Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sain neuvolan 18.4 :) mutta odotan kyllä malttamattomana ultraa.. Viimeksi kun ei sieltä hyviä uutisia ollut niin haluaisin päästä sinne mahd.pian. mutta täällä kun ei pääse varhaisultraan muuta kuin yksityiselle..

Mun mies tulee kanssa ainakin ekaan neuvolaan mukaan ja haluaa tulla ultriin.. Neuvola-ajat voi olla hankalia töiden takia.

Mun mies oli esikoisen aikaan mukana ultrissa ja sitten neuvolassa silloin, kun ekan kerran kuunneltiin sydänäänet tokalla neuvolakäynnillä. Nyt tehdään varmaan samoin, kun menee aikamoiseksi säätämiseksi, jos miehen pitäisi töistä järkätä jokaiselle käynnille vapaa. Me kuitenkin jutellaan näistä asioista niin paljon keskenämme, että eipä siellä neuvolassa yleensä mitään uutta tuu esille, minkä takia miehen välttämättä tarttis olla mukana. Vähän tylsää se taisi olla hänelle sekin ainokainen käynti, missä oli mukana, kun siellä pelkästään puhuttiin mun voinnista ja ruokavaliosta ja pissa-arvoista jne. Tietty se sydänäänien kuuleminen oli mahtavaa!

Mikäköhän tässä oli pointti..öö... Kaipa se, että jos se on helposti järjestettävissä, niin toki miehen kannattaa tulla mukaan kaikille käynneille, mut jos menee säätämiseksi, et esim pitäis ottaa kokonainen vapaapäivä ja sit tehdä se sisään jonain viikonloppuna tai jotain, niin ei välttämättä oo sen arvoista. Sydänäänet siis ehdottomasti on sen arvosia, mutta ne kaikki tietoiskut ja muut juttelut ei, kun tärkeimmistä asioista tulee paperillakin infoa.

Oletteko menossa yksin vai yhdessä miehenne kanssa neuvolaan? Jos siis mies on teillä mukana aktiivisesti raskaudessa? Tajusin juuri, että meillä ensi tiistaina klo 8 varhaisultra, jonne menemme yhdessä, ja sitten on neuvola samana päivänä klo 14. Ja miehen pitäisi olla töissäkin 8h jossain vaiheessa. Neuvolapaperit saimme postissa ja siellä tuli parikin eri paperia liittyen mieheen, terveyteen, ruokavalioon ja alkoholinkäyttöön. Olisiko miehen siis hyvä olla mukana käynnillä, varmasti?

Esikoisen ainaka mies oli mukana osalla käynneistä sekä ultrissa. Meillä miehen hankala olla mukana työnsä vuoksi aina..mutta tällä kertaa sanoin että ei sen tonne neuvolakäynneille tulla - että tulee ultriin. Noissa kuitenkin aika paljo vaa jutustelua jossa ei miehelle kauheesti virkaa. Ja tosiaan tuttu perhe ollaan neuvolalle kun esikoinen nyt vasta sen 6kk. Meille ei muuten postissa tullut enää täytettäviä papruja vaan netissä piti kaikki täyttää. Juuri vaihtunut tässä välissä esikoisen raskausajasta että netissä täytellään.

Minunkin piti netistä etsiä ja tulostaa. Toivottavasti oli oikeat. Mennään molemmat neuvolakäynnille, kun tää on kaikki niin uutta ja jännää. :)

Mulle neuvolan täti lähetti noi paprut kun ei ollut tulostusmahdollisuutta.. On aika paljon asioista muuttunut 6 vuodessa.. Kun viimeksi olen ollut neuvolan asiakkaana :)

Just varasin ja sain ajan loppukuulle (parin viikon päähän).

Hyvin huomaa miten herkässä tilassa on tuo pääkoppa ja miten pinnalla viime keskeytys on kun meinasin räkä-huuto-itkeä neuvolan naisparan korvaan kun yritin kysyä lapsivesipunktiosta ja miten varaan ajan sinne. :sad001

No, nyt on aika neuvolaan varattu - voin seuraavat viikot kerätä itseäni, että saan soitettua sen punktio-ajan.

Mä tässä arvon että soitanko neuvolaan tällä viikolla (huomenna poksuu rv 5+0) vai vasta varhaisultran jälkeen, joka osuu rv 7+0. Varhaisultra tehdään siis eri paikkakunnalla missä asumme, koska lapsettomuustutkimukset on keskitetty isompiin kaupunkeihin. Viimeksi raskaus meni kesken paria päivää ennen ekaa neuvolaa ja hyvä kun itkultani pystyin silloin soittamaan ja perumaan aikaa.

Täällä ei näköjään kiirettä pidettä :angryensimmäinen neuvola 6.5 . Mulla olis siis silloin omien laskujen mukaan rv 9 menossa . Mennään miehen kanssa yhdessä sinne. Esikoisen aikaan mies oli melkein joka käynnillä mukana, nyt ei kyllä tarvitse , mutta ekalle kerralle haluun ainakin

Mulla eka virallinen neuvola 11.5. vasta. Tänään siis oli eka "epävirallinen".

Muokattu viimeksi:
Siis millä viikoilla te uudelleen synnyttäjät ootte menos ekaan neuvolaan? (Ei näitä muista) ite en oo vielä aikaa varannu ja ajattelin ettei sillä vielä kiire oo et menee varmaan touko-kesäkuun vaihteeseen :D omien laskujen mukaan la olis 16.12

Kävin viime tiistaina jo neuvolassa. :) 5+2 oli. Virallisesti pääsen kirjoille ens kuun puoles välis.

Varasin ajan yksityiselle varhaisultraan 21.4 ja eka neuvola on 27.4. Mennään yhdessä käynneille mikäli miehen työt mahdollistaa. Mietin vaan että pitäiskö ultraa siirtää viikolla eteenpäin, onkohan liian aikaista.. Nyt on menkoista laskettuna rv 6+4 mutta ovis on melkolailla kierron lopussa (20.3). Neuvola tulee oikeeseen aikaan niin ehditään hyvin saada lähete seulontaan (kromosomipoikkeavuus).

Rv 6+4

Muokattu viimeksi:
Takaisin