Neuvola, ultrat ym.

Tänään neuvola 41+1 ja maanantaina kuulemma pitäis varata toi kontrolli jos ei tule ennen. Ja tiistaille pitäisi saada aika. Ensviikon torstaina tosiaan 42+0 eli saapa nähä jos sillon viimeistään käynnistetään :eek: huii. Mut tulispa ennen sitä :)

Mulla on nyt vikoilla neuvolakerroilla painoa tullu jokatoinen kerta yli 700g ja sit seiraavalla kerralla laskenu -500g. Sf mitta kuitenki kasvanu joka käynnillä 1cm. Tänään oli 34cm.
 
Onko coca-colat juotu ja muutkin hömpät kokeiltu? :D Viime yönä hormoonihuuruissa hihittelin sille mun coca-colan juonnille. :wink
 
Kokista en oo kokeillut, muita keinoja kyllä (paitsi sitä saunaa, kun ei oo mahdollisuutta). Pitänee käskeä miehen tuoda kaupasta pari puolentoista litran pulloa, sitten röyhtäilen pullukkana koko illan. :rolleyes:
 
Mä en pysty juomaan kokista ku en osaa röyhtästä :D :D turvottaa niin paljon et ei pääse enää liikkeelle
 
Vähän väärä ketju, mutta jatkan tässä: nyt on yks tölkki Zeroa juotu (löytyi jääkaapista, on pahaa, mutta mies ei voi juoda sokerillisia), odotellaan. :cool: Olen tänään nukkunut myös 2h päiväunet ja kuunnellut rentoutusmusiikkia. Illalla pitänee ns. kellistää taas mies. :hungry:
 
No höh...
Mulla oli eilen illalla ihan sellanen olo takaraivossa, että ensyönä lähtee täällä. Mut se tais olla vaan toiveajattelua tai sit mun omasta paniikkimielentilasta johtuvaa.
Mun kaveri laitto mulle tässä aamulla viestin että tää syntyy tiistaina 7.6 :D se on ollu aikamoinen vauvameedio ennenkin, nyt en odota ennen sitä tapahtuvan täällä mitään :D
 
Mitä kaikkea jälkitarkastuksessa on teiltä katsottu ja kysytty? Mietin, että pitääkö pohtia jotain asioita valmiiksi tai valmistautua muuten.
 
Synnytyksestä ja vauva-arjesta juteltiin, sisätutkimus tehtiin, RR ja paino katottiin ja ehkäsyasiat keskusteltiin. Siinäpä ne..meni kaikkiaan about 20min koko hommaan.
 
Th katto painon, verenpaineen ja hemoglobiinin, ja kysyi miten voin ja mitä ollaan miehen kanssa ajateltu ehkäisystä. Meni ehkä 10 min. Sit lääkäri, kysy myös vointia ja mitkä fiilikset jäi synnytyksestä, teki sisätutkimuksen ja pyysi jännittään lantionpohjanlihaksia ja sit lykkäs minipillerireseptin kouraan ja anto 3 kk satsin siitä suoraan käyttöön :)
 
Mulla oli jälkitarkastus ä-polilla 3. asteen repeämän vuoksi. Oli aika turha käynti. Lääkäri kysyi miten on mennyt, eikä siitä sitten sen enempää. Täytin ulosteinkontinenssikyselyn, ei aiheuttanut toimia. Sitten sisätutkimus, tarkasti myös sulkijalihaksen toiminnan. Ei juuri kysellyt jaksamisesta tai synnytyksestä. Kysyin kuinka repeämä vaikuttaisi tuleviin synnytyksiin, ei kuulemma lisää riskiä revetä uudelleen. Siinä se sittyen olikin. Soitti kyllä myöhemmin perään, kun unohti ehkäisyasian. Laittoi minipillerireseptin sähköisenä.
 
Ok! Meillä otetaan itse paino, verenpaine ja sokeri+proteiinistiksaus. Eikä oo th:ta mukana (joissain jälkitarkastuksissa vissiin on lääkäri ja th yhdessä?).

Ai niin, onko teillä ollut vauvat mukana?
 
Meillä tulevat terkkariin mukaan, en usko, että kotona pärjättäis niin kauaa ilman tissiä...
 
Meillä oli vauvan 6-viikon neuvola ja mun jälkitarkastus samalla käynnillä.
Ensin lääkäri paineli kohdun, teki sisätutkimuksen, kysyi fiilikset synnytyksestä ja vähän kuulumisia. Ja antoi jälkitarkastustodistuksen kelaa varten, sekä e-pillerireseptin. Mun tarkastukseen meni n. 10 min.
 
Ei ollut mulla vauva mukana, kun tosiaan oli sen verran nopea reissu. Tosin on meillä mies ollut vauvan kanssa ennenkin pari-kolme tuntia kaksin, kun oon ollu ite viettämässä omaa aikaa.
 
Takaisin
Top