Kävin tänään ylimääräisessä ultrassa tuon raskaus diabeteksen takia. Kaikki oli pikkuisella hyvin, kasvu oli juuri keskikäyrillä, eli painoa rv 29+3 1,4kg. Jos kaikki menee käyrien mukaisesti, niin sitten tulen synnyttämään 3,5 kg painavan pojan.

Lapsiveden määrä oli myös kuulemma sopiva, istukka etuseinämässä ja lapsi perätilassa.
Diabeteshoitajan juttusilla kävin myös ja nyt sitten kävi niin, että insuliinia alan pistelemään (pieni määrä kylläkin) joka ilta. Aamupaastoarvo on ollut se ongelma ja ei ole korjaantunut ruokavaliolla. Aina lohduttavaa, että näkee samassa tilanteessa olevia muitakin, ennen minua oli kaksi eri mammaa siinä odottelemassa. Kaikilla meillä oli sama tilanne, eka juttusille hoitajalle, sitten lääkäri ja sitten ultra. Mutta tuo diabeteshoitaja oli aivan ihana tapaus, niin ystävällinen olento! Olin varautunut siihen pahimpaan tietty mutta hän olikin ihan mahtava ja mitään saarnoja ei tarvinnut kuunnella.
Muutenkin oli hieman erilainen tilanne käydä tänään noilla käynneillä. Olin meinaa jo valmiiksi sisällä sairaalassa, jouduin sinne perjantaina pitkittyneen kuumeen ja hengitysongelmien takia. Kirjoitinkin tänne, että olen sairastellut ja loppua ei näy. Menin perjantaina siis ensiapuun ja minut otetiin saman tien sisään sairaalaan, koska crp oli niin korkea (130) ja lisäksi vielä raskaana. Osastolla aloitettiin suonensisäinen antibiootti, joka ei sitten kuitenkaan tehonnut niin hyvin. Sen lisäksi otettiin sitten vielä toinen antibiootti suun kautta. Sairaalassa olin 5 päivää ja nyt pääsin sitten kotiin, crp edelleen 60 mutta paranemaan päin. Antibioottia tietty vielä kahdenlaista täällä kotona pitää ottaa. Olin siis tosi onnellinen, että pääsin tuohon ultraan tänään ja sain itse nähdä, että pikkuisella on kaikki hyvin tuolla masussa, vaikka olenkin sairastellut näin pitkään ja ehtinyt ajatella ties mitä omassa päässä.
En ole koskaan ennen ollut sairaalassa edes yhtä yötä syntymäni jälkeen, kokemus oli tämäkin. Sairaalaruoka on ihan hyvää..ja sitä oli paljon! Paljon enemmän tuolla tuli syötyä, kuin kotona. Hyvin kaikki pelasi ja olin kyllä tyytyväinen hoitoon, suurin osa hoitajista oli ihan mahtavia. :)