Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nilla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan sama täällä Nilla! Tosiaan hirveet pelottelut siitä mitä kaikkea lapselle voi tapahahtua ja neiti oli ihan normaalipainoinen ja kaikki muutenkin hyvin.

Ekalla käynnillä ku hain mittarin, sain ihan hirveen paasauksen kun olin mennyt syömään aamupalaksi MANNAPUUROA, sitten hoitaja hetken päästä puhu että on parempi kun kahvilla syö vaan ihan normipullan. Siis what?? Mannapuuro silloin tällöin muka pahempi ku jokapäivänen pulla?? Onneks ei tarvinnut tuota hoitajaa enää tavata, söin vähän miten sattui ja sokerit pysy ihan hyvänä.
Loppuvaiheessa tais olla pari ylitystä ja sain kans lääkkeet, mutta lopetin ne, kun aamupalapöydässä meinas useemman kerran lähteä taju kun sokerit tippu yön aikana liian alas.
Mulla myös sukurasitetta takana 1. tyypin muodossa.

Meillä on kans suvussa diabetestä, noista tyypeistä en tiiä, mut aikuisiändiabetestä löytyy mun puolelta, esikoisen kanssa en joutunut sokerirasitukseen, tokan kanssa jouduin, ei ollut, nyt neuvolan täti oli sitä mieltä että ei tartte mennä ellei tuu sit kauheesti makean himoja + niiden toteutuksia :)

Mä kävin ekassa neuvolassa maanantaina, reilu tunti meni aikaa. Sokerirasitukseen joudun menee sukurasitteen takia, se onneks vasta lokakuun puolella ja parin reilun viikon päästä ois neuvolalääkäri (jossa muistaakseni ultra myös). Eka neuvola käynti ei ollu omalla hoitajalla ku oli lomalla, mut seuraavalla kerralla omalle tädille jolla meidän neiti on kanssa käyny.

Mites muualla noi pissanäytteet? Itseäni hieman hämmensi kun täällä tikutetaan pissanäytteet itse heti ensimmäisestä neuvolasta lähtien.

Mites muualla noi pissanäytteet? Itseäni hieman hämmensi kun täällä tikutetaan pissanäytteet itse heti ensimmäisestä neuvolasta lähtien.

Täällä sama juttu, tai niin oli ainakin esikoisesta, luulisin että nytkin.

Mulla ei otettu ekalla kerralla pissanäytettä, mut ite tikutetaan jatkossa

Tänään soitin neuvolaan ja sain ensi viikolle ajan ultraan, kun sanoin, että mulla on epäsäännöllinen kierto. Huippua kun pääse (lähes?) ilmaiseksi ar-ultraan. :)

Meillä th tikuttaa näytteet. Mutta ehkä mielummin tekisin sen itse :D

Seuraava neuvola olisi 25.9, ei jaksais odottaa sinne saakka, silloin varmaan kuuluu jo sydänäänetkin <3

Onko teillä muilla mahdollista varata np-ultran ajankohta ennen ekaa neuvolakäyntiä?

Mulla on eka käynti vasta 10+0, ja sieltä kuulemma lähtee lähete äitiyspolille, josta joskus sitten lähetetään kirje ultran ajasta. Vähän jännittää ehtiikö se viikkojen 11-13 aikana, yleensä kun nuo julkisen puolen aikataulut kirjeiden lähetyksineen ei toimi kovin nopeasti. Soitin ja kysyin voisivatko varata ko. ultra-aikaa etukäteen mulle, mutta eivät voi.
Neuvolaa varatessa mulla oli vain kaksi ehdotonta aikaa viikolla milloin ei sovi töiden takia. No tietysti vapaat ajat oli just silloin, ja seuraavat vapaat ajat vasta 1.5-2viikon päästä, mistä syystä pääsen vasta 11.viikolla ekaan neuvolaan. Näin pk-seudulla. No ainakin pakotan sen kuuntelemaan sydänäänet jo tällä eka käynnillä.

Meillä Etelä-Karjalassa on ensin neuvola, josta laittavat lähetteen ultraan. Ite saa varata ultra-ajan, kun lähete saapunu sairaalalle.

Yleensä suostuvat kuuntelee sydänääniä vasta 12 viikolla, kun epävarmaa kuuluuko ennen sitä.

Tämän hoitajan mukaan täällä ei saa itse valita aikaa, vaan otettava se mikä annetaan ja järjestää menot sen mukaan :( ymmärtämätöntä porukkaa.

Niin no jos sulle tulee valmis aika, niin yleensä se on noin. Useimmat työnantajat kyllä ymmärtää ja jotkut jopa maksaa palkan lääkäri-/ultrausajalta. Tai näin olen kuullut, ite en oo odotusaikana töissä ollut :)

Onko teillä muilla mahdollista varata np-ultran ajankohta ennen ekaa neuvolakäyntiä?

Mulla on eka käynti vasta 10+0, ja sieltä kuulemma lähtee lähete äitiyspolille, josta joskus sitten lähetetään kirje ultran ajasta. Vähän jännittää ehtiikö se viikkojen 11-13 aikana, yleensä kun nuo julkisen puolen aikataulut kirjeiden lähetyksineen ei toimi kovin nopeasti. Soitin ja kysyin voisivatko varata ko. ultra-aikaa etukäteen mulle, mutta eivät voi.
Neuvolaa varatessa mulla oli vain kaksi ehdotonta aikaa viikolla milloin ei sovi töiden takia. No tietysti vapaat ajat oli just silloin, ja seuraavat vapaat ajat vasta 1.5-2viikon päästä, mistä syystä pääsen vasta 11.viikolla ekaan neuvolaan. Näin pk-seudulla. No ainakin pakotan sen kuuntelemaan sydänäänet jo tällä eka käynnillä.

Helsingissä mulle ainakin lähettivät viikon sisällä ultra ajan ja sain ajan rv 12+2 kättärille. Ja aikaisemmassa raskaudessa sain melkeen heti neuvolan jälkeen ultra ajan koska eka nla oli rv 10 -11 ja ultra oli ihan niillä 12-13viikoills, en muista ihan tarkkaan ja silloinkin kättäri kyseessä :) voin tämän tarkistaa illalla, kun pääsen kotiin :)

Mua harmitti ku ei saatu neuvolasta mitään paperista kotiin vietäväks. Sanottiin vaan, että "voitte tulostaa materiaalin netistä".

Ja sit joudun siihen sokerirasitukseen koska mun painoindeksi oli 25. Ei kuulemma mitään muuta syytä kun tuo että olen lievästi ylipainonen.. yritin sit selitellä et käyn salilla, mulla on kropassa lihasta mikä painaa ja et paino on nyt viime aikoina noussu pari kiloa , mutta ei. Olen neuvolan mukaan sen verran ylipainoinen että sokerirasitustesti kutsuu.. no ei se mitään mennään sitten ku määrätään, mutta hassulta tuntuu , kun ei oo suvussa mitään diabeetesta tai muita syitä :wacky:

Aika hassut fiilikset kyllä jäi omalta neuvolakäynniltä..

Meillä tulee ajat ultraan valmiina. Voihan niitä koittaa vaihtaa, mutta ei siihen ole takeita että onnistuisi :(

Ja sit joudun siihen sokerirasitukseen koska mun painoindeksi oli 25. Ei kuulemma mitään muuta syytä kun tuo että olen lievästi ylipainonen.. yritin sit selitellä et käyn salilla, mulla on kropassa lihasta mikä painaa ja et paino on nyt viime aikoina noussu pari kiloa , mutta ei. Olen neuvolan mukaan sen verran ylipainoinen että sokerirasitustesti kutsuu.. no ei se mitään mennään sitten ku määrätään, mutta hassulta tuntuu , kun ei oo suvussa mitään diabeetesta tai muita syitä :wacky:
No mutta saat viel ootella sitä sokerirasitusaikaa. Ekal kerral se on vasta joskus keskiraskauden paikkeilla...en nyt tarkkaan muista, mut melko myöhään. Parempi se on käydä ja todeta, ettei oo radia, jos ei oo :)

Mulla oli tänään eka neuvola. Sanoi että sokerirasitus tulee koska oon yli 25v.
Mutta oli ihana käynti ja tosi mukava neuvolatäti :joyful: sai vähän kotilukemista ja kehotti varaan ajan labraan, hammaslääkäriin ja fysioterapiaryhmään. Nyt on sit syksyn kalenteri täynnä :wideyed:

Ultra-aika tulee postitse, toivottavasti pian saa tietää millon se on! :happy:

Nonii nyt pääsin tarkistaa ton miten mulla noi ultra ajat tuli
Eli siis neidin eka neuvola oli 24.2.15 viikkoja 10+2, ja ultra oli 10.3.15 viikoilla 12+3 :)
Nyt oli neuvola to, 24.8 ja ultra aika tuli postissa ma. 28.8 Eli kyllä varmaan säkin saat ultran ihan oikeeseen aikaa ja ajoissa postissa tulee :)

Edit. Siis eka neuvola nyt oli ke. 23.8 ja maanantaina kävin.hakee postit jossa oli ultra aika mukana :) voi olla että on tullut perjantainakin, en tiedä kun vasta ma hain :)

Takaisin