Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli tänään neuvolakäynti, tsekattiin paino, verenpaine, sokeri pissasta, paperihommat ja tietty tärkein..kuunneltiin sydänäänet.:Heartbigred
Ensi viikolla onkin sitten lääkäriaika, siellä tehdään ensimmäinen sisätutkimus.
Hassua, että paino oli noussut vain 250g. Mutta se onkin hyvä näillä painolukemilla.
Saan seurailla sokereita taas viikon, vain koska ekassa seurannassa oli kaksi 0,1 ylitystä sallitusta arvosta. Se hiton kaurapuuro nosti silloin sokerit korkeammalle, en silloin vain tiennyt että puuro voi nostaa noin korkealle. Enää en ole syönyt sitä ollenkaan.

Täällä tokan kerran käyty neuvolassa ja minulla todettiin muutama viikko sitten silloin oli rv 15 niin raskausdiabetes ja arvot kuitenkin sen verran kohollaan että ens ma pitää ajaa yli 200 km äityiapolille kun meillä täällö diabeteshoitaja lomalla.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Kiitos Gatusan,meillä ei viimeksi saatu sukupuolta näkyviin,pisti tiukasti jalat ristiin kun olisi sitä katseltu.nyt pitää koittaa itse tihrustaa josko jotain tajuais,mutta mä olen kyllä niin harjaamaton jotenkin että hyvä ku tajuan miten päin se lapsi siellä on xD

orube se näkeekö riippuu tosiaa kans kuvakulmasta esim meillähä tuo otti kuvan ku mittas jalan pituutta eli vartalo ja pää ei näkyn ainoastaa jalat ja takamus ni siinä näky sit kyl jo sukuelimet selvästi. toinen kuva oli sit iha normi pää-perämittaus kuva. eli sivuprofiilikuvasta et sitä kyllä näe ennen rakenne ultraa, jos sulla on kuva mikä otettu jaloist ja takamuksest ni voit nähä hyväl tuurilla ennen rakenneultraa jo.

Ei sitä sukupuolta aina näe, jos sikiöllä on jalat ristissä sukukalleuksien edessä niin mikään ultra ei siitä läpi pysty zoomaamaan :D Meillä oli viime raskaudessa niin, ja nyt np-ultrassa tämäkin kaveri viihtyi juuri tuossa jalat ristissä asennossa :)

Aika aikaisin saitte Gatusa tyttölupauksen, itse suhtautuisin vielä kuitenkin varauksella :) Meinaan vasta rv 16-18 on tytön ja pojan sukupuolielimissä selkeämmät erot. Tytölläkin on vielä "ulokkeet" tuossa vaiheessa :)

no aikasinha se tuli tosiaa pampero mut lääkäri totes että on kyl selvä tyttö et saapi nähä sit seuraavassa ultrassa mitä näkyy. oisha se hiukka hupaisaa alkaa selitellä anopille ja omalle äipälle et joo päätti vaihtaa tuossa parin viikon aikana sukupuolta. no inshaAllah toi lääkärin toteamus nyt pitäis sit paikkansa kuitenki, oisha se kiva saada tyttöki taloon tasaamaa ukkovaltaa.

Onneksi Gatusa pääsette vielä uusintaultraan, pariinkin kertaan niin eiköhän se sukupuoli vielä varmistu. Tai eihän noissa koskaan voi olla 100%varma, edes 4D-ultrassa, mutta me ollaan saatu kerran pojasta tyttölupaus jonka jälkeen olen itse osannut suhtautua varauksella kaikkiin arvioihin :)

Gatusa, näkyikö siellä alapäässä kolme viivaa? :D Noilla tavan ultralaitteilla tytöllä voi nähdä kolme valkoista viivaa, jotka viittaavat häpyhuuliin :) (Katso tuolta aiemmin linkittämästäni). Jos sellaiset löytyy niin aika varmuudella tyttöä lupaisin, koska pojalta niitä taas ei pitäis löytyä :grin

Tänään oli lääkärikäynti neuvolassa.
Höpöteltiin perhetilanteesta, esim. isännän työllisyystilanteesta jne. Lääkäri oli ihana! Sama joka ennen raskautta aloitti meidän lapsettomuustutkimukset.

Höpöttelyn jälkeen pääsi lapsetkin (kouluikäiset) mukaan huoneeseen ja kuunneltiin sydänäänet ja näkivät ultrakuvan ruudulta!
Vielä ei lääkäri uskaltanut arvailla sukupuolta. Kaikki näytti olevan hyvin!
Ja taas kiva mieli äidilläkin!

Elokuun 18. Terveystalolla rakenneultra ja 21. seuraava neuvolakäynti.
Jospa sitten nähdään kummat voittaa vedonlyönnin: Tytöt veikkaa tyttövauvaa ja pojat poikavauvaa. Oikein arvanneet saa valita mihin leffaan ja ravintolaan mennään yhdessä juhlimaan.

juu mun mielest löyty ja voinha mä kuvan laittaa jos haluut kattoo et onko siel, lääkäri ainaki näki ne.

Eilen oli toinen neuvola käynti ja sain kuulla sydänäänet. :Heartbigred Vahvat ja hyvät ne oli, helposti kuultavana. Välillä vauva luikerteli "karkuun" ja piti mennä doppleri perässä metsästäen, niin kova kiirus vauvalla oli.

Kaikki asiat oli ihan hyvässä kuosissa ja uusia aikoja taas merkattu kalenteriin. Perhevalmennusta ja uutta neuvola käyntiä. Tässähän on jo super paljon kaikenlaisia menoja.

Meilläkin oli rakenneultra tänä aamuna ja reilut 300 grammainen poika siellä vipelsi pippeli heiluen! :grin Ihan selvä uloke näkyi kuulemma montakin kertaa, mutta minä en kyllä tajunnut ennen kuin lääkäri sanoi, että tossa se on. Kaikki pitäis muutenkin olla kunnossa pojulla, mikä on tietty tärkeintä.

Ja pistinpä tuossa jo heti tilaukseen muutamat siniset bodyt ja sellaisen ruskean nallehaalarin! :Heartblue

onnea poikalupauksesta felia ja hyvistä ultrakuulumisista, mashaAllah :)

onnea olento hyvistä ultrakuulumisista sinullekin :)

äh mä haluun kans jo rakeneultraan, vielä pitää muutama viikko malttaa vissii tai no pitää kysyä itseasias mieheltä miten toi Eid on koska sen mukaa mennää käymää uusii resepti ja samalla ultra eli joko rv 18+4-5 tai 19+5 eli kuun lopussa tai ens kuun alussa ois itellä rakenneultra inshaAllah. täytyypi ottaa varmistus sille tyttölupaukselle ja kysellä painoa ja pituutta ja onko kaikki edelleen kunnossa.

Takaisin