Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Inhottavaa toimintaa siellä Gatusa. :/ koska ne ultraa ja tutkii onko siellä reikä vai ei?

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

kkira ei siellä mitää reikää ol ku ei tuolta mitää nesteitä ulos ol tullu. se kätilö nyt yritti tehä itestää tärkeen eikä kuunnellu meitä yhtään. perjantaina mennää uusii reseptiä inshaAllah ni samalla sit pyydän ultraa iha huviksee ku onha se kiva nähä pikkunen :) että mä haluisin tietää kumpi siellä on että osaa totuttautua ja alkaa vaikka kutsua nimelläkin jo ku meillä se nimi on jo lapselle oli kumpi tahansa.

No nii, neuvolareissu tehty ja todettu että pikkusella on kaikki hyvin. Äitin olotilasta ei voi olla niin varma, mutta se johtunee siitä ettei Oulusta vieläkään ole kuulunut mitään :( odotus siis jatkuu...

Gatusa: hienoa kuulla! :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Gatusa: muakin kutkuttais jo tietää tulokkaan sukupuoli, ja olin aattellu että rv 16-17 voisin sitä itse vilkaista ultralla töissä (mulla kun tuollainen "etu" töissä sattuu olemaan :grin) Nyt luin juuri yhtä toista ketjua, jossa eräs odottaja oli saanut rv 16 tyttölupauksen ja rakenneultrassa tulikin poikalupaus, joten päätin että en ala liian aikaisin sitä katsomaan :) Parempi odottaa siihen, kun sukupuolen voi nähdä selvemmin (eli rv20 tienoille), ei tule sitten turhaan vääriä arvauksia.

Meillä myös ensimmäinen ultra takana. Olimme tuossa 19.6. En osannut odottaa mitään..hermostunut olin. Jotenkin en ollut vielä tajunnut, että todella olen raskaana vaikka raskaustesti näyttänyt positiivista ja ekassa neuvolassakin jo käyty. Pelkäsin jotenkin, että mitä jos olen valeraskaana, tai mitä jos jotain on vikana vauvalla.
Sitten kun näin vauvan näytöllä olin ihan hämmästynyt mutta iloinen 'tuossa se meidän vauva on. tuo on meidän vauva' - ajattelin. Yhtäkkiä vauva alkoi liikehtimään todella paljon. Hän hyppi, potki, vilkutteli, haukotteli ja pyöri. Ja minä purskahdin ilosta itkuun. Ei ole sanoja kuvata tunteita, mutta kun näin vauvamme ymmärsin vauvan todellisuuden ja hänestä tuli konkreettista elämässäni.

Kätilö joutui kutsumaan kokeneemman kätilön ottamaan mitata vauvalta kun hän liikkui niin paljon. Mitat kuitenkin lopulta saatiin ja tuloksetkin seulonnoista saapuivat ja kaikki hyvin. Nyt taas odotetaan innolla seuraavaa ultraa joka on 14.8. jolloin myös saamme tietää onko meille tulossa poika vai tyttö.

9b0b9846-f96f-4b90-93e3-0a2f38db1da9_zpsaacfbded.jpg

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneista :)

Me jo odotellaan kauheesti seuraavaa ultraa :excited001 Elokuuhun saa sitä tosin vielä odottaa, rakenneultraan kun mennään silloin. Toivottavasti toukka malttais paljastaa sukupuolensakin. :cool01 Eipä sillä sukupuolella sinällään toki väliä ole, yhtä rakas silti. :Heartred Tyttö molemmilla toiveissa olis, mutta nimet ollaan jo molemmille mietitty valmiiksi, eikä se poikakaan paha juttu olis. :)

Seuraava neuvola olis sitten 10.7.

Nyt rv 15+0 ja alkaa olokin helppaamaan. Verenpaine on nyt pari kertaa heittänyt matalalle, mutta muutoin ihan hyvä olo.

Mulla kolmas neuvolakäynti ens keskiviikkona - nyt eka lääkärikäynti. Ja rakenneultra ekana lomapäivänä eli 14.7. Meitä kovasti kiinnostaa kumpi on tulossa, joskaan sillä ei muuten ole mitään väliä, kunhan on terve. Helpompi vaan sitten miettiä nimeä ja ostella vaatteita ja muita tavaroita, kun tietää kumpi tulee. :)

Meillä on Felia samana päivänä rakenneultra :) En vaan tiedä halutaanko tietää sukupuolta kun sillä sinänsä merkitystä ole..mutta totta joo, että helpottaa tavaroiden hankkimista ja vähän asennoitumistakin, tietää ees vähän millanen "heppu" sieltä on tulossa :)

tääl on perjantain ultra ja sit ru on kuun vaihtees, nyt ku on ramadan ni se varsiaine ru ois osun Eidiin jolloin tk kiinni. mul tosin kuukauden välein ultrat, oisha se kiva tietää kumpi tulee.

Mulla oli tänään 16+4 toka neuvola. Kaikki ok :) Verenpainetta en muista, hemppa 140, paino laskenut kilon ja sydänäänet kuuluivat hyvin. Kohdunpohja jo navan korkeudella!!
Ja musta tuntuu ettei mulla ole yhtään mahaa :)
Löydät mekot vaan kehiin, niin ei kukaan mitään huomaa :)
Tulis vaan ne mekkokelit..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Rosita, saako udella, mitä toisella neuvola kerralla tehtiin?? Mua aina vähän hermostuttaa kaikki uusi kun tulee lääkäreihin ym.

Totta kai saat :)
Eimitään erikoista. Tsekkasi pissanäytteen, otti hemoglobiinin ja mittasi painon ja verenpaineen. Kyseli vointia ja kuunteli sikiön sydänäänet. Sitten jaariteltiin niitä näitä. Joka neuvolakäynti on tästä toisesta kerrasta eteenpäin samanlainen :)

Totta kai saat :)
Eimitään erikoista. Tsekkasi pissanäytteen, otti hemoglobiinin ja mittasi painon ja verenpaineen. Kyseli vointia ja kuunteli sikiön sydänäänet. Sitten jaariteltiin niitä näitä. Joka neuvolakäynti on tästä toisesta kerrasta eteenpäin samanlainen :)

Niin just, että ei sen pahempaa. haha
Mutta miten sitten tiesit, että kohdunpohja jo navan korkeudella?

KOhdunpohjan korkeutta aletaan neuvolassa mittaamaan siinä vähän ennne puolta väliä. Se on ihan simppeli toimenpide, tehdään mahan päältä. Ensin etsitään häpyluun reuna painamalla, ja sitten painelemalla etsitään se kohdun yläreuna. Tämä väli sitten vielä mitataan mittanauhalla, ja siitä saadaan SF-mitta senteissä. =) Vähän tuo painaminen saattaa tuntua epämiellyttävältä, mutta tosiaan ihan simppeliä ja nopea tomenpide.

Mulla oli 2.neuvolassa sf 18 ja esikoisen raskauskortista katsottuna huipussaan kävi sf36 :) voi mahoton mihin sitä on taas itsensä laittanut.. :) täällä kans arvot kunnossa, painoa ei ole tullut. Sydänääniä metsästettiin mutta niinkuin hänellekin sanoin, ei niitä löydä kuin lyhyitä pätkiä kun pikkunen lähtee heti liikkeelle ja juoksee alta pois ja niinhän siinä taas kävi.. :) lyhyt ihana pätkä saatiin mutta siinä se. kotidopplerilla käy kanssa aina noin.

Samalla kun kuunteli sydänäänet, (makasin selällään lavetilla, vatsa paljaana) niin sanoi tämän. Mitään mitauksia ei mittanauhalla tehty. Totesi vaan, että vatsa on pullahtanut ja kohdunpohja navan korkeudella.

Olin kyllä hokannut jo itsekin, että navassa jo mennään :)
Mulla ei edes varsinaisesti painellut. Enemmänkin tunnusteli pari kertaa, siinä samalla kun kuunteli sydänäänet. Ilmeisesti sitten kun mittaa, niin joutuu vähän painamaan, että saa tarkan tuloksen :)
Eli kantsii varautua, että vatsaa hieman painellaan neuvolakäynneillä, jotta tiedetään kasvaako vatsa ja vauva, niin kuin pitää :)

Felia ja Satru, meillä kans ru 14.7. ja toivomme, että haarat pysyisivät kiinni näytöllä ja jännitys säilyisi synnytyssaliin saakka. :). Aina piilee kuitenkin se vaara, että kuvasta näkee vahingossakin jotain. Kovasti on jännittänyt kaikki ultrat viime raskauden jälkeen, vaikka kaikki on varmasti nyt ihan hyvin.

Takaisin