Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jep ja mulla on kokemusta tuosta että syke nähty ja sit menee kesken, se vasta kipeää tekeekin mut sentää nyt on jonkinlainen selitys niille tapahtumille ja nyt lääkitys. mut kerran mulla oli vuotoa ja mentii sairaalaa ja mut lähetettii kotiin ja 5vko myöhemmin mentii uudestaa ku vuosin taas ja todettii että oli ollu kuolleena 5vko eli rv 7+ menehtyn ja todettii rv 12+. sit mua läksytettii miksen menny aiemmin ni olin et työ potkitte mut pois täältä sillo. tämä ei tapahtun kuitenkaa suomessa.

no juu onha sitä tullu noit vastoinkäymisiä koettua iha tarpeeks, inshaAllah tällä kerralla kaikki menee hyvin, ainakaa ei ol yrityksest puute ku on lääkitys ja vuodelepo (parhaani mukaa toteutan sitä). mies sano et ostaa mulle kalsiumtablettei, kaverilt kysäsin tanskast jos vois laittaa mulle tuleen äitiysvitamiinit että saa kaiken tarpeellisen.

Samoilla linjoilla. Siitä sykkeestä ei näe, onko yksilö elinkelpoinen vai ei. Jos siirtiö tai munasolu on huonolaatuinen, niin silloin sikiö/alkio yleensä tulee jossain vaiheessa ulos. Näille spontaaneille keskenmenoille ei mahda mitään. Ne ovat normaalia luonnonvalintaa. Ja näitä ei voi estää millään. Mielummin viikoilla 5-8, kuin myöhemmin.
Yhden keskenmenon kokeneena, ajattelen, että näillä asioilla on syynsä tapahtua. Huonolaatuiset, elinkelvottomat yksilöt tippuvat kyydistä, ja niin se menee. Näitä keskenmenoja on yhtälailla eläinkunnassakin.
Surullista menettää "vauva", mutta olisiko siitä koskaan tullut vauvaa kuitenkaan. Normaali raskaus ei ihan helposti mene kesken kahdella ensimmäisellä kolmanneksella.
Näin siis minä ajattelen.
Siksi minä ymmärrän ettei heti alussa ultrata. Toki on sitten erityistapauksia, mutta lähtökohtaisesti, minusta tämä järjestely on hyvä. Ilman hyvää syytä, alkuraskauden ultraan omakustanteella. Ultraan pääsee kuitenkin rv 12 ja varmasti aikaisemminkin jos ei sydänääniä kuulu.
Raskaus on epävarmuutta ja odottelua, ja sille asialle ihminenkään ei voi toistsiseksi vielä mitään.
Asiat menee omalla painolla :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ensimmäinen neuvola takana! Kovasti jouduin pään vaivaa tuottamaan neuvolan tädille lasketusta ajasta, jota ei vieläkään saatu laskettua, mut tää täti meinas et voipi pompata marraskuun puolelle. Elekää jättäkö mua jos näin käy!! :) Nt-ultraki varattiin kahden viikon päähän, toivottavasti sieltä pystytään tutkimaan tarpeelliset, ku viikot ja päivät on nii hukassa vielä... Sydänäänet saatiin kuulumaan pienen etsimisen jälkeen :) Mulla tutkitaan nyt hirveen tarkkaan nuita pissanäytteitä, ettei tuu mitään tulehdusta. Ed. keskenmeno luultavasti voimakkaasta, mutta oireettomasta pissatulehduksesta johtuvaa ja mulla tätä vaivaa ollut kroonisena 7 vuotta. Mut masuasukilla kaikki hyvin ja kovasti ultraa odotellaan! :)

Mä soitin ja varasin sitten kuitenkin sen varhaisultran, vaikka ensin meinasin että ei mennä. Ellistä käytiin paikallisella ykstyisellä, ja maksettiin joku 180euroa siitä huvista. Nyt löysin Npaaurikaupungista yksityisen jossa kätilö tekee ultran 62euron hintaan, eli aika huikea ero! No, viikko ja 2 päivää odotusta!

onnea smilely hyvistä neuvolakuulumisista, tottakai pysyt mein kans tääl koska eihä sitä tiä vaik pikkune syntyis LA:sta huolimatta joulukuus :)

puapru on eroa kyllä :) tsemppiä ultran odotteluun.

hohhoijaa tulis jo perjantai, haluun päästä näkee pikkusen.

9mm pikkupapu nähty, hyvällä sydämensykkeellä varustettuna! <3 vastasi viikkoja eikä LA muuttunut! Ihana oli päästä mini näkemään! :) voi vähän edes huokaista.. 2.6 np ultra. Sitä sitten seuraavaksi odotellaan.

Ehkä sitä on turha mennä ennenaikaiseen ultraan maksamaan mahdollisesti keskeytyvän sydämensykkeen kuulemisesta. Parempi ettei tiedä alkiosta mitään, niin ei tunnu sitten niin pahalta, jos menee kesken.

Olen nyt päättänyt odotella sinnikkäästi neuvola-aikaa, ellei tule jotain ongelmia. Kiitos, kun valaisitte asiaa!

Uskaltaisko varata neuvolan jo päivälle 6+4 vai pitäskö vasta 7+4? Vaikia pähkäillä ku en oo satavarma ees viikosta..

kyllähä se kannattaa alkaa varaamaa neuvolaa mikka että pääset suht ajoissa sinne ku voipi olla siellä aika kiireistä.

Neuvolaan soittamalla selviää se paras aika milloin sinne mennä. Eli, reilusti vaan soitat, vastailet kysymyksiin ja saat tilanteeseesi sopivan ajan. :)

Kunnalliselle on jo aika, toukokuun loppupuolelle mutta eivät tee varhaisultria joten pitää hakeutua siihen yksityiselle. Jäi tuossa mainitsematta .__.

No mutta! :p Toisaalta tässä ihan sama homma, soitat sinne minne meinaat mennä varhaisultraan, kerrot tilanteesi, niin ne osaa sanoa milloin on todennäköisintä että jotain näkemistä jo on!

Mä tein testin 25.4 ja laskelmieni mukaan nyt siis menossa 7+6 rv. Sain vasta 13.5 ensimmäisen neuvolakäynnin ja siitä pari viikkoa eteenpäin ilmeisesti ultra? Helsingistä kyse. Tuntuu järjettömältä ajalta odottaa.... Onko normaali aikakäytäntö? Neuvolassa siis olisivat viikot 10 ja ulta sitten joskus... Eka ultra siis! Help :O

kiwi hesas ajat on aina kortilla joten iha normia tuo on, tuntuu pitkält ajalt mut sillo ekal käynnil mahollisest kuunteletteki jo sydänääniä doppleril jos hyvin käy. se neuvolan jälkeine ultra on nt-ultra jossa katotaa niskaturvotus lapselta. yleinen käytäntö ettei ol aiempii ultrii ellei ole ollu toistuvia keskenmenoja tai muuta painavaa syytä saada varhaisultraa.

Okei! Hyvä tietää :) Olisin jo juossut yksityiselle päätäpahkaa, mut taloudellinen tilanne ei anna nyt periksi. Olis antanut jos tästä raskaudesta olis ollut mitään tietoa et olis vähän voinut varautua :D

uskon että ar-ultra ois ollu iha paikallaa. mä en asu suomessa ollenkaan ni on hiukka eri käytäntö, täällä mennää terveyskeskukseen, ootetaa että päästää kätilölle tai perhesuunnittelupuolelle kertomaan tilanteesta ja se sit laittaa paperin lääkärille. mulla ku on ollu 2v aikana 5 keskenmenoa joista 2 tuulimunaa, 2 keskeytynyttä ja 1 spontaani keskenmeno ni pääsin lääkärille samantien perjantaina ja nyt sit tän viikon perjantaina uus ultra että katotaa onko kehitystä tapahtunu ja onko sydänääniä havaittavissa. mikäli on ni lääkitys päällä koko raskauden ja eka kolmannes on sit vuodelepoa mulla kunnes ollaa turvallisilla vesillä. toivon kieltämättä että mulla ois ultrat tiheästi koska noi keskeytyneet on tapahtun aina siel rv 7+5-8+1 ja nyt haluisin nähä oikeest pääseekö kunnol noitten lääkkeiden avulla ohi noist viikoist. perjantaina on sit 6+4 mulla menossa joten sykkeen pitäs näkyä. jännittää ja pelottaa yhtäaikaa vaikka olenki osannu relata aika paljon mut välil iskee sellai jännitys ja pelko et mitä ultras näkyy perjantaina.

Mulla oli tänään eka neukku :) Tosi hauska ja ihana nainen oli siellä. Saankin kuulemma valita synnytänkö Tre vai Hml. Sanoi että Hämeenlinna on ensisynnyttäjälle ihanteellisempi, rauhallinen. Ajattelin että se olisi muutenkin kivempi kun kaikki sukulaiset asuu Tampereella niin ehkei ne olis sitten ihan heti änkeemässä toljottaan kun ite sielä vasta opettelee vauvan kanssa oloa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin