Neuvola

Tulipas tuolta uutta tietoa itsellekin eli minulle pitäisi antaa antibiootit synnytyksessä ihan jo sen takia, että esikoisella on ollut kyseinen tulehdus.

Me kun oltiin Kättärillä tutustumassa, niin kätilö sanoi, että otetaan siellä sit ku ollaan tulossa synnyttmään.

S1N1: Minun ei ollut tarkoitus tuota streptokokki-infektiota mitenkään vähätellä.
:( Ihmettelenpä vain, ettei moisesta testistä ole mitään minulle puhuttu. Mulla kans synnytys joko kättärillä tai naikkarilla tai jorvissa (riippuu missä on tilaa!) ;) Kysäisenpä asiasta neuvolassa tuossa to, kun sinne taas hilpasen. Tämä on kyllä informatiivinen palsta - kiitän S1N1 tuosta linkistäkin. :)

Kysyin tanaan tuota strep B asiaa ja meidan sairaalassa ei oteta sita systemaattisesti, mutta kun luin asiasta suuremmissa Lontoon sairaaloissa ovat alkaneet ottamaan sen kaikilta. Tilasin itse testaus-setin ja siis testautan taman nyt yksityisesti. Onneksi se ei maksa kovinkaan paljon.

Mua ärsyttää tää meininki täällä. Mitä hiton väliä sillä sit on jos se näyte otettais kaikilta. Eipä paljoa neuvolahoitajan käsilihaksia rasita semmonen nopea näytteenotto ni ihan hyvin vois ottaa

En ymmärrä miks ei kaikissa sairaaloissa oteta kun ei tosiaan ole pikkujutusta kyse jos positiivinen napsahtas. Minun neuvolatäti sano että on otettu nyt käytäntöön (ainankin täälläpäin) että otetaan kaikilta ja ennen synnytystä se otetaan vastauksissa kai muutama pv menee mutta käytäntöjä näköjään monia huomaan..
Erittäin helppo se testi on ottaa pari pumpulipuikon pyöräytystä alapäässä että ei pitäs jännetupin tulehdusta siitä tulla kyllä,eikö se parempi olis selvittää kerralla :mad:
Vaatikaa osanne keneltä ei ole vielä otettu!

Tänään neuvolassa tsekkasivat uudestaan alakerran tilanteen nyt rv 37+5,hyvin oli edistynyt viime kerrasta,pehementyneet paikat edelleen entisestään ja vauvan pää hyvin jo tarjonnassa alhaalla,ei kuitenkaan kiinnittynyt vielä..reunaa jälellä mutta sitäkin enää tosi vähän,kohdunkaulaa kuulema vielä hitusen kanssa jälellä enää n.puol senttiä,että onneksi sekin vähän edistynyt supistuksista! :) Hemoglobiini ollut tosi alhaalla nyt viimesen kk ajan ja nyt tippunut entisestään vaan enää 99 näytti Hb:n olevan,määräsi sitten rautatabletteja apteekista haettavaksi..nyt eri merkkiä kokeilla kun ei ekat sopineet mahalle.. ;s Jospas tuo sisätutkimus antoi vähän taas potkua supistuksille ja alkas kohta tapahtuun jo jotain,ainakin nyt kova myllerrys käyny masussa sen päivällisen neuvola käynnin jälkeen ja tuntuu että kohunsuulla tapahtuu taas jotain kun kipristelee ja pistelee jatkuvasti!

Kun mulle tuli lähtö tiistaina synnärille niin ne tutki siinä näytteen tuolt alakerrasta että menikö ne vedet vai oliko se jotakin avautumisvuotoa.. niin siinä sitten kattoivat ilmeisesti samalla sen streptokokeen.

38+4
On se janna miten toisilta katiloilta saa niin paljon enemman tietoa ja tuntee saaneensa palvelua. Tanaan oli sijaiskatilo ja han selkeasti kertoi mika tilanne on, kun tavallisesti katilo ei juuri puhua pukahda vaan ottaa vain mitat. Minua on peloteltu isolla vauvalla (4kg) ja tama katilo sanoi, etta olet ihan viikkoihin nahden oikeissa mitoissa eli sf 39 ja vauva on aika pitka. Ilmankos minulla on talla viikolla ollut vahan narastysta ja ylavatsa tuntuu tosi ahtaalle. Vauva on 3/5 kiinnittynyt eli paa alkaa olemaan jo aika alhaalla. Nyt on kalvojen irrottelu varattu ensi tiistaille (39+4), joten saas nahda kuinka kay. Onneksi on tama sijaiskatilo ensi viikollakin.

Tänään käyty neuvolassa, rv 39+1. Paineet oli lähtenyt hieman nousuun, mutta muita oireita ei ole. Sf-mitta on hurjissa lukemissa 38 cm ja vauvan käsikopelopainoarvio oli tällä hetkellä 3,7 kg eli toivotaan että synnytys tosiaan käynnistyy pian. Toivoa tähän onkin, oli vanhempi terveydenhoitaja ja kysyi haluanko sisätutkimuksen. Tottakai halusin ja kohdunkaula hävinnyt ja olen noin 1-1,5 cm auki eli onneksi supistukset tekevät sitä mitä pitääkin. Nyt vain toivon että synnytys käynnistyisi kunnolla.

Mulla oli torstaina nla ja terkka sanoi, et laps on laskeutunu jonkun verran ku joka kerta sf on hiukan vähemmän. Ja pääkään ei kuulemma enää paljoo liiku siellä. Sisätutkimusta se ei tehnyt, mut ei oo kyl ennenkää tehny. Lääkäri vaan ja siitäki jo monta viikkoo.

Takaisin