Neuvola

36+4
Tanaan katilo mittasi mahan 40cm. Alkaa huolestuttaa, etta jos kaveri ei tule joko ennen tai laskettuna aikana niin mitenkahan kay mun luomusynnytystoiveille. Laakarin suositus oli sweep rv39:n jalkeen, jota em kylla haluaisi. Omasta mielesta en nyt ihan niin hirveesti syokaan joskin kulutus on aika minimaalista verrattuna normioloihin ja paivittaiset kavelyt seka pilates ei sinansa kuluta paljon energiaa. Painoakin on tullu noin yhteensa 17kg :O , kun lahtopaino oli jotain 61kg bmi 23, mutta turvotuksesta paatellen nesteita on aika paljon. En tieda pitaisko rueta laskee noin suunnilleen kaloreita ihan vaan etta olis enemman tietoinen paljonko syon...

Neuvolassa käyty tänään.
Sf-mitta 37. Kaikki ok :) Painoa tullut itselle n.9kg odotusaikana.
Neuvolatäti kokeili uutta ultralaitetta joka oli kännykän kokoinen minilaite jolla näkee luita ja sydämen sykkeen. :D
Hienoa, sielä se näytti sykkivän ja doblerilla sitten kuunneltiin se vahva hyvä syke. :)

Seuraava käynti onkin sitten ensviikon torstaina.
Jos synnytän jo aikaisemmin niin sitten se torstain aika on varattu kotikäynnille (riippuen tietty synnytyspäivästä).

Painoa itseltä oli tippunut hiukan edelliseen kertaan verrattuna mutta kuulemma johtunee siitä kun lapsiveden määrä alkaa pienenee rv38:n jälkeen.

Tänään lääkärissä, rv 36+6, painoarvio 2900g. Verenpainelääkitystä nostettiin ja kontrolliaika ensi viikon perjantaille (38+2) ja voi olla, että silloin käynnistetään. Kohdunsuu pehmennyt ja kohdunkaulan pituus 2 cm, vaikkei ole ollut edes supistuksia o_O

Mitä sul on lellukka noi paineet ollu, jos saan kysyy? :) Mäki kert mittailen ja syön lääkkei ni olis kiva tietää hiukan et onk lääkäreil yhtenäinen linja siit, et mikä on liian korkee verenpaine..

Eilen oli neuvola ja viikkoja eilen 39+o.
Painoa oli tullut vähän hillitymmin tällä kertaa(huh). Kaikki oli niinkuin pitikin, jäi hyvä mieli. Sf mitta oli vähän pienentynyt viime käynnistä, sentillä joten vauva siis laskeutunut. Sen kyllä olin huomannutkin itsekin. Viikon päästä uusi aika. Jos ei sitä ennen päätä ulostautua tämä kaveri :)

Ensimmäisellä nla-käynnillä lähtöpaineet 137/88, nyt oon ollu lääkityksellä 3 viikkoa, kun paineet korkeimmillaan 150/107.Lääkityksen aloitettuani paineet 130/88-148/107, eli ei ole ollut hirveästi vastetta. Nyt menee siis Albetol 100mg 5 tablettia päivässä :-/

Okei. Albetolia mäki vetelen, toistaseks 2 tablettii päivässä. Paineet enimmillää ollu 150/100 (noin) mut yleens 130-148/80-95

Okei. Albetolia mäki vetelen, toistaseks 2 tablettii päivässä. Paineet enimmillää ollu 150/100 (noin) mut yleens 130-148/80-95

Tänään 39+1. Neuvolassa kaikki ok. Paino oli pysynyt tasan samana kuin viimeksi, mutta neuvolantäti ei kommentoinut sitä mitenkään, joten eipä kai tuo haittaa...? Muutenkin tuli vähän semmoinen liukuhihnaolo, tuntui että terkalla oli vaan kiire päästä musta eroon. Olin siellä ehkä 10 min, pakolliset mittaukset vaan ja "oliko sulla vielä jotain mielessä?". Eipä siinä hirveästi sitten tehnyt mieli alkaa mistään sen enempää keskustelemaan...o_O Ensi viikolla sitten seuraava käynti, jos tämä ei päätä syntyä ennen sitä... mut tuskinpa, kun ei vielä hirveämmin ole supistellut tai mitään. Meillä ei näköjään noilla terkan käynneillä katsota mitään kohdunkaulan tilannetta edes näillä viikoilla, joten siitä ei ole mitään tietoa... :confused:

Ei meilläkään katteltu kohdunkaulan tilannetta.. ei oo kanssa tietoo siitä.. :o

Taalla ei tehda sisaista tarkastusta ollenkaan, joten mennaan koko aika ihan sokkona. Olis kylla kiva tietaa mita siella mahassa tapahtuu.

Siis onko teillä verenpainelääkkeitä syövillä ollu ennen raskauttakin koholla että siks on lääkitys? Ei oo nimittäin minulle mitään määrätty nyt vetelen sellasta 150/100 lukemia mut ei kuulemma mitää hätää ku ei oo valkuaista pissassa. Kyllä tos mielestäni vähä hätä on :grin
Ihan ekalla käynnillä tosin oli hyvä sellanen 116/ mitähän se alapaine olis 70? Siitä tasasesti noussu pitkin raskautta. En uskalla enää ees mitata paljon on.

Oho, onpa taas eri meiningit hoitajilla ja lääkäreillä :o Mä en nimittäi oo niit lääkkei syöny ennen raskautta ja on yleensä viel alhasemmat lukemat ku sulla lupu ja silti määrättiin ne lääkkeet :o Ja niiden paineiden takii joudun myös n. kerran viikos ajamaa 50 kilsaa tonne synnärin äitiyspolille eikä siel tehdä mitää erikoista ikinä... Se on niin turhaa ja maksaa kuitenki 30e/käynti....

Soitin paniikissa kätilöllekki tollaset lukemat rr mittariin saatuani niin ei pyytäny edes käymään käski soittaa neuvolaan kun aukeaa, neuvolassa sit olikin alempi 123/? Niin ei voinu enää edes äitipolille määrätä. Aika letkeetä toimintaa joo tuntuu ettei kauheen tosissaan oteta,ainahan korkeesta verenpaineesta on mielestäni haittaa... ? Loppuraskaudessahan se nousee mutta aika hurjat lukemat.
Hope so lapsonen syntyis piakkoin ja verenpainekkin alkas laskemaan

Nonni no se siitä verenpaineen ihmettelystä,sairaalassa vietetty yö ja verikokeet otettu, käyrille meno kohta. Kauhee stressi raskausmyrkytyksen pelossa parin tunnin yöunilla menty(maailman paskimmat tyynyt)
Jännittää jo valmiiksi verenpaineen otto mitähän lukemia meinaa näyttää tälläkertaa ja miten sitten jatko pääsenkö edes kotiin. :sad001

Voimia lupu sinne, toivotaan, ettei oo mtn hätää pienellä tai sulla.

Noista paineista, mulla alapaine on noussut raskauden aikana pikku hiljaa... ja yläpaine pysynyt melko samana. Alapaine kuitenkin alle 100 (about 85 ollut tässä loppuaikana, lähettiin sieltä 70) eli ei mitään akuuttia täällä, mutta stressaan kuitenkin aina jos ne on pompsahtanut.

Tänään taasen neuvola, jos saisi sitä kokoarvioo (vähän epäilen), mutta tosissaan vaikka viime kerralla hoitaja sanoi, että ois jo kiinnittynytkin, niin kyllä tässä viime päivinä oon miettinyt, että missä ihme asennoissa toi pikkunen on. Se on tosiaan vallannut mun koko mahan ja hikka tuntu eilen tosi ylhäällä. Ei kyllä oo voinut enää kääntyä, mut kaikki nyt vaan huolettaa. Vaikka hoitaja on mukava ja vaikuttaa asiansa osaavalta niin aina kyseenalaistaa, entä jos h-hetkellä onkin perätilassa. Argh.

Kaikki oli ok ultrassa.. nyt ne verenpainelääkkeet napsahti ja oottelen alkaako vaikuttaa että pääsis kotiin. Kohtu vielä ihan kiinni eikä lähelläkään synnytystä vaik la. Ensviikolla :( että eiköhän tää yli mene ja rutkasti. Vähän harmittaa :/ mut toivotaan et kaikki kääntyy parhainpäin!

Tsemppiä nyt lupu jaksamiseen! Onneks ottivat nyt sentää tosissaan tän jutun! Puhuttiinko sulle mitää käynnistämisestä?

Ei puhuttu sitä vähän ihmettelinki tai mietin et eikö olis voinu käynnistellä :D inhoan syödä lääkkeitä! Toivottavasti alkaavat käynnistelee joskus ettei tarviis mitää kahtaviikkoo mennä lasketun ajan päälle. Vauvaki paino 3100 ja rapiat niin tuntuu et sillehä kerkee tulla massaa vaikka miten paljo parinki viikon aikana :eek: ?
Kyllä alkaa jo vähä alahuulta vapisuttamaan,alavatsaan koskee edelleen ja ylävatsaan myös aika ajoin eikä just ylös sais koskee..

Nii kyl ny luulis et jos olit sairaalakunnos ja viikkojaki on jo tarpeeks ni olis edes joku käynnistyspäivä varattu vaik heti ei oltaiskaa alettu...

Takaisin