Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tääl ei mittaile kukaa mitää muuta ku ultras vauvan pituutta. ärsyttää ku ei saa mitää tietoi esin sf mittaa jne, pitäs opetella ite tunnusteleen et sais tietoo.

Ei mullakaan ole vielä kertaakaan mitattu sf-mittaa. Tänään mulla oli kolmas neuvolakäynti, ensin terveydenhoitajalla ja sitten lääkärillä. Terkka mittas vain verenpaineen ja mun painon eikä mitään muuta. Lääkäri kuunteli sydänäänet ja teki sisätutkimuksen, mutta ei millään meinannut nähdä kohdunpohjaa. Tunnustelemalla sitten totesi, että kiinni on. Lisäksi se tutki mun rinnat, kun valitin, että tuo toinen menee aina välillä ihan siniseksi ja tuntuu kuin tylsää neulaa tungettaisiin nännistä läpi. Näytin kuvankin, minkä otin viimeksi, kun se sinersi. :wink Mutta ei onneksi löytynyt ainakaan mitään patteja, että eiköhän tuo ole ihan normaalia rintarauhasen kasvusta johtuvaa kipua.

Mulla oli mies mukana neuvolassa, vaikka eilen vähän mietittiin, että kannattaako sen tulla mukaan. No ihan turhaan se siellä oli ja taisi olla vähän vaivautunutkin, kun lääkäri tutki mua, heh! :)

Mulla muuttuu neuvola uuden kodin myötä. Muutamme Espoon puolelle, joten Jorvi olis myös lähin synnytyssairaala Kättärin sijaan. Minkä sairaalan pääkaupunkilaiset aikoo valita? Vai menettekö automaattisesti lähimpään? Eikös synnyttäjä saa kuitenkin itse valita minne menee, jos oikein olen ymmärtänyt?

Mulle sanottiin suoraan, että kättärille kuulun niinku muutkin. Kyllä se th vielä koitti et ehkä voit myöhemmin kysellä, jos pääset muualle. Jos olisi saanut valita, olisin valinnut naistenklinikan mut remontin vuoksi ottavat kuulemma vain riskitapaukset tai erityishoitoa tarvitsevat.

Asun siis Helsingissä. Ilman nkl:n remppaa olisi varmaan saanut vapaammin valita.

Mun lähisairaala on aina ollut Jorvi, mut ollaan käyty aina NKL:lla. Saapi nähä päästääkö ne enää mua sinne :smiley-angelic006

Itse toivoisin Haikaranpesää mutta onko se edes mahdollista kun kuulun Jorviin?
Toivoisin luomusynnytystä ja varsinkin vesisynnytystä ja kuulemma PK-seudulla miltein Haikaranpesä ainoa paikka missä se olisi mahdollista?

..Niin ja meijän neuvolassa mittaillaan kohdunpohjan korkeutta noin 17 rv ylöspäin. Mullakin vaan toisessa neuvolassa tunnusteli missä mennään, mutta mittanauha tulee mukaan myöhemmin.

Pakko tulla jakamaan teidän uusimmat tiedot aneurysman suhteen... Lääkäri soitti vihdoin ja viimein tänään (meni vaan 2,5vko pullistuman löytymisestä) sano että se pitää koilata eli paikata jotenkin. Toimenpide tehdään raskauden viimeisellä kolmanneksella (epäilen että näin siksi että jos jokin menee vikaan niin vauvalla on kuitenkin mahdollisuus jo selvitä kohdun ulkopuolella) eli elokuun jälkeen. Jos vauva päättää tulla ennenku leikkaus on tehty niin sillon tehdään hätäsektio ja jos vauva pysyy menossa mukana siihen asti että pullistuma on korjattu nii saan synnyttää alateitse :) eli toivotaan parasta :)

Jee, aika rakenneultraan tuli! :) 17.7. päästään kurkkaamaan taas mitä masussa näkyy. Neuvolaan pitäis mennä jo ensviikolla, jännittää jotenkin kun kokonaan uus paikka kun muutettiin kuun alussa uuteen kaupunkiin.

tsemppiä michelle.

on: eilen käytii lääkärissä ja ultra tehtiin, mies näki ninjan ekaa kertaa ja hän piti sellasta elämää että lääkäri joutu oottaa että hän pysähty että pääs mittailemaa (tosin ei keskittyn mittaamisee ja mittas vääristä kohista liian lyhyeks, huomasin kuvista jotka sain.) no kysyin pystyykö hän näkeen kumpi ois tulossa ja nyt tiedetään kumpi tulee inshaAllah, iha selväst jo näky kaikki ni lääkäri oli todella varma siitä jo. mies iha onnesta ymmyrkäisenä ku näki ninjan.

Joko on muilla ollut rakenneultria? Mä en jaksaisi odottaa elokuuhun... meinasin jo ostaa tytön vaatteita, kun olen ihan varma että se on tyttö (mies väittää pojaksi). Maltoin kuitenkin mieleni. Poikien vaatteita meillä toki on, ja nyt saisi alennusmyynneistä halvalla ;) No menipä nyt aiheen ohi :grin

11.8. rakenneultra meilläkin vasta. Mutta mä en jouda tai jaksa sitä ajatella tai odotella, kun oon jatkuvasti näistä töistä niin väsynyt... Ja kun toisaalta sitten jännittää, jos siitä ultrasta seuraa samanlainen rumba kun esikoisen kanssa, niin en ala!

juu no me saatii tietää eilen että tyttö tulossa, oli niin selvästi jo kehittyn ja näky että lääkäri totes suoraa että tyttö on inshaAllah. nimiki on jo valmiiks neidille. kuukauden päästä ois sit se rakenneultra eli ens kuun alussa inshaAllah :)

tsemppiä ru:ta odotteleville. :)

Onnea tyttölupauksesta Gatusa :):)
Mä kävin just äsken neuvolassa ja kaikki oli ok. Oli ensimmäinen lääkäri ja pikkunen nukku. Milloinkohan tässä rupeis ymmärtämään että kyllä tuolla sisällä joku tyyppi kasvaa, kun vielä liikkeitä ei tunnu.
Meillä rakenneultra on 29.7 :)

kiitos shakkipipari :) kyllä sä koht alat hipasui tai ilmakuplia inshaAllah. tsemppiä rakenneultran odotteluu, mulla se on ens kuun alussa mut mulla on ultra joka kuukausi reseptin uusimisen yhteydessä :)

Ihanaa Gatusa kuulla hyviä kuulumisia. :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Tänään oli toka neuvola ja tunti meni siihen että kyseli vaan kaikkea mahdollista ja mä olin vähän silleen,et voisko jo mennä.Kuunteli sitte sydänäänet,niin joku vilkas kaveri siellä oli kun lähti alta aina poijes,mutta sai kyllä ihan hyvät sykkeet kuuluviin silti.Seuraava rakenneultra oiski sitte 1.8 ja toivon,että kaikki hyvin ja saatais sukupuoli selville :)

kiitos kkira onnitteluista. kyllä helpotti ku kaikki oli hyvin ultras, seuraava onki sit muistaakseni 2.8 ja se on jo rakenneultra.

orube hyvä että kaikki pikkusella hyvin ja tsemppiä rakenneultran odotteluun, toivottavast pikkunen näyttää kumpi on, tietty sen voi nähä jos ottaa kuvakulman sillai et mittaa jalkojen pituutta ni kyllä ne sukuelimetki näkyy sillo, meillä lääkäri meinaa ootti että neiti avaa jalkoi venytelläksee ja otti kulman et näky jalat, takamus ja kumpi on, tosin silloki oli työn takana et sai jotenki suurinpiirtein mitat otettua ku ei meinannu pysyy paikallaa mut tytöks huomas heti.

Takaisin