Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea hyvistä ultrakuulumisista felia ja olento!! :) tehtiinkö ultra vatsan päältä kokonaisuudessaan? :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

VOI ETTÄ FELIA!! IHANAA Hurjat onnittelut!! :Heartpink:Heartpink

Mäkin niin nyt haluun sinne rakenne ultraan mutta se on valitettavasti vasta 14.8 ja olen silloin viikolla 20. Poikaa me toivoisimme mutta tietenkin iloisia ja tyytyväisiä tytöstäkin.

Kiitos onnitteluista! Ja kkrira, rakenneultra tehtiin kokonaan vatsan päältä. Kyllä siinä oli koko maha ja vähän housunreunakin ihan siinä geelissä sen jälkeen. :)

Meillä piti olla tänäaamuna toinen neuvolakäynti, kun miehen työn vuoksi sitä siirrettiin vähän pidemmälle (nyt 17+2/ 17+6). Meidän terveydenhoitaja oli sairastunut, joten sydänäänien kuuntelu ym jäivät väliin. Mulla on 8-16 työ toisella paikkakunnalla, tunnin ajomatkan päässä ja kaikenlisäksi asiakastyö, jossa ajanvaraukset täynnä kaksi-kolme viikkoa eteenpäin. Neuvola-aikojen sopiminen on tästä syystä hankalaa ja joudun myöhästymään työstäni reilun kaksi tuntia aina, jos ultra tai neuvola on aamulla. Harmittaa, kun en vielä tunne mitään elomerkkejä sisälläni, mutta uuden ajan sopiminen esim ensiviikolle ei onnistu. Ru:kin on jo melko pian, 8.8., ja pian sen jälkeen olisi seuraava neuvolakäynti. Taidan vaan niellä harmini ja odottaa tuota ultraa ja sitä "kolmatta" neuvola-aikaa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

onnea i-p hyvistä rakenneultrakuulumisista ja onnea poikalupauksesta mashaAllah :)

parisen viikkoa ja itellä ois ru inshaAllah :)

Täällä ru 11.8 silloin rv 22+2 ei malttais millään odottaa enään. Rd:n ruokavalio ohjeistus saatu joka ei muuta nykyistä paljoa. Kova pelko vain että jousutaan insuliini aloittamaan. Ja jos se aloitetaan niin pitää aluksi käydä joka toinen viikko yli 200km päässä ja sit lisääntyykäynnit kerran viikkoon joten tulisi paljon ajoa ja rankkoja reissuja. Mutta sekon sen takia että ultraavat joka kerta insuliinin aloituksen jälkeen ja seuraavat milloin synnytys pitäisi käynnistää ( kun voi olla mahdollista ettei pysty antaa menemään loppuun asti.)

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Fanny: toivottavasti ei tarvita insuliineja.

Onnea hyvistä ultrakeikoista: Felia, I-P, Olento ja olikos vielä muitakin....?

Oma u-aika alkaa jänniittää, tyttöä toivottais kun 3 miestä jo talossa on ;). Mut poika on tietenkin myös yhtä rakas!!

Onnea teille kaikille, jotka hyviä uutisia rakenneultrasta olette saaneet! :) Tsemppiä myös sitä odotteleville.
Itsellä on aika tosiaan ylihuomenna ja sitä enemmän käyntiä odotan mitä lähemmäksi päästään :D

Onnea hyvistä ultrauutisista teille, jotka olette jo ehtineet niitä saada! Me päästään rakenneultraan vasta 8.8. mutta tänään oli sentään toka neuvolakäynti ja saatiin kuunnella sydänääniä :) Syke oli 157! Mulla paino, verenpaine ja virtsa OK. Nyt on hyvä mieli mutta vatsaa vähän nipistelee siitä kohdasta, josta sydänäänet kuului. Taisin vähän jännittää vatsalihaksia, kun muutenkin jännitti ;)

fanny toivottavast et tartte insuliinia ja radi pysyy kurissa iha ruokavaliolla. tosi kurjaa jos joutuu aikasemmin käynnistää radin takia.

tsemppiä ultraa odottaville :)

Joo vielä kolme pitkää viikkoa rakenneultraan :( mut eiköhän tää tästä.. nt-ultrakin tuli nii nopeesti loppujen lopuksi :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Tuo on totta kkira. Aika menee nopeasti, juurihan vasta tuli plussa, ja juurihan mä vasta olin edellisen kerran raskaana (7v sitten), juurihan mä vasta täytin 25 (nyt 36) :grin

Mihinkä tämä aika menee...?

Ihania uutisia monet jo saaneet rakenneultrasta. :Heartred

Meillä se on edessä 11.8 ja kovasti jo sitä odotetaan! Halutaan saada tietää sukupuoli, ei malta odottaa synnytykseen asti mitenkään.

Tänään oli neuvolalääkäri, oli nuori ja kokematon lääkäri. Oli aika kömpelö ja sisätutkimus ei meinannut onnistua millään! Koskaan aikaisemmin esim. papassa ei ole ollut vastaavia ongelmia, joten lääkärin kokemattomuuden piikkiin mielestäni meni. Onneksi se on nyt ohi ja kuulemma normaalilta näytti, mitään muuta hän ei sitten sanonutkaan!

Pikkuisen syke kuultiin taas, on se niin ihanaa:Heartbigred

Me käytiin RU-ultrassa maanantaina. Kaikki hyvin pikkuisella. Kasvaa niinkuin pitää, kaikki aivolohkot löytyi, munuaiset yms yms. Kaikki muut näkyi paitsi se odotettu sukupuoli!:) Tää meidän pikkuinen köllötteli polvet yhdessä ja kippurassa ja kaiken kukkurana napanuora haaruksissa ettei varmana nähdä mitään :) Tosin, ois se ehkä näkynyt, jos se kätilö ois nähnyt vaivaa, mutta oli aika kuivakka nainen ja kokeili kerran ja luovutti. En sitten ruvennut vänkäämäänkään.

Joudun syyskuussa uudestaan kuitenkin lääkärin tekemään ultraan. Istukan vierestä löytyi joku möykky, mitä kätilö ei osannut selittää. Lisä-istukkaa epäili..Vähän meinaa tollaset möykyt mietityttää, mutta ei kait se vaaraksi ole kummallekaan, kun vasta syyskuussa kontrolli ja muksukin kasvanut ihan normaalisti kuitenkin.

onnea satru hyvistä ultrakuulumisista, harmi että pikkunen ei tehny yhteistyötä tein kans siellä. pääasia että on kunnossa ja syyskuussa kokeilette sit uudestaan josko näkyis.

winnie hyvä että sydänäänet kuului hyvin taasen, harmi että lääkäri oli kokematon ja kömpelö.

täällä ru on 2.8 inshaAllah ja sit näkee miten on neiti kasvanu ja onko vielä neiti :)

tänää neuvolassa kaikki oli ok,pikkusen sydän äänet löytyi heti ku doppleri osui mahaan,harvinasta!kolme vuotias oli mulla mukana sielä ja nyt sitten "äitin mahassa on hevonen joka juoksee" jep jep..:grin

puhuttiin sokerirasituksesta ja terkka täti sanoi että kuulostaa hyvältä suunnitelmalta että jos on jotain merkkejä rb stä ni sit vois mennä testiin...avoin lähete sinne laitettiin jos jossain vaiheessa tuntuu siltä että ois aihetta..

hb oli 102 ..eli ihan normi mulle..siit' se ei nouse..päin vastoin..
verenpaine oli hiukka matala..

seuraava aika on si viikol 22..

Onnea kaikille taas hyvistä uutisista! :)

Meillä oli toinen neuvola 10.7. Kaikki oli hyvin. Verenpaine samoissa lukemissa kuin viimeksikin, paino oli laskenut reilu 4kg! :confused4 Neuvolatäti tosin toki totesi että tässä vaiheessa ei haittaa kun kuitenkin mulla on ylipainoa ja toukka on vielä niin pikkuinen. Syön kuitenkin terveellisesti ja säännöllisesti (välillä tuntuu että koko ajan jotain puputan :smiley-ashamed008 ), mutta varmaan on nyt vaikuttanut kun töissä (puistotyöt) liikun todella paljon, kävelen jonkin verran rappusia ja lenkillä käydään koirien kanssa.
Sydänäänet kuunneltiin ja nekin oli hyvät. Oli ihana kuulla kyllä että toukka siellä edelleen elää. :Heartpink

12.8. rakenneultraa odotetaan jo ihan kärsimättömänä.:blob3 Sukupuoli halutaan tietää mikäli toukka sen vain suostuu näyttämään. Seuraava neuvola on 18.8. Silloin mennään ensimmäistä kertaa meidän omalle neuvolatädille, hän on nyt ollut lomalla niin ensimmäiset kaks kertaa oltiin sijaisella.

Ollaan kaikki niin innoissaan täällä.:excited001 Erityisesti (mun ja avokin lisäksi) mun nuorempi isoveli ja mun äiti on niin innoissaan. :laughing002 Veli antoi nuorimman poikansa vaatteita, vaippoja, tuttipulloja (käyttämättömiä), jne. Facebook kaverit lahjoittelee vaatteita, jne ja avokin serkulta saadaan hoitopöytä, jne. Ei paljon tarvi itse ostella. :laughing002

Nyt rv 17+4. :love017

Meillä tosiaan oli tänään toi rakenneultra ja hyvin oli kaikki :Heartred
Tarkistettiin mm. kallon muoto ja aivojen rakenteet, kasvojen sekä kaulan alue, sydämen rakenteet, sisäelimet ja raajat. Ultraaja oli aika hiljainen ja olisin ehkä halunnut hänen selostavan enemmän tekemisiään kuten aikaisempien kanssa olen tottunut, mutta pääasia että kaikki oli juuri kuten kuuluu ja vauva kasvaa ja kehittyy kuten pitääkin.

Sukupuolikin selvisi melko varmasti, ultraaja syö kuulemma hattunsa jos arvionsa osoittautuu vääräksi :D Poikaa lupaili meille :) Kuvan voisin heittää vielä tähän mukaan.

uä.jpg

Takaisin