Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iituliina ja Enmastina, varmaan lääkäri määrää lääkkeet teillekin, että saa paineet laskemaan. Ellei sitten tee päätöstä synnytyksen käynnistämisestä, niin kuin melkein kohdallani tehtiin. Silloin ne paineet huiteli niin korkealla siellä äitiyspolilla, että lääkärikin säikähti. Mutta nehän laski sitten nopeasti, kun ottivat osastolle lepäilemään ja sain rauhoittua rauhassa. :)

seurannassa käyty ja syke hyvä neidillä. sit ku menin lääkäriä kattoo ni mun lääkäri ei ollukaa vuorossa joten näin vanhan tiimin jäsenen jolle ennenki huutan ja meinaspa käydä taas sama. kysyin käynnistyksestä ni oli et laittele injektioi loppuu asti ku synnytyshä kestää 12-13h minä sanoin että joo ja toi lääke pitää lopettaa 24h ennen!!! en tiä miten se muka on gyne, yhtä tyhmä ku ennenki, maanantaina taas seurantaan ja sit pitää ettiä mun lääkäri josko ois paikalla ni sais sit juteltua paremmin koska tää eilinen lääkäri lupas käynnistyksen heti ku alkaa tapahtuu muutosta just että saa sen 24h ilman injektiota täyttymään.

Mä otan rautaa vaan kerran päivässä, mut tuplana ja keskellä päivää. Sillon ei niin närästä, kun ei tule oltua makuulla. Muutenkin, kun syö illalla vähän vähemmän, eikä enää kahdeksan jälkeen mitään, niin ei ole enää yhtä pahasti närästänyt öisin.

Winnie, löytykö siihen mitään syytä miksi ne sulla nousi? Mä kun en haluais mitään lääkkeitä syödä, mut kai se on pakko jos käskevät, mutta kyllä joku syy täytyis löytyä:oops:

Tulimpa tännekkin päivittämään että 9päivää tän sisätauti lääkäri käynnin jälkeen joka totes ettei raskausmyrkytystä ole ja lenkille vaan! meille syntyi 24+2 pieni tyttö kiireellisellä sektiolla pahan raskausmyrkytyksen vuoksi 29.5cm ja 490g..

Äitiyspolilla käyty ja vauva oli tosiaan aivan poikittain! Häntä ultrattiin ja tän hetkinen painoarvio oli 3200g ja lääkäri kommentoi kookkaaksi vauvaksi ja yläkäyrää kasvaa:eek: lapsivettä on minulla runsaasti ja suuri kohtu ja tästä syystä lapsella on tilaa liikkua ja siksi mun maha on niin iso :grin suostuin myös ulkokäännökseen koska kaikki kriteerit puolti sitä. Toimenpide ei ollut niin kamala kun luulin,epämukava on parempi sana kuvaamaan sitä. No mun jääräpää neiti ei ihan helpolla suostunu kääntymään ja aina kun lääkäri päästi otteen niin neiti muljahti takas poikittain,lopulta sitten asettui rt ja nyt toivotaan et pysyy kans! :rolleyes: Lääkäri ja kätilö oli molemmat sitä mieltä et ei tuu pysyy kun mulla sitä vettä paljon ja siksi sain uuden ajan rv 38 eli kahden viikon päästä ja silloin kääntävät uudestaan ja mahdollisesti käynnistävät synnytyksen jos paikat kypsyneet. Nyt kaikki oli niin kiinni ku olla voi ja kaulaakin 3 senttiä vielä! Olin sitten tunnin vielä käyrillä ennen kuin laskivat kotiin ja oli muuten hb noussut jopa 100 ja sain vielä käskyn mitata verensokereita useammin kuin nyt ettei vauva liikaa kasvaa! Tulipa asiaa mut onneks ei oo tulos sitä 5 kiloista jättiä,vaan 4 kiloinen joka on mulle ihan helppo jos vaan on oikeinpäin :)

Iituliina, en osaa sanoa miksi ne verenpaineet nousee..aika yleistä kuitenkin ilmeisesti loppuraskaudessa? Jos proteiinia ei pissassa ole kuin yhden plussan verran, niin ainakin mut päästettiin kotiin niiden lääkkeiden kanssa. Rauhallisesti pitää ottaa mutta on se vaan mukavaa, kun saa kotona olla ja kasvattaa pikkuista masussa. Nuo lääkkeet, mitä määrättiin, albetol, ovat ilmeisesti hyvin siedettyjä ja eivät ole vaarallisia pikkuiselle mitenkään.

Ei kait sille aina mitään varsinaista syytä löydykään miks paineet nousee. Oon koko ajan itekki syyttäny itteäni siitä että paineet on koholla ku on tota ylipainoa ja sitte vielä ton radin pukkas kans :( mutta minkäs teet. Onneks on lääkkeet millä ne saa laskeen ja pääasiahan se kuitenki on että sekä äiti että vauva voi hyvin! Joten pitää kaikesta huolimatta pysyä itekki positiivisena ku stressi nostaa paineita entisestään.

No nyt on lääkärillä käyty, eikä mitään syytä verenpaineisiin.o_O No tosin verikokeiden tulokset ei ole vielä selvillä. Ultrattiin ja siellä meidän pienokainen oli, tähän asti piilossa ollut sukupuolikin tuli selville :love7 paino vauvalla tällä hetkellä 2980g ja rv 35+5. Pitkä ja hoikka vauva, näin käsitin puheista. Lapsivettä hyvä määrä ja ensimmäisenä jäi mieleen hänen nökerö nenä :Heartred Vartin olin käyrilläkin ja sielläkin kaikki hyvin. Ensi viikolla sitten uudestaan, mutta heti pitää soittaa lääkäriin jos tulee huonoa oloa, turvotusta, päänsärkyä tai vatsakipuja. No onneksi näin vauvan pitkästä aikaa ja hänellä on kaikki hyvin :Heartred

lituliina ihana että siellä pikkusella kaikki hyvin, sun pikkunen on samanpainonen ku mun oma ja mulla viikkoi riippuen katotaako mitä ultra sano vai omat laskut ni 37+2/38+3 menossa tänää.

citrus tsemppiä, inshaAllah vointi kohenee eikä myrkytys pahene ainakaa, pikkuset sais kiltisti pysyä nyt asunnossaan viel pari viikkoa inshaAllah. :)

Citrus: se on semmonen "valkotakkijännitys" mikä aiheuttaa sitä verenpaineen nousua. Minun isältä esimerkiksi on ihan turha mitata sairaalassa ikinä paineita ku ne huitelee jossain ihan taivaissa. Sama vissii periytymässä mulle ku eilen menin neuvolassa yksin nurkan taakse mittarin kans niin paineet laski heti :D

Neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa. Varattiin ens viikolle yks käynti vielä, ellen ole synnyttänyt siihen mennessä. Neuvolaterkka käski pakata sairaalalaukun valmiiksi ja kehoitti liikkumaan paljon. RV 40+0. Täytyy sanoa että nyt alkoi jännittämäänkin jo vähän! :clock

Minä ja minivauva voidaan hyvin. Alku oli vauvalla todella hankala oli keuhkoverenvuoto ja ei selviämisestä ollut takeita. Tällä hetkellä sylissä tuhisee 3380g 47cm pieni ihana tyttö, sairaalassa teholla ollaan nyt neljättä kuukautta mutta joulukuussa ehkä kotiin. Happiviiksiä pikkunen tarvii muuten kaikki ok. 13.8 siis syntyi tyttö ja nyt 1.12 tulee laskettuaika!

Täälläkin käyty taas neuvolassa..kontrollissa tuon lievän raskausmyrkytyksen takia. Kaikki oli ok, proteiinit edelleen pissassa +/-, verenpaineet ok lääkityksellä. On se kyllä mielenkiintoista tuo erilainen suhtautuminen lääkäreillä esim. juuri noihin verenpaineisiin eri paikkakunnilla. Täällä se alaraja alapaineelle oli 95, että se se lääkitys aloitetaan. Oli se lääkäri kyllä skeptinen jotenkin sen suhteen, että mun paineet voisi olla koholla pelkästään sen takia, että jännitän mittaustilannetta niin paljon mutta kyllä ne oli kotimittauksissa myös jonkin verran koholla verrattuna alkuraskauteen. Että kohdallani sen lääkityksen aloittaminen oli varmaankin ihan oikein.
Tänään kyllä alkoi hieman ärsyttämään neuvolassa, kun kysyttiin onko turvotusta. Vastasin, että sormissa (ollut raskauden puolesta välistä asti) on mutta esim. jaloissa EI ole. Eipä minua uskottu, piti ottaa kengät pois ja todistaa, että jaloissa ei tosiaan ole turvotusta. Minun uskottavuus näköjään aika huono, johtuu varmaan ylipainosta. Tuntuu, että minusta halutaan tehdä kipeämpi ja sairaampi kuin oikeasti olen...:rolleyes:

Käytiin tännää äippäpolilla painoarvio ultrassa. Vaavi on normikokone, näin ainaki sano lääkäri, jospa sieltä ei ois tosiaan yli 4 kg neitokaista tulossa. Ottivat myös sydänkäyrää n. 10-15min ajan ja kahto kohdunsuun tilanteen. Paikat on auki, et nyt vaa oottaa kunnon suppareita :) Supistukset tosiaan alko aamuyöllä, tuli 10 min välein kolmisen tuntia ja sit helpotti hetkeks ja sit taas alko. Nyt vaa kyykkyyjä tekkee ja lenkillä käymää, nii jospa se tästä edistyis ja saatais tän viikonlopun aikaan myökii pikku tuhisija syliin ♡

Nibsu: voi teillä on ollut raskas tie, onneksi nyt voitte hyvin. Toivottavasti pääsette jouluksi kotiin ja opettelemaan arkea. Onnea tyttärestä! :binkybaby

Takaisin