Neuvola

Joo varmasti pitäisi ainakin sanoa neuvolassa. Mulle ei vaan tosiaan viime raskaudessa hoksannut neuvolatäti sanoa, mikäli sitten oli asiasta tietoinen. Mulla oli siis käynti 39+4, jolloin totes että ei ole laskeutunut. Kutinan takia käski labraan, mutta muita ohjeita ei tullut. Ja illalla meni lapsivesi.

Mutta ainahan noita virheitäkin voi sattua..

Nykyään internetin aikana mammat ovat hyvin tietoisia kaikesta, niin voihan tuo tosiaan jäädä mainitsematta kun oletetaan kaiken olevan jo tiedossa. En kyllä omalla kohdalla muista, että neuvolassa oltais käyty läpi, että millon lähdettävä sairaalaan, vaan se tieto tullut jostain oppaista, netistä ja sairaalan sivuilta, mutta tuota laskeutumista/kiinnittymistä seurattu :)

Minä kyselin juuri viime neuvolakäynnillä tuosta vesien menosta ja napanuoran luiskahdus-asiasta, kun silloin rv 37 neuvolakäynnillä bebe ei ollut vielä kiinnittynyt eikä kovin paljon laskeutunutkaan, mutta kätilö sanoi ettei olisi tarvetta olla silti makuuasennossa, koska vauva ei ole poikittain tai perätilassa vaan ollut pää alaspäin jo pari kuukautta. En tiedä ollaanko täälläpäin vain lungimpia tuon(kin) suhteen vai vaihteleeko käytäntö kätilön/lääkärin mukaan.

Mulle kans sanottiin että jos vauva on pää alaspäin niin ei hätää, vaikkei ois aiemmin ollut kiinnittyneenä. Eri asia kuulema jos tosiaan perätila tai poikittain. En vaan tajunnut kysyä, että miksi? Pitää kuukletella :D

En käsitä. Oli neuvola viime maanantaina ja seuraava 3 vkon päästä. Samalla viikolla ku laskettuaika. Säästetäänkö kuluissa vai miksei loppuraskaudesta kiinnostuta? Painoo tuli ekasta plus 30kg. Tästä plus 20kg. Vanhoja läskejä alla. Että silleen.

^ no ompa jännä et noi pitkä väli lopussa....luulis et lopussa ois kaikkialla 1vko välein :O nii täällä ainaki..tai nyt tulee kyl itellä 11pv väliä ku vasta ens pe on aika,jos tarvii mennä...

Ootko Känkkis ensisynnyttäjä? Mulla oli 37+5 neuvola ja seurantakäynti myrkytysepäilyn vuoksi 38+1, muuten seuraava vasta 40+1 jos sinne päästään. Omasta toiveesta myös, olisin toki saanut väliin käynnin jos olisin halunnut, mutta en näe tarvetta ravata sielä viikon välein..

Mutta jos ensisynnyttäjä, niin on kyllä oudon harvoin. Meillä taisi olla viikon välein aina loppuraskaudesta.

No luinpa ajatuksella. :D Veikkaisin siis syyksi sen, että et ole ensisynnyttäjä. Ainakin mulle sanottiin jo alussa, että käyntejä voi olla nyt harvemmin kun toinen tulossa. :)

On toi känkkiksen 3vk väli kyllä mun mielestäkin aika pitkä noin lopussa, etenkin jos siitä ei yhtään keskusteltu ees. Vai oliko ylikin 3vk? Kannattaa varmaan soitella sinne tässä välillä jos tulee mitään huolta.

Mulla ollut käynnit 2vk välein jo tammikuun alkupuolelta, aluksi tais olla lähinnä ton hb:n seurannan takia, vaikka ei siitäkään nyt suurempaa huolta ollut. Täti aina vähän kysellyt mitä itekin meinaan käyntivälistä. Mutta oon ollut tyytyväinen niihin mitä suosittelee. En tiiä tiheneekö lopussa.

Muokattu viimeksi:
Niin, minuakin on ohjeistettu että koska mukula ei ole kiinnittynyt viimeisimmän ultran ja tutkimuksen mukaan, niin vesien mennessä on mentävä kylkiasentoon ja ambulanssilla sitten synnärille..

Tosin mahan asukas majailee viimeisimmän tiedon mukaan poikittain, joten en sitten tiedä onko raivotarjonnassa eri juttu sitten..

Joo tästä on nyt ihan omakohtasta tietoo.. eli silloin lanssi kun perätila kyseessä vesien menossa. Tällä hetkellä tosiaan makaan osastolla ja vedet meni vähän ennen kahtatoista. Puhelimessa sanottiin että heti makuuasentoon ja soittaa ambulanssi. Juurikin napanuoran luiskahtamisriskin takia. Nyt vielä sekin että vauva on vielä aika pieni joten ei saanu ollenkaan olla pystyssä. Lääkäri kuitenkin ultras ja sano että vauva on kääntyny joten olikin raivotarjonnassa. Nyt saatiin eka satsi kortisonia ja toivotaan että voidaan ottaa toinen ennen kun vauva syntyy. Antibiootit saan suoneen kohta ja täällä osastolla siis ollaan niin kauan kun vauva syntyy. Huhhei empä uskonu että näin aikasin pikkunen haluaa jo ulkomaailmaan. Isäänsä tullu mut onpahan sentään puolet isäänsä isompi ainakin syntyessään.

Tsemppiä mavajo tähänkin ketjuun, olikin uudempaa tietoa täällä. <3 Hyvä että vaavi kääntynyt oikein päin ja pääsit perille.

Täällä jännittäviä uutisia kun yöllä valvoskelee, oon hengessä mukana :-) Laita kuulumisia kun jakselet..

Majavo, mitä sulla on viikkoja? Tsemppiä ja suojelusenkeleitä pienelle <3

34+4 on kertyny vasta. Ei oo supistukset vielä alkanu. Odotellaan huomiseen vielä mikäli kaikki menee hyvin ja synnytys ei käynnisty.

Okei. Käynnistävätkö sit huomenna jos ei sitä ennen supistukset ala? Vai menikö lapsivesi vai osittain? :/

Tsemppiä Majavo ja pikkuinen.

Mun neuvolat on tämän kolmannen raskauden kohdalla ollut todellakin noin kk välein, tai siis nyt kun ollaan kolkyt viikoilla. Sitä ennen tavattiin vissiin kolmesti. Että hyvin harvakseltaan.
Nytkin rv 38+0 seuraava aika muistaakseni ja edellinen oli rv34..
Mut mä toivon et tää tulee täältä jo pian..

Tässä harvakseen käymisessä on vaan se, että täti ei tosissaan muista minusta oikein mitään, eikä meille ole syntynyt mitään luottavaa suhdetta. Niin jotenkin nyt sitten ällöttää ajatus että hän tekee minulle sitten jälkitarkastuksen lääkärin sijasta 0.o
Ei miellyttävä ajatus yhtään. Lääkäri sentään on vain lääkäri, eri asia mun mielestä....

Okei. Käynnistävätkö sit huomenna jos ei sitä ennen supistukset ala? Vai menikö lapsivesi vai osittain? :/

Mulla leikataan tää huomenna tai ehkä jo tänään. Synnytys kun ei saa lähtee käyntiin. Lapsivesi meni ihan kunnolla ja yöllä oli vähän jäljellä. Nyt on menny lisää. Ja sain jo hirveistä kaameimman supistusten estopiikinkin.. yöh..

Takaisin