Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onnea jensku hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta mashaAllah :)

sapiisakki oot vissii kokeillu nestemäisiä rautavalmisteita jo kanssa? toivottavast löytyis joku millä saisit hempan ylspäin.

En oo kokeillu, ku sitä 100mg:n Obsidania (vaimikäsenytoli). En edes tienny, et on nestemäisiäki! Käynpä het huomenissa apteeksissa.

Mulla on semmonen nestemäinen ku Ferroforte B+C. On ollu musta hyvä. Torstaina nauvola, nii saa nähä onko noussu. Viimeksi oli 112...

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app

Täällä oli tänään rakenneultra. Kaikki ok. Erittäin vilkas tapaus. Pyöri, hyöri ja potki minkä ehti. Kätilökin vähän ihmetteli että miten ei tunnu liikkeet, kun kaveri heitti volttia,mutta kun ei tunnu, niin ei tunnu! Istukka on kyllä hyvin tuossa edessä ja sen verran isokin, että vaimentaa liikkeet kyllä lähes kokonaan.
Sukupuolta ei kysytty, mutta eipä siellä vehkeitä kyllä näkynyt. Taitaa tyttö tulla, vaikka onkin kovasti poikafiilikset ja ehkä vähän toiveetkin.
En tiedä oliko miehelle vähän pettymys.. Kurjaa.
Mutta onneksi sillä ei lopun perin ole väliä ja omaa lasta rakastaa ehdoitta, ja sitäpaitsi päällisin puolin terve vauva on enemmän, mitä toivoa saattaa. Olin (taas) varautunut, että ultrassa todetaan jotain rakenteellista poikkeamaa, mutta onneksi ei.
Nyt voi taas hetken hengähtää, ja odotella niitä selkeitä liikkeitä <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eilen oli neuvolalääkäri. Vaikutti aika turhalta käynniltä noin yleisesti ottaen. Aamu aiheutti myös kunnon säikähdyksen, kun neuvolan dopplerilla ei saatu sydänääniä kuulumaan! :eek::sad010Lähtö samantien Kätilöopistolle päivystykseen, jossa ultrasivat ja onneksi kaikki oli hyvin! Eri vilkas sikiö löytyi ja sydän pumputti normaalisti. Antoivat kokoarvioksi 313g mutta kovin tarkkaan ei tutkittu, kun ensi viikolla on se rakenneultra.

Huh. Ei enää näitä, kiitos.

Huh Hanskimus. Onneksi kaikki oli hyvin.

Mulla kans meni viimeksi tosi kauan ennen ku terkka löysi sykkeet. Sen naamasta alkoi näkyä tuska. Edellisellä viikolla lääkäri sai heti sykkeet kuuluviin. Jouduin vähän ohjaamaan terkkaa, että se tyyppi on alempana.. vihdoin löysi onneksi sykkeet, muakin nimittäin alkoi jo tuskastuttaa. :cool:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :) Mä en ollut hetkeen tätä ketjua lukenut, niin näitä positiivisia juttuja oli kertynyt paljon!! Omaan rakenneultraan vielä yli 3 viikkoa, mutta kyllä se sieltä tulee :)

Neuvolassa kävin maanantaina, rv 17+4. Parasta oli kuulla sydänäänet :Heartred sykkeet heilui 130-150 välillä :Heartred Oma hb oli laskenut lisää, mutta vähän oma vika kun en ole joka pvä vitamiineja syönyt :oops: Mulla kun oli ekalla neuvolakäynnillä hb 134 (ei koskaan ole ollut noin korkea), kun olin säännöllisesti syönyt raskaus-ja imetysmonivitamiinia. Nyt sitten jo 114 tippunut.... No, eiköhän se nyt nouse, kun rupean taas tunnollisesti popsimaan pillereitä. RDn kotimittaustuloksia käytiin läpi. Loistavat arvot, kun kertaakaan ei ole kotimittauksella ylittynyt. Painoakin oli tullut vain +0,1 kg viime kerrasta, mutta kokonaispainossa ollaan vielä - puolella :):) Neuvolantäti sanoi että tosi hyvältä näyttää tuon RDn kannalta, eikä pitäisi kovia huutoja saada lääkäriltäkään kun olen onnistunut "oman osuuden" tekemään, eli arvot hyvät ja painoa ei ole tullut :)

Seuraavaksi siis 15.8 rakenneultra+lääkäri (rdn takia) ja sitten 21.8 neuvola :) Nyt vaan "lomaillaa"! :flower

Meillä myös kesti viimeks neuvolassa yli vartin ennen kuin sydänäänet löyty. Olin jo ihan paniikissa ja itku kurkussa ja terkka vaan hoki kokoajan, että "on ihan normaalia jos näillä viikoilla ei kuulu" (silloin oli joku rv 16+jotain). Huomasin kyllä, että terkkakin alkoi jo vähän tuskastua ja niin huomas mieskin. Onneksi sitten lopulta ihan alhaalta saatiin sykkeet kuitenkin kuuluviin :)

onnea hyvistä ultrakuulumisista rosita mashaAllah ainakin on terve ku on aktiivinen :)

hyvä että kaikki hyvin ultrassa hanskimus varmast tuommonen säikäyttää kunnolla.

onnea kaikille hyviä neulola/ultrakuulumisia saaneille :)

täällä ootellaan seuraavaa ultraa joka 2.8 inshaAllah, päätinpä mennä ekan kerran vaa'alle ku sain siihe paristot ja painoa ei ol tullu yhtää vieläkää ehkä saattan jopa laskea entisistä mikä on kyl hyvä eipä tartte olla huolissaa et ois kohonnutta riskiä radiin. inshaAllah kaikki menee hyvin loppuu asti.

Täällä rakenneultra tänään. Eipä jääny epäselväksi sukupuoli ku vilahti haarojen väli -poikahan se oli :D Kaikki oli onneks hyvin ja LA pysyi. Edessä oleva istukka selitti miksei mitään vielä tunnu. Kaveri oli muutenki kyllä rauhallinen, ei mitään äkkinäisiä liikkeitä tehnyt -ennustaakohan toi tulevaa temperamenttia?! Ollut molemmissa ultrissa sama. Nyt on kyllä onnellinen&helpottunut olo :happy093

Täällä saatiin varovainen veikkaus tytöstä rakenneultrassa :) kaikki oli hyvin. Jokin raja-arvo ylittyi sen verran että ultraaja sanoi istukassa olevan jonkin sellasen rakenteen joka saattaa vaikuttaa syntymäpainoon niin että olisi vähän normaalia pienempi, mutta ainakin tässä vaiheessa koko oli normaali :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta jouluodottaja mashaAllah :)

onnea sinullekin hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta toove, inshaAllah istukka nyt ei aiheuta mitää ongelmia myöhemmin just pikkusen painon kanssa, hyvä että neiti on kuitenki tällä hetkellä ainaki normaalipainoinen. :)

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö/poikalupauksista! :)

Reilu 2vko vielä pitäis odottaa että pääsee rakenneultraan. Niin paljon jo odotan että toukan pääsee taas näkemään. :smiley-bounce012

Jännä miten sitä voikaan aistia kumpi siellä mahassa möyrii :)
Esikoista oottaessa arvelin siellä olevan poika ja ostin vaatteita sen mukaan. Nyt olo on ollu niin varma tyttö etten yhtään yllättynyt kun kätilö tänään ultrassa sano että uskaltaa lähteä osteleen mekkoja :happy093 Ollaan molemmat ihan onnesta soikeina, ainoo pulma on että miten tämän tiedon saa pidettyä salassa jouluun asti :excited001
Rakenneultrassa siis kaikki hyvin :)
Joudutaan vielä 5vkon päästä uudestaan lääkärin vastaanotolle, ei vauvasta johtuvaa vaan tuosta mun päästä. Haluavat tarkistaa vauvan voinnin vielä ennen leikkausta, siihenkään ei oo enää ku 7 vkoa:confused:
Mutta siis, nyt hyvä fiilis tulevasta tytöstä :grin
Tuleva isoveli ei vielä tiedä asiasta, mutta kun aijemmin kysyin kumpi olis kivempi niin vastas että sisko:smiley-angelic003

Onnea myös muille hyviä uutisia saaneille :thumleft

Voi voi,nyt ois tasan 19 viikkoa ja tasan viikko ru,kyllä alkaa jänskättää.Mä niiiiiiiin toivon,että se suostuis näyttämään vähän jalkojensa väliä :happy3

onnea räsynalle hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta mashaAllah :)

orube tsemppiä ultran odotteluun mullaki on viikon odotus vielä.

Eipä ollu tuo mun Ferroforte B+C -litku nostanu Hb:a... edellidessä neuvolasa oli 112 ja nyt 103... th suositteli nyt Maltofer-tippoja. Kahen viikon päästä pitää käyä vielä kontrolloimasaa Hb. Lähtis nyt nouseen! Aika veteläksi vetää näillä helteillä...
Sydänäänet saatiin hyvin kuulumaan kuitenki(viimeksi oli melkosta metsästystä ja kuulu tosi vähä aikaa) paineet yms. muuten hyvin.
Onko hyviä vinkkejä noihin rautalääkkeisiin? Semmosiin siis, jotka aiheuttas mahdollisimman vähä mitään suolisto-oireita...

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app

itellä pelkästää raskausvitamiinit ja ruuassa on aina linssejä ja kikherneitä jotka sisältää paljon vitamiinei ja rautaa :) iha hyvin näköjää hb on pysyn kurissa ainaki, verenpaine tupaa laskee näil helteillä mitä meillä täällä afrikassa on ni iha kiitettäväst ja heikko olo sen takia.
mutta jos rautalääkettä joutuu ottamaa ni hyvä neuvo on että syö viikunoita paljon joko kuivattui tai tuoreita koska ne sisältää kans rautaa muistaakseni ja auttaa suoliston toimintaan todella tehokkaasti. taateleista saa kans rautaa.

Mulla on vain kerran mitattu hemoglobiini. Lääkärikin katsoi vain sitä toukokuussa otertua arvoa ja totesi että hyvä on. Tuntuu oudolta, ettei sitä tarkisteta ollenkaan ajan kuluessa.

Pitää lisätä tuo mun kysymyslistalle seuraavaa neuvolakäyntiä varten. Eipä sillä. Olo on ollut suht hyvä niin tuskin noissa arvoisaa mitään hälyyttävää olisikaan.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Takaisin