Neuvola

Synnytystä varten joillain kroppa kerää enemmän nestettä, nesteturvotushan lähtee yleensä melko nopeasti sitten juomalla riittävästi ja liikkumalla :) Mulla keskimmäistä odottaessa lopussa välillä viikossa pari kiloa turvotusta, mut kyl se sit nopeasti laski.

Itellä ois ens viikolla neuvola, nyt varmaan jo alkaa se "ei mene enää kauaa kun syntyy" -höpinä... No shit, ei tullu itelle mieleen, ettei loppuraskaudessa enää puhuta ku muutamasta hassusta viikosta :D Sama se millon syntyy, kunhan on täysaikainen ja mahdollista päästä sen puolesta mahdollisimman nopeasti kotiin :P Mut kyllähän tämä loppuaika on aivan perseestä, en varmasti ala mtn merkkejä synnytyksestä kyttäämään, pää tässä meinaa hajota jo muutenkin...

No yritän juoda sen pari litraa vettä/päivä ja kävelemäs käyn sen mitä pystyy. Ei vaan nää ilmat oikein auta et tuol pystys hyvin liikkuu ku on nii liukasta koko aja :/ täällä ku ainaki tosi huonosti hiekotetaa tiet

Mimk jos yhtään lohduttaa niin itsellä samat fiilikset. En vaan kuulu siihen mammaporukkaan, jotka hehkuu kauneutta läpi raskauden. Ensin 18.viikolle kalpea naama oksentelu takia, sen jälkeen paino nousee tasaisen varmasti ja maha on huge :hilarious: nimimerkillä +13 kg nyt saldo :rolleyes:
Mulla ei vielä ole tullut turvotusta mut ehtiihän sen vielä hankkia :wideyed:
Mut kyllä niistäkin kilosta eroon pääsee, kun tahtotila on oikea! Mä en ollut millään dietillä mut sain pudotettua lähtöpainoon liikunnalla ja vähän katsoen annoskokoa , lautasmallia ja rajoitetusti herkkuja. Kyllä säkin ne kilot sitte saat pois:joyful: joillakin riittää pelkkä imetys.

Warheart, joo mehän unohdetaan se kalenteri kokonaan ku raskaana ollaan :hilarious:

Joo siis tarkoitinkin, että kyl ne synnytyksen jälkeen sit lähtevät nopsaan liikkeelle... Mulla menee varmaan neljäkin litraa vettä päivässä :D Ananasta kannattaa myös kokeilla nesteenpoistoon, jos sitä nestettä nyt on häiritsevästi. Ja tuo liukkaus on kyllä ikävää :( Täällä osin todella hyvin hiekotettu tiet ja osin saa sit olla tosi varovainen. Tuo mun perus vitonen onneks pysynyt kohtalaisessa kunnossa lähes koko talven...

Masentava neuvolakäynti takana. 2 viikon aikana paino noussu 3kg, mistä tää turvotus on tullu ku koko kroppa kerännyt nestettä. Itken taas vaa kotona ku en koskaa varmaa saa näitä kiloja pois tästä kropasta, raskaana oleva nainenko on muka kauneimmillaa? En ainakaa minä tälläsen valaana..
Kyllä ne kilot lähtee aikanaan. Sitä on sitten aikaa niitä puotella.
Itsellä ekat raskaudet en välittänyt kiloista ja niitä kertyikin kiitettävästi. Mutta heti synnärillä mulla oli tyyliin ekana kiire puntarille, että paljonko on lähteny. Kilo pari, just joo.
Heti alkuun oli ressi päästä kiloista ja luulen että se on ollut osasyy siihen, ettei maito olo noussut:( Vasta viime keväänä sain loput "raskauskilot" pois, kun juniori täytti 4:P Ja sitten kohta alkoikin tämä raskaus.
Nyt olen yrittänyt olla ressaamatta ja sama yritys jatkuu vauvan jälkeenkin.
Odotan aikaa, että saan kropan itselleni. Toki imetys vaikuttaa osaltaan, mutta kuitenkin.
Osaltaan raskasta tuo sokereiden seuraaminen jne. Mulle on nyt tullut aamu/ilta huonovointisuutta. Vatsa ei vedä ruokaa ja se ei maistu millekään. Elänkin nyt maustamattomalla (jota en ennen voinut sietää) jogurtilla ja mehukeitolla.
Tämä raskaus on ollut niiiin erilainen. Tytöksi väittäisin vieläkin jos ei ois kysytty ja poikaa luvattiin.

Vauva on varsinkin iltaisin ollut nyt hirmu aktiivinen! Ihan kipiää käy, kylkiluut saa kyytiä!
Olisin valmis jakautumaan pelon vuoksi: kuinka isoksi vauva ehtii kasvaa. Muutoin olen siirtänyt ajatukset synnytyksestä pois ja otamme sen sellaisena kuin se tulee. Tästä viikko eteenpäin niin juniori syntyi, jospa viikon sisällä tapahtuu :)
Käynnistykseen kuitenkin lähete raskaus diabeteksen vuoksi laskettuna eli 1.3.

Hö, tulipa sepustus. Oli tarkoitus zempata ja lohduttaa. Näköjään juttukaveria kaipaisin :)
Lentsusia ollaan niin kotona menee tämä ja huominenkin.

Mulla tullut se 20kiloa nyt, esikoisesta tuli n. 25kg, josta synnärille jäi vaan +2kg :-o Mutta synnytyksestä vuoden päästä olin jo pudottanut kaikki kilot ja pari vielä päälle :-) Nyt tässä raskaudessa selkeästi jotenkin enemmän tullut nestettä ja paino nopeammin, joten epäilen että nyt saattaisi lähteä kilot vielä nopeammin, ainakin toivon niin :-D Mutta kuitenkin sellasta terveellistä tahtia ja terveellisillä valinnoilla :-)

Minä en edes odota että ekan vuoden aikana tippuis paino merkittävästi; sit alan varsinaisesti "laihduttaa" ja treenaamaan kun vauva on 1v. En halua että huonontaa imetystä (ruuan kyttäys ja kova liikunta).
Toki vaunukävelyä tulee tehtyä paljon, ja nykyisin syönkin tosi terveellisesti, joten sen perusteella saattais jotain lähteä ihan "itseäänkin" sit. Mutta no stress :)
Täällä on lepopäivä; lojun vaan voimia keräämässä :) Parina päivänä oon vähä liikaa yrittänyt puuhata, siivota, käydä kaupassa yms. ja iltaisin sit ollut huonovointinen, itkuinen ja väsynyt. Nyt otan ihan iisisti :)
Huomenna sairaalassa painoarvio yms. saapa nähdä missä valmiudessa paikat on, (huomenna 37+6). Että lähteekö "ronkkimisella" synnytyskin käyntiin? Sais jo lähteäkin, olisin ihan valmis (tai no tuskin siis tästä valmiimmaksi muutun...)Elikkäs huomista odotellessa :)

Täällä kyllä tuo paino ahistaa vaikka tietää ettei sais ressiä vedellä. Kesä kuitenkin tulee ja lämpimämmät kelit. Kyllä vatuttaa kun tietää että mikään vaate ei näytä hyvältä päällä. Eikä viitsisi uusia vaatekaappia kokonaankaan vaatteiden osalta. Eikä sitten kiinnosta lähtiä mihkään ihmisten ilmoillekkaan jos itsetunto on täysin nollassa kropan suhteen. painoa tullut nyt kiitettävästi 16kg!

Täällä mennään viikon välein neuvolan kanssa vaikka taisinkin ihmetellä aiemmin sitä ne ajat on ohjelmoitu noin kahden viikon välein loppuun saakka. Maha on kyllä omasta ja muidenkin mielestä valtava mutta Sf-mitat menee keskikäyrää joten eikai sieltä kovin isoa tule... Hitto kun ei pääse sinne kokoarvioon!

Tänään iltapäivällä menenkin seuraavan kerran, Vähän meinaa ihmisellä paha olla välillä kun leposykkeet tänäänkin verenpainetta täällä kotona mittaillessa 119. No laski se sitten sinne 106...

Tuntuu tosiaan että nestettä kertyy elimistöön ja pää on kipeä, mutta sille pääkivulle nyt voi olla niin monta muutakin selitystä että en oikein huolissani ole että mitään raskausmyrkytystä ois.

Huomasin muuten eilen (ei nyt ehken kuulu tähän ketjuun!) että on ilmaantunut se linea negra tuonne navan alapuolelle/häpykummulle :) Esikoista odottaessani se tuli tosi aikaisin, nuorimmaista odottaessa ei tullut ollenkaan, ja ny on taas, tosin aika myöhään on ilmaantunut.

Täällä kyllä tuo paino ahistaa vaikka tietää ettei sais ressiä vedellä. Kesä kuitenkin tulee ja lämpimämmät kelit. Kyllä vatuttaa kun tietää että mikään vaate ei näytä hyvältä päällä. Eikä viitsisi uusia vaatekaappia kokonaankaan vaatteiden osalta. Eikä sitten kiinnosta lähtiä mihkään ihmisten ilmoillekkaan jos itsetunto on täysin nollassa kropan suhteen. painoa tullut nyt kiitettävästi 16kg!

Täällä mennään viikon välein neuvolan kanssa vaikka taisinkin ihmetellä aiemmin sitä ne ajat on ohjelmoitu noin kahden viikon välein loppuun saakka. Maha on kyllä omasta ja muidenkin mielestä valtava mutta Sf-mitat menee keskikäyrää joten eikai sieltä kovin isoa tule... Hitto kun ei pääse sinne kokoarvioon!

Tänään iltapäivällä menenkin seuraavan kerran, Vähän meinaa ihmisellä paha olla välillä kun leposykkeet tänäänkin verenpainetta täällä kotona mittaillessa 119. No laski se sitten sinne 106...

Tuntuu tosiaan että nestettä kertyy elimistöön ja pää on kipeä, mutta sille pääkivulle nyt voi olla niin monta muutakin selitystä että en oikein huolissani ole että mitään raskausmyrkytystä ois.

Huomasin muuten eilen (ei nyt ehken kuulu tähän ketjuun!) että on ilmaantunut se linea negra tuonne navan alapuolelle/häpykummulle :) Esikoista odottaessani se tuli tosi aikaisin, nuorimmaista odottaessa ei tullut ollenkaan, ja ny on taas, tosin aika myöhään on ilmaantunut.
Mulla ei ole yhessäkään raskaudessa ollut linea negraa, mutta nyt on tossa rintojen välissä, vatsan päällä semmonen "tummentuma" läiskä :P

Mulla kertyy paino heti alkuraskaudesta, nyt pysynyt joulukuusta asti oikeestaan samassa, mitä nyt jonain aamuna saatan painaa kilonkin yhtäkkiä enemmän, kun turvottaa. Yhteensä tullut kyllä siis jonkun 16kg ja se tuli jo tyyliin rv24 mennessä :D Viimeksi kiloja tuli vaan 9-10 ja ne lähti ihan hyvin, pari kiloa jäi kun sitten plussasin jo uudestaan.

Mullaki on se viiva, ja vähä muuallakin masussa karvaa :oops: onneks ainaki aiemmin ne on kyllä vähentynyt selvästi ku synnytys takana. Tytöltä ei ollu nii selvää viivaa ku pojalta olo. Nyt en oikein osaa sanoa muuta ku että viiva siinä näkyy :hilarious:

Joo yritetään olla stressaamatta painosta ku muut näköjään tekee sitä meän puolesta. Nimimerkillä lähikaupassa myyjä nauroi mun ystävänpäiväleivosten takia, uhkasi vitsillä ettei myy niitä mulle:bag: huvittavaa se että nainen itse on vähän pyöreä ollut aina. Tällä raskauspainollakin mun bmi olis 25.5 mut ilmeisesti se on hauskaa nähdä mut isona. Ei silti naurattanut yhtään:bored:
Eipä siinä itselläki olo ku valaalla. Mut sama sille, kohta saa vauvan ja kaikki on sen arvoista!

Ja tuo kesä on paha! Ku yrittää laittaa toppi tai mekkoa päälle ja lähteä rannalle nii tulee varmasti nolo olo.

Miri, mikäs ihmeellinen myyjä siellä oikein oli? En ikinä kommentois kenenkään painoa, herttinen! Minulle on nyt kertynyt 20kg ja en todella ole siitä iloinen, mutta samalla pidän sitä asiaa niin äärimmäisen toissijaisena tällä hetkellä, etten halua vaivata mieltäni nyt sillä. Stressaan mielummin esimerkiksi sitä että meneehän kaikki vauvan osalta hyvin. <3

No, täällä on tullut myös ihan kiitettävästi (liikaa) painoa, 20kg nyt. Ja kilo tuntuu taas viikossa tulevan lisää.. Huoh :sorry: Onneks ei oo montaa viikkoa jäljellä, niin ei ehdi enää montaa kiloa tulla. Olo on itsellä myös kuin valaalla, ja tutut ei edes huomaa mun lihonneen :wideyed: Toivottavasti lähtee meiltä kaikilta yhtä helposti kuin on tullutkin :) meillä on neuvola ollut kahden viikon välein, ja nyt seuraavasta käynnistä viikon välein synnytykseen asti.

Niin ja onpas tökerö myyjä miri :wideyed: haluisin sekä tykätä että en tykätä sun viestistä, niin en päätynyt kumpaankaan!

Ei hitto mikä myyjä! En kyl vierailta ole kuullut tommosta, mut tutummat jaksaa vitsailla painosta yms... Ei sikäli hetkauta ku puolen vuoden päästä raskaus on vain huono muisto, mut ne huomauttelijat edelleen narisevat kiloistaan :D

Niin ja sitäkin piti kommentoida, et joka raskaudessa maha kasvanut sellasta vaaleaa karvaa, ihan rintoihin asti :D Linea negra ollut melkeen tissien väliin sekin kolmessa edellisessä raskaudessa, nyt ei ollenkaan. Ennestään mulla siis kaks tyttöä ja poika :)

Joo kyllä mäki mieleni pahoitin ja suutuin tuosta. Silleen tuttu myyjä on, että on ollu tuossa myyjä varmaan sen 5 v. Vitsi tai ei, jos ei muutenkaan saa painon takia ketään arvostella, niin miks raskaana olevaa saa?! Ja mulla aikalailla on ns poikamaha, eli tosi pallo :hilarious:
Tuo oli hyvä pointti warheart! :p

Tässä olis vielä maks 6 viikkoa aikaa kasvaa, ja pääasia että vauva voi hyvin!

Takaisin