Neuvolahommia

Multa on joka kerta otettu hepatiitti- ym. verikokeetkin, vaikka ei tässä 11 vuoden avioliiton ja kolmen raskauden kanssa ole mitään uutta tapahtunut. Oon siinä käsityksessä, että taudit seulotaan siitä huolimatta, haluaako sikiöseulonnan (vai sitten pelkän ultran). Huomenna se selviää, koska luultavasti ei osallistuta seulontaan. Silloin ultran voi saada aiemmille viikoille ja mä haluan kovasti tietää, kuinka pitkällä raskaus oikeasti on. Sen verran hyvin kai näytti rakaustesti, ettei mulle varattu mitään varhaisultraakaan.

Neuvolatätiä voi vaihtaa vaikka ensimmäisen kerran jälkeen, jos haluaa. Mulla nousi kirjaimellisestikin verenpaineet yhden kanssa, joten vaihdettiin viereisessä huoneessa olevaan, ja hänellä käytiinkin jokaisen kanssa monta vuotta.

Toi täti on ollut aiemmin tosi mukava, mutta ei osannut ilmeisesti käsitellä pitää yritysaikaa. Lisäksi vähän tökerö kun kemiallinen selvisi. Syytti, että on testattu liian aikaisin jolloin nämä hipaisut kohdussa huomataan. Onneksi on aika harvoin neuvola ja lasten neuvolan täti on tosi mukava.

Tänään varattu eka neuvola ja on 20.2. Sama täti saatiin kuin esikoisen kohdallakin. Ja mies ei todennäköisesti tule noihin neuvoloihin mukaan. Ultriin kyllä tulee ja lapsen kanssakin on käynyt niissä ensimmäisissä neuvoloissa mukana, mutta jotenkin ei näistä äitiysneuvoloista niin perusta. Ja mulle se on ihan ok.

Olipa asiallinen ja kiva terkka. Meni tietyissä pohjatiedoissa paremmin kuin koskaan aiemmin muiden kanssa.

Vähän oon kuivunut ja laihtunut. Nyt vaatteet päällä paino 75,5 (hurjasti vielä, mutta laitanpahan itelle ylös), ja ennen raskautta ilman vaatteita 76,5 kg. Verenpaine hyvän matala, oisko ollut jotai 110/75 ja hemppa 152. Seuraava aika vasta joskus seitsemän viikon päästä ja ultra vasta 28.2. Meillä ei saa viikolle 10 ilman seulontojakaan, joten otin samalla seulat. La arveltiin olevan 4.9., koska tiistaina olin vasta testin tehnyt. Se vois kyllä vähän aikaistua, mutta ultrassa kai ei siirretä, jos ei ole viikkoa huti.

Tänään varattu eka neuvola ja on 20.2. Sama täti saatiin kuin esikoisen kohdallakin. Ja mies ei todennäköisesti tule noihin neuvoloihin mukaan. Ultriin kyllä tulee ja lapsen kanssakin on käynyt niissä ensimmäisissä neuvoloissa mukana, mutta jotenkin ei näistä äitiysneuvoloista niin perusta. Ja mulle se on ihan ok.

Joo en minäkään ajatellu miestä raahata neuvoloihin mukaan. Ultriin haluaa tulla. Tietty sit jos raskaudessa tulee jotain häikkää (edellisissä on ollut) niin sitten varmaan osallistuu myös neuvoloihin. Nyt ensi alkuun joudun käymään hyytymishäiriöyksikössä tutkimuksissa ja sen perusteella sit katsotaan tarvinko tarkempaa seurantaa raskauden aikana.

Kävin ekassa neuvolassa ja olin ihan jäässä. Onko muita ketkä ei tykkää lääkäri/hoitaja käynneistä? Toivottavasti alkaisin tottumaan käynteihin ettei aina olis niin vaivaannuttavaa..
Alan aina itkemään, itken kun varaan ajan, on tapaaminen tai mitä tahansa toimenpiteitä ja verikokeita. Ja vaikka kuinka sanoo että mitään ei ole tapahtunut, en vain ole hyvä lääkäri käynnillä niin aina leimataan masentuneeksi. Varasin äsken ultran ja neuvolan rvlle 7+5 ja itkin sen vartin puhelimessa.. haluan vaan hoitaa ne tilanteen nopeasti ja vaivattomasti enkä puhua mistään tunteista. Pahinta oli kun kuulin ultraavan lkrin nimen. Kymmenen vuoden ajalta muutamat traumat henkilöstä mutta ei ole terveydenhuollossa muita alan lääkäreitä. Mietin jo onko mitään muita vaihtoehtoja, toisen paikkakunnan palvelut tai voiko yksityisen kautta hoitaa neuvola käynnit. Monta raskautta takana, mutta tämä vasta ensimmäinen 'sallittu' eli periaatteessa olen ensiodottaja.

Muokattu viimeksi:
Täällä eka neuvola varattu ja tulee olemaan 6.2. Ei jaksaisi odottaa!! Neuvolatäti kuulosti puhelimessa lempeältä ja mukavalta. Olo on sen puolesta rauhallinen. Tällä hetkellä mennään kahdeksannella viikolla, jos ei laskuni ihan väärin ole. Mies pääsee mukaan työvuorojen puolesta ainakin ekalle käynnille, mikä on ihanaa kun ensimmäistä lasta odotellaan. :) toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Mulle kävi niin, että tein plussatestin viime maanantaina ja soitin siitä paikasta neuvolaan, sillä minulle on laitettu vuosi sitten kierukka ja en osannut odottaa raskautta. Sain lääkärille ajan seuraavalle päivälle ja se ultrasi kohdun sillä tuloksella, että kierukkaa ei löytynyt, mutta noin 5+1 alkio sieltä löytyi. Seuraava kontrolli 8.2. (silloin 7+4), mutta en ole varma ultraavatko sitten taas. Lääkäri sanoi, että tuo seuraava aika on hoitajalle ja sillä kerralla varataan ensimmäinen varsinainen neuvola-aika. Toivottavasti ultraavat myös tuolla seuraavalla kerralla. Ja onneksi plussatesti oli tilanteesta huolimatta onnellinen uutinen ja esikoinen on erittäin tervetullut!

Mulle kävi niin, että tein plussatestin viime maanantaina ja soitin siitä paikasta neuvolaan, sillä minulle on laitettu vuosi sitten kierukka ja en osannut odottaa raskautta. Sain lääkärille ajan seuraavalle päivälle ja se ultrasi kohdun sillä tuloksella, että kierukkaa ei löytynyt, mutta noin 5+1 alkio sieltä löytyi. Seuraava kontrolli 8.2. (silloin 7+4), mutta en ole varma ultraavatko sitten taas. Lääkäri sanoi, että tuo seuraava aika on hoitajalle ja sillä kerralla varataan ensimmäinen varsinainen neuvola-aika. Toivottavasti ultraavat myös tuolla seuraavalla kerralla. Ja onneksi plussatesti oli tilanteesta huolimatta onnellinen uutinen ja esikoinen on erittäin tervetullut!

Apua! Siis miten on mahdollista että sulla on tullut kierukka ulos itsekseen?[emoji15] oliko sulla kupari vai mirena? Mietin vaan siis omalla kohdallani kun mirena otettiin pois ennen kuin raskauduin ensimmäistä kertaa niin lääkäri joutui ihan nykimään että tuli pois... sanoiko lääkäri mitään siitä että käykö tälläisiä useinkin?

Ja siis ihanaa että on onnellinen uutinen ja esikko on tervetullut! <3 isot onnittelut plussasta!

Kierukka on tosiaan tullut itsestään pois, eikä minulla ole siitä mitään tietoa, että koska. Itsekin tiedän tuttavia, jotka ovat pyörtyneet kierukkaa poistettaessa siitä kivusta, niin kyllä ihmettelin, että en ole mitään huomannut. Mulla oli kuparikierukka.

Kierukka on tosiaan tullut itsestään pois, eikä minulla ole siitä mitään tietoa, että koska. Itsekin tiedän tuttavia, jotka ovat pyörtyneet kierukkaa poistettaessa siitä kivusta, niin kyllä ihmettelin, että en ole mitään huomannut. Mulla oli kuparikierukka.
Itselläni oli mirenan kierukka ja tuntui inhottavalta kun se otettiin pois. Onneksi ei tarvitse vähään aikaan pohtia ehkäisyä. Onneksi sentään oli iloinen uutinen ja vauva tervetullut.

Mulla on ollu mirena eikä se muistaakseni iha hirveästi sattunu kun se otettiin pois. Epämukavalta kylläkin tuntu

Sain vihdoin varattua neuvolan. Ilokseni sainkin kuulla että täällä tehään alkuraskaus ultra:cat:
Nyt kolmeviikkoa ooteltava:nailbiting: odottavan aika on pitkä :p

Laitan tännekin saman viestin kuin tuonne salaisten puolelle:
Eka neuvola takana. Lippuja ja lappuja tuli taas hirveä pino. Ultrattiin, näkyvyys oli edelleen tosi huono, mutta nyt kuitenkin sykkivä sydän sieltä bongattiin. Ultraaja ei ollut varma saamastaan mitasta, sen mukaan nyt 7+4. Kuukautisista laskettuna pitäisi olla jo 9+4. Nyt pitäisi kärsivällisesti jaksaa odottaa maaliskuuhun nt-ultraa, jotta la selviäisi..

Tänään käyty neuvolassa. Siellä se pieni sentin kokoinen ihmisen alku makoili ja sydän sykki :) neuvolan laskuri laski että viikkoja on 7+6, oman tarkemman laskurin mukaan 7+2. Laskettuaika neuvolan mukaan 11.9 ja oman laskurin mukaan 15.9 mutta en nyt vielä muuttele laskettua aikaa ennen kuin tarkentuu seuraavassa ultrassa.

Neuvola varattu täälläkin. Kun ei hätiä sinne ole, niin menen vasta maaliskuun 5. päivä. Itse pyysin siihen kun olen lomalla muutenkin.

Tänään käytiin ekassa neuvolassa ikinä! Vähän kyllä jännitti, mutta vaikutti tosi kivalta meidän terkka :) varhaisultraan ens maanantaina, se jännittää kyllä vielä enemmän. Toivottavasti siellä on vähintään yksi elävä olio:)

Olipa asiallinen ja kiva terkka. Meni tietyissä pohjatiedoissa paremmin kuin koskaan aiemmin muiden kanssa.

Vähän oon kuivunut ja laihtunut. Nyt vaatteet päällä paino 75,5 (hurjasti vielä, mutta laitanpahan itelle ylös), ja ennen raskautta ilman vaatteita 76,5 kg. Verenpaine hyvän matala, oisko ollut jotai 110/75 ja hemppa 152. Seuraava aika vasta joskus seitsemän viikon päästä ja ultra vasta 28.2. Meillä ei saa viikolle 10 ilman seulontojakaan, joten otin samalla seulat. La arveltiin olevan 4.9., koska tiistaina olin vasta testin tehnyt. Se vois kyllä vähän aikaistua, mutta ultrassa kai ei siirretä, jos ei ole viikkoa huti.
Mä oon ollu siinä käsityksessä et ultriin ei pääse ilman seulaa et ne on sit oma kustanteiset?

Takaisin