Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oho, lääkärin ultran mukaan oliski vasta 8+2, siis aiemman laskun mukaan ois 10+3 :D No kattellaan si myöhemmin ultrassa oikeet ajat :D

Laskivat mulle 24.12 la tuolla neuvolassa. Täti kovasti ihnetteli että jos mulla on insuliiniresistenssi niin miten mun sokerit voi olla normaalit. Ultra varattiin 13.6 ja verikokeet varaan itse 30.5. Eikä vielä tarvetta sokerirasitustestiin koska mun pahoinvointi on ollut niin voimakasta.
Kerrassaan positiivinen käynti kyllä

Eilen kävin ekassa neuvolassa, lähinnä juttutuokio, odotin että oltaisiin kuunneltu sydänäänet että oisin saanut varman tuntemuksen että oon oikeesti raskaana mutta ei, täytyy malttaa odottaa muutama viikko ekaan ultraan. La 15.12

Kuunteleekohan mulla sydänäänet ens viikolla (10+jtn) kun oon menossa sinne neuvolaan uudestaan?
Apua! Just nyt alkoi jännittämään... Ihan jo siksi, että viimeksi kun olin raskaana niin niitä ei vaan löytynyt koskaan (kohdun asento jne) vaan piti jollain 70-luvun ultralla sohia neuvolassa se lapsi sieltä kuvaan. Nyt jos sitä ultraa ei ole tässä pienemmän paikkakunnan neuvolassa niin oonko mä sit kuulematta ne äänet ja joudun tuskaisena odottamaan vielä pari viikkoa ultraan... Ääääh.

Meidän pikku paikkakunnalla vasta eka ultra rv12 on ensimmäinen konkreettinen todiste raskaudesta. Sydänääniä alettiin kuuntelemaan vasta sen jälkeisillä käynneillä. Kyllähän se ärsytti kun toisilla kunnilla tarjotaan enemmän palveluita.

Mulle sanottiin vaan että myöhemmillä käynneillä sitten kuunnellaan äänet. Ja siis mulla on ultra 12+2 ja sen jälkeen varaan sit ite uudestaan ajan neuvolaan kait.. Ainakaan ei vielä varattu seuraavaa käyntiä. Ja sanoi että pitää soittaa ultraan jälkeen kun se terveydenhoitaja laittaa samalla lähetteen labraan sokerirasitustestiin.

Neuvola takana. Juteltiin ja sain paljo papereita. Otettiin hg, rr ja paino. Terkkaa vähän nauratti mun ultrassa juoksemiset ja yritti valaa uskoa, että kun jo kaksi lääkäriä todennut raskauden ja kolmasti ultrattu niin eiköhän tämä hyvin jatku... :) no ei vara venettä kaada.

Kahteen sokerirasitukseen joudun, eka on juhannusviikolla ja np ultra 5 viikon päästä. 2 viikon päästä vien pissat ja verikokeisiin.

8+2

Juu, mullekin sanottiin ekassa neuvolassa että myöhemmillä viikoilla. Mut ens viikolla kun käyn niin oon jo 10+5 niin eikös niiden äänien periaatteessa pitäis silloin kuulua? Ja en tiedä miks mua juoksutetaan siellä parin viikon välein, neuvolatädillä tylsää? :grin

Täällä yksi joulukuinen ilmottautuu hep:smiley-bounce012 Positiivisen testin ×2 tein jo huhtikuun 22 pvä, mutta vasta nyt uskaltauduin tulla tänne. Eilen oli eka neuvola ja niiiin odotin että ois kuunneltu sydänäänet, mutta täytyy malttaa ekaan ultraan. Nyt vkot 9+3

Alkuraskauden käynnit on kyllä vähiin käynyt! Nyt oli eka käynti, seuraava on lekurilla juhannuksen jälkeen ja sitä seuraava terkka käynti vasta elokuun puolessa välissä! Mutta enpä mä tiedä mitä kaipaisinkaan näin alkuraskaudesta. Terkka ja terkkaopiskelija mukavia ja ihan odotetusti meni käynti.

Juu, mullekin sanottiin ekassa neuvolassa että myöhemmillä viikoilla. Mut ens viikolla kun käyn niin oon jo 10+5 niin eikös niiden äänien periaatteessa pitäis silloin kuulua? Ja en tiedä miks mua juoksutetaan siellä parin viikon välein, neuvolatädillä tylsää? :grin
Multa kuunneltiin kun oli 9+4 täynnä, kävin erikseen kuuntelemassa sydänääniä, kun varsinaisella neuvolakerralla ei suostuttu kuuntelemaan.

mulla huomenna eka nauvola. Ei jännitä yhtään eikä juurikaan huvittais mennä. masentaa ja ketuttaa kun melkeen arvaan että mennyt taas kesken tai tulee menemään.testit näyttää negaa mutta ne on halpoja huonoja liuskoja.............

Tosiaan eka neuvola oli eilen ja toinen kaksosista ei ole kasvanut odotetusti eli tod.näk menee kesken tai ei kehity lainkaan. lääkäri kysyi että miksi mua ei ole laitettu varhais utraan johon vastasin että jaa a, mistäs minä tiedän. lääkärin mukaan olisi pitänyt varata aika jo muutama viikko sitten koska keskenmenoja ollut paljon. Lisäksi mietittiin sitä että voiko mun miehen läppävika olla periytyvää jota aletaan nyt miettimään ja seuraamaan mun ultra tutkimuksissa tarkasti.

Jana83 meillä oli sama tilanne viime raskaudessa, toinen sikiöistä lakkasi kehittymässä 9. viikolla. Toi on vaikea tilanne koska totta kai sitä suree toisen menettämistä mutta samaan aikaan on kiitollinen että toinen kehittyy ja kasvaa:sad001 voimia teille!

Maanantaina soittelen neuvolaan, kun raskauden kesto on kuitenkin vielä vähän arvoitus. Omien laskujen mukaan se olis jo rv 9+1 mutta katsotaan mitä neuvolatäti sanoo. Saisinko lähetteen ultraan. .

Eka neuvola takana, viikot 9+0. Kaikki kunnossa ja jutustelua se tietysti oli ja papereiden pyörittelyä, mutta lopuksi saatiin kuulla se ihana ääni. Pienen sydän. :) Kauan sai hakea, mutta lopulta onneksi löytyi. Nyt sitten np-ultraa ja verikokeita odotellen....

Takaisin