Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei auta itku markkinoilla... Joudutaan juhannuksen takia odotella ens viikkoon että selviää jotain :( toivotaan ettei pää räjähdä sitä ennen...

Voi huoh noita lääkäreitä.
Ne on kyllä suurimmaksi osaksi erittän erikoista väkeä..
Ei oteta henkilökohtaisesti, ne on (toivottavasti) yhtä tökeröjä kaikille..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No onpas Räsynallella huonoja uutisia.Kummallista touhua etteivät heti selvitä asiaa,luulisi tollasen nyt olevan aika kiireellinen :O Tsemppiä ja jaksamista sinne siis!

Onko muilta muuten otettu nyt alkuraskaudessa papaa? Multa halus lääkäri aivan väkisin ottaa papan ku edellisestä on kaks vuotta, niin on kuulema liian pitkä väli. Mulle taas yksityinen gyne sano ennen raskautta, että jos ei oo mitään muutoksia nii riittää 3-4 vuoden välein. Ja mun edellinen papa on ollu ok.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla oli alkukuussa eka lääkäri. Neuvolassa oli aiemmin jo puhetta, että mulla ei edes koskaan ole vielä otettu papaa. Lääkäri sitten tarkasti kohdunsuun ja sanoi, että ei ole tarvettakaan ottaa vielä, eli otetaan vasta synnytyksen jälkeen!
Viikkoja 16+4, maanantaina sokerirasitus ja neuvola. Rakenneultraa odotellessa, se olis 17.7! Voi miten jännittävää!
:smiley-bounce016

Tampereella tulee automaattisesti kutsu ikäkausittaiseen papaan. Ja kun jo tällainen vanha olen, niin siellähän muutaman vuoden välein sitten juostaan. Kyllä neuvolassakin kysyttiin ja lääkärikin erikseen kyseli edellistä papa-aikaa ja sen tulosta. Kyllähän nuo tutkimukset kannattaa käydä, niissä seuloontuu kuitenkin hyvin kaikki alkavat solumuutokset. Mulla oli joskus alle 20 vuotiaana muutoksia, mutta ne parani sitten itsekseen ja seurailtiin vaan tiuhempaan.

Sitä en sitten tiedä, että kuinka järkevää on ruveta raskaana olevalta papaa ronkkimaan...

Tulin juuri neuvolalääkäristä ja pakko sanoa,että en edes ymmärrä,miksi sinne täytyy mennä. Ehkä muiden lääkärikäynneillä on jokin tarkoituskin.
Ensinnäkin lääkäri oli yli puoli tuntia myöhässä ja sanoi heti, että ei varmaan edes muista kysyä kaikkea, mitä pitää muistaa kysyä! Seuraavaksi kertoi ettei sisätutkimusta edes välttämättä tarvitse tehdä ellen halua. Sanoin haluavani kuitenkin, jolloin se toteutettiin sormet sisään ja ulos-tyylillä mitään kommentoimatta. Lääkäri unohti myös kuunnella sydänäänet ja sit sitä taas piti kivuta siihen sängylle. Sydänäänet saatiin kyllä kuulumaan hyvin sen pari sekuntia, mitä lääkäri niitä antoi kuunnella :love017
Lääkärikäynnin suurinta antia sydänäänien lisäksi taisi olla tieto siitä, kuinka tämä lääkäri oli eilen paistanut lettuja ja sen takia hänen mekkonsa haisee ihan rasvalle.

On noita lääkäreitä sitten näköjään joka lähtöön... toivottavasti on ens kerralla joku toinen ja tää ekahan voi jäädä paisteleen niitä lettujaan...

Eilen toisessa neuvolassa. Paino tippunut edellisestä 1,5kg, mutta ihan normaalia lääkäri sanoi jos ruoka ei maistu. Enempää ei sais kuitenkaa tippua, olen kuitenkin täysin sopusuhtainen. Masu ei vielä kasva, mutta sydänäänet kuunneltiin ja sai taas muistutuksen että on siellä oikeesti joku :) Muuten kaikki oli oikein hyvin!
Saatiin esitteen perhevalmennukseen, en kyllä meinannut mennä. Kumpikaan meistä ei kiinnostunut. 1,5 h lätistää kaikkee ventovieraitten kaa, ei oo mun juttu. Mutta sinne synnärille lähen mielelläni käymään.

Seuraavaan neuvolaan ja rakenneultraan onkin kuukaus...

Hyvät Juhannukset kaikille!!

Meilläki oli eilen vihdoin eka ultra. La siirty 5päivällä. Viimesistä menkoista ei oo tarkkaa tietoa, nii se muutettiin neuvolakorttiinki. Kaikki oli hyvin. Rauhallinen kaveri siellä venytteli ja nt oli vaan 0,7mm.
30.12. nyt siis la, joten lähemmäs vuodenvaihdetta mennään:). Jospa sitä sais joulun olla vielä kotona...

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app

jaksamista räsynalle, inshaAllah kaikki menee hyvin.

lurua josko lääkäri oli huolissaa et teet valituksen siitä hajun takia ni kerto sulle tuon koko jutun.

tsemppiä smilely rakenneultraan, mulla piti olla kätilöllä käynti tänää mut miestä ei näy ei kuulu eikä se vastaa puhelimeen... historia toistaa itseään taas.

Mabness, tää mihin mää meen on 55 euroa. Mut tuntuu olevan lääkäritaloilla nuo hinnat 100-300e. Me mennään vaan siis yksityiseen neuvolaan.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mun piti käydä edellisen synnytyksen jälkeen papassa viime syksynä,mutta koska en koskaan muistanu sinne mennä niin kävin vasta keväällä.Sopivasti sitten ihan tuoretta tietoa lekureille :D

Rakenneultrassa kaikki hyvin! :) Sukupuoli säilyy salassa kaikilta muilta paitsi isovanhemmilta :) Kova oli liikuskelemaan, ei hetkeäkään paikoillaan ja tätin mielestä tosi tempperamenttinen :) Aivot, selkäranka, sydän ym kunnossa eikä mitään poikkeavaa missään :) Ainoa mistä sano, et istukka on tosi iso ja että tulossa on iso vauva, nyt jo normaalia isompi ja lihakset kehittyneet normaalia aikaisemmin. Perinnöllisyys juttu tieten tämä istukka asia ku oon ite ollu 4600g syntyessään :D Mut toivotaan et tarkkailevat sitä vauvan kokoa nyt sit vähän tarkemmin ja laittavat mut sinne sokerirasitukseen jos tarve.

Onpas hienoa, että ruvetaan saamaan jo rakenneultrassa kävijöitä. Aika menee nopeasti.

Onnea smilely hyvistä ultrakuulumisista!

Meillä oli tänään tulevan 1. luokkalaisen terveystatkastus. Viereisessä huoneessa on neuvola, joten kävin kysymässä jos voisi kuunnella vauvan sydänääniä, niin että tuleva isovelikin kuulisi. Niinhän se sitten onnistuikin. Kummallakin lapsella siis kaikki hyvin ja kaksi kärpästä yhdellä iskulla.....:)

onnea hienoista rakenneultrakuulumisista smilely mashaAllah :)

täällä käyty kätilöllä ja turha reissu, tulos oli että halusin tirvasta sitä ku oli et eka kolmannes loppuu rv 15 muka eli täällä oppien mukaa raskaus kestää sen 42-43vko, lisäks kehtas sanoa että mä vuodan muka lapsivettä ja että pussissa on reikä, ei tutkinu mitenkää ja sano et pitäs ommella paikat kiinni että lapsi pysyy sisällä. olin et anteeks vaa mut ei tul mitää lapsivettä ulos, ei ol heikko kohdunkaulaa ja raskaus kestää normaalist 40vko joten oon jo kyllä tokal kolmanneksella. minäki oisin pätevämpi kätilö ku ne. ei ollu ees dopleria siellä ainoastaa työpöytä eli se on juoruhuone ei muuta.

Takaisin