirjottivat 1mg foolihapon ku sairastan epilepsiaa kans. Mukava kuulla että raskautesi meni hyvin viimeksi! :) saanko kysyä minkä nimistä lääkettä käytät? Mulla on trileptal.

Jep ja meillä ei edes neuvolassa ole ultralaitetta vaan pelkkä doppler millä saa äänet kuuluviin. Sitäkään eivät käytä ekalla neuvola käynnillä.. -.-

Ehkä mää kuitenki soitan tänään sieltä meri oulun neuvolasta ajan kun teillä on hyviä kokemuksia vaan :) Luultavastihan nuo huonot kokemukset on ollut huonoja vaan sen takia koska uutiset oli niissä olleet huonoja. Meille kyllä riittää kunhan näkee että on oikeassa paikassa ja syke löytyis :) heh kovat vaatimukset sinänsä johon tää ultraaja ei voi millään tavalla vaikuttaa ;)

Googlailin eilen ja gynekossa maksais kai 97e + ehkä toimistomaksu 14e jos se peritään. MUtta on se yksityisen neuvolan ultra paljon halvempi.. ja mun ei tarvikaan saada mitään muuta tietoa kun se että sikiö on oikeassa paikassa ja että sydän sykkii. Lasketun ajan pystyy myös määrittämään. Kehu viimeks mua kuinka hyvin olin itsekin osannut laskea.. :happy:

Muokattu viimeksi:
Jee eka neuvola varattu! :) Aika on pe 7.8. ja sillon viikkoja 7+6 :) Tekis mieli ar-ultraan jo samalla viikolla, vaikka muutama päivä ennen... Niin ja sain labralähetteen verikokeeseen ku sanoin, että saisin mielenrauhan kun tiiän, että raskaus varmasti etenee... Jos vaikka ens viikolla kävis :D Vitsit miten jännää aikaa! :)

Takaisin