Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MadR91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin sain nyt aikaiseksi varata sen ajan. 17.6. olisi se. Terkkari laski kuukautisten perusteella la:n olevan 30.1. ja sen mukaan olisi silloin 7+4, itse luulen että 6+6 olisi oikeampi mutta se tarkentuu sitten ultrassa. Esikoisestakin la siirtyi viikolla eteenpäin nt-ultrassa, sitä ennen ei ollutkaan normaaleja kuukautisia vaan km. Mulla oli esikoisen neuvolakäynneillä 3-4 eri terkkaria, lomien ja vuorotteluvapaan vuoksi.

Ihanan ajoissa ootte saaneet, mur :) No ehdotettiin mulle ensin 27.6, mut koska miehellä ja mulla työvuorot ristiin ni ei onnistu sit siihen ku velvotin miehen tulemaan mukaan ekalle neuvolakäynnille.. :)

Härregyydeli minkä hintaisen ultran olin menny varaamaan :o 170€?! Juu ei todellakaan :) peruutin sen 3.7 ajan ja nyt katselin uuden ajan, ja nyt on sentään 90€ "vaan", ja ultra on nyt sit 24.6.2014 klo 14.30 <3 sillon olis oviksesta 6+6, 7+3 menkoista :) eikä siihen oo jumppelitsuikkeli ku 2 viikkoa ja 5 päivää!!! ;) weeeee

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Daizy, missäs sinä sillon meet suunnilleen? :) päästään sit molemmat kertoon uutisia sinä päivänä <3 tuleeko mies mukaan? täällä voi olla hiinä ja hiinä, ultra 14.30 ja mies pääsee 14.00 töistä :)

MadH91, omien laskujen mukaan silloin ois jotain 7+5. Kyllä mä ainakin käskin miehen laittaa päivämäärän kalenteriin ylös :) Toivottavasti sunkin mies ehtii mukaan!

Niin mun tuuria, en ensin meinannu päästä puhelimella läpi kun heillä oli ollu jotain ongelmia neuvolan puhelinten kans, ja sit kun lopulta pääsin läpi niin tietokoneet kaatu. Sano et soittelee mulle myöhemmin.

Voihan harmien harmi, meidän maailman ihanin th jää tietysti just nyt vuorotteluvapaalle. :( Sijaisesta ei tietoa, eikä siitäkään millon ensimmäinen aika on - tai kenelle. Soittaa huomenna taas uudestaan. Odotin niin kovasti noita raskausajan neuvolakäyntejä juurikin niin äärettömän mukavan th:n takia, mut nyt kyllä into lopahti koko hommaan. Plaah.

Mulla on ensimmäinen neuvola ens viikon perjantaina eli just sopivasti perjantai 13 pvä. :D Varhaisultra onkin sitten 17.6. Jännittävää.

Ihanaa! :D mää just eilen kuulin, että pääsen todennäköisesti nt-ultraan niin, etten joudu kohtaamaan sitä hirvittävää hirviölääkäriä, vaan ihan se gyne jolla kävin yksityisellä puolella alkuvuodesta onki siellä kans! ja tää kauhee lääkäri on sit just nt-ultran aikaan lomalla todennäköisesti :) jee!

Mä varasin tänään neuvolan ja yksityiselle varhaisultraan ajan.. Ultra ois 170e mut pakko mennä kattomaan onko siellä ketään :) Neuvola on 25.6

Mamma933, eikö löydy halvempaa vaihtoehtoa? :) mulla kans olis ollu nuin kallis mut esim väestöliittoki olis 130e, aava-klinikka 110e jne... riippuu tietty missä asut :)

Kertokaa tyhmälle, milloin on varhais ultra, mikä on nt ultra, millon on rakenne ultra yms seulonnat? Kuuluuko varhaisultra neuvola ohjelmaan vai pitääkö ite hoitaa yksityisellä? Edellisistä niin kauan aikaa, ei voi muistaa.. :)

Miss T, varhaisultra on sellanen et siihen pääsee kunnalliselle jos on riskiraskaus tms jotain muuta ongelmaa edellisissä kuten kohdunulkoinen. jos tavan tallaaja kuten mää haluan mennä, yksityinen on paikka ja tosiaan rv6+-> aikaisintaan.
Nt-ultra on niskaturvotusultra, eli se kuuluu osana seulontoihin, jolloin otetaan myös verikokeita, seulonnoilla etsitään esim. Onko riskiä down-syndroomalle.
Jos seulontoja ei halua, pääsee ultraan kuitenkin joka ajoittuu samoille kohdin kuin nt. Eli siis 11-14.
Rakenneultrassa seulotaan sikiön rakennepoikkeavuuksia, rv18-22 suunnilleen. Jos ei halua seulontaa, pääsee kuitenkin ultraan.

Varhaisultra on hoidettava itse jos ei neuvolassa ole ultralaitetta. :D

Siinä lyhyesti :D t. Tuleva kätilö

Takaisin