Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olihan se eka käynti tosiaan aika turha ja meilläkin mies meinas varmaan tylsistyä! Mutta toisaalta kun tämä on mulle vasta eka raskaus, niin kaikki infomaatio otetaan innolla vastaan! :) Täytyy kyl miettiä pakotanko miestä enää seuraaville käynneille - ainakaan niin kauan kun pystyn itse ajamaan sinne. Toki ultraan olis syytä senkin tulla, niin konkretisoituu tää asia sillekin paremmin ja eiköhän se ihan haluakin tulla. Tällä hetkellä sitä ei vaan vois vähempää kiinnostaa tää raskaus, kun taitaa olla vielä liian kaukainen asia.

Tsemppiä Gatusa huomiselle ja toivottavasti kaik on hyvin!!!

Felia, joo onhan se eri asia kun odottaa ensimmäistä :) Silloin mullakin oli mies mukana ekalla käynnillä. Ja kun kaikki on uutta, niin mielellään ottaa miehen mukaan. Toisessa raskaudessa mulla ei ollut mies mukana edes ultrissa, paitsi rakenneultraan pakotin sen ;)

Muistelen itsekin, että ainakin ensimmäinen neuvolakäynti oli jotenkin aika turha.. Ja niin on varmaan nytkin. En tullut kysyneeksi puhelimessa, että onko täällä vähennetty noita käyntejä muissa kuin esikoisraskauksissa, mutta sehän
selviää sitten ajallaan se. Isänt

Isäntä ei ollut kertaakaan mukana äitiysneuvolassa, mutta ultrissa kyllä. Ei kaikissa, kun jouduin puolen välin jälkeen käymään kontrolliultrissa muutaman viikon välein, mutta useimmissa taisi olla mukana kuitenkin. Toivon että tässäkin raskaudessa pääsee noihin ultriin mukaan, se on enimmäkseen kiinni siitä. saadaanko Elli hoitoon siksi aikaa - täällä kun lapset eivät saa tulla äitiyspolilla tutkimushuoneisiin.

Mä toivon saavani lähetteen ravitsemusterapeutille heti ekalta käynniltä, jotta voitaisiin tehdä suunnitelma, millä mun paino pysyisi kurissa. Mulle tuli siis ensimmäisessä raskaudessa 21 kiloa, joista edelleen on pudottamatta 8 kiloa. Ja silti olen painoindeksin mukaan "reilusti ylipainoinen". Lähinnä siis kaipaisin apua kalorimääriin ja sellaiseen, osaan kyllä syödä tervellisesti ilman että käydään läpi kaikki ruoka-aineet... Nyt siis tavoitteena selvitä mahdollisimman vähillä kiloilla!

Tänään käyty ultrassa ja päivällä aikaiati laskettu :) eli nyt 13.12. Kaikki oli kivuista huolimatta hyvin ja pieni sydän löi :) kivut vain kuulema johtuu siitä että minulla todettu aikoinaan normaalia pienempi kohtu joten joutuu kasvamaan vielä nopeampaan tahtiin ja kesälomaan asti sairaslomaa jotta saa levätä kunnolla.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Aikaistui* puhelimen näppäimet toimii heikosti joten tulee helposti kirjoitusvirheitä

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Eiikä, en tiiä maltanko sittenkään oottaa siihen ensimmäiseen ultraan. Neuvola on vasta 15 päivä ja silloin varataan ultra, mutta kova halu ois nähdä pikkuinen ja onko kaikki hyvin :)

hohhoijaa ei ollu lääkäriä eikä ees kätilöä terveyskeskukses. huomenna klo 11 pitää olla siel uudestaa ja tavata kätilö inshaAllah josko se laittas sit lauantaille lääkärin kans tapaamisen ku täällä lääkäri on vain kerran viikossa terveyskeskuksessa nykyään. inshaAllah se kätilö kattos tilannetta ja laittas et tapaaminen lauantaina lääkärin kans. sit lääkäri päättää ottaako vastaan mut pitää sit pyytää et lisätietona laittaa että mulla ollu 5 keskenmenoa peräkkäin eli ois asiaa kontrolloida paremmin.

onnittelut hyvistä ultrakuulumisista fanny.

No jopahan Gatusa on kurjaa.. :sad001 Ehkä ollaan täällä kotosuomessa vaan ihan tyytyväisiä noihin vähän turhanpäiväisiinkin neuvolakäynteihin!

jep puapru kannattaa olla tyytyväinen tein käytäntöö, täällä oot onnekas jos näät lääkäriä. sama on tuol yliopistollises sairaalas esim jos tarttet jonku tähystyksen esim mulla oli kohduntähystys tai sit kaavinnan...lääkärit hoitaa ainoastaa lauantaisin sitä ja ovat töissä klo 9-12 ellei operaatiot kestä sinne max. klo 13 asti. että sellasta täällä.

no alhamdulillah kaikki on kunnossa ja oon alkan miettii et pitäsköhä kuitenki luottaa tässä kierros tuoho kierron pituutee mitä neuvolassa käytetää eli 28pvä ku mulla oli noita outoi tuloksii jo paljo ennen selkeää haamua. sen mukaa oisin jo 7+2 ja LA ois 9.12 tietenki on mahollista että voin olla jopa sitäki pidemmäl tai sit siinä mitä aiemmin laskeskellu pisimmän kierron mukaa joka antas LA 19.12. oireet tullu takas ni veikkaan et voisin olla pidemmäl.

jaa no sehä ois sattuma :) esikon piti syntyä muistaakseni 18.2 mut tuli vasta maaliskuun alussa. viihty hyvin sisällä. ei pakkanen oikei kiinnostan mut kätilön kans sairaalas annettii häätö puhkasemal kalvot 40+6. saapi nähä miten tän kans. :)

Sepä siinä onkin, kun koskaan ei tiedä. Mun kaikki lapset ovat syntyneet 2-4 vkoa etukäteen. Eli todennäköisesti tämäkin ulostautuu marraskuun puolella. Jos jaksaa sektioon asti odotella, joka tehdään täällä yleensä rv 39, niin syntyisi 4-6. joulukuuta. saa nähdä. Mikäli kaikki vaan menee hyvin :)

oireiden voimakkuudest ja aiempien "onko tuo viiva vai ei" testien perusteel vois olla LA iha hyvin tuo alkupuolikin. iha järkky olo kyllä ja rinnat niin arat että ja ukko päätti sit kunnol kokeilla niitä ni hyvä etten tirvassu. huomen yritän kysellä josko tuo kätilö voi kokeilla dopplerilla kuunnella sydänääniä mahollisest mikäli sillä löytyy sellai laite.

Missä maassa tarkalleen tarkalleen asut Gatusa? Tunisiassa olen kerran käynyt ja kiva paikka oli :)

siellähä minä jansku. iha ok maa mutta terveydenhuolto on sieltä ja syvältä. huomenna yritys no 2 terveyskeskukseen että sais vähä selvyyttä asioihi inshaAllah. :) eli suomen terveydenhuolto on luksusta tähä verrattuna mitä ite oon kokenu. yskä= kokeillaa tota antibioottia ja yskänlääkettä, jatkuu kokeillaa uudestaa jotai toista antibioottia ja yskänlääkettä eikä auta vieläkää ja samaa tarjotaa no minä joka kerta oon et mulla allergioita joten kirjotakko allergialääkkeet mulle kiitos. yliopistollises häpäissy opettavat ylilääkärit kandien eessä ja huutan lääkäreille jne. mä oon kaupungin vihatuin potilas varmaa... mut mitäs yrittävät olla hoitamatta ja valehtelevat mulle ku osaan lukee verikokeiden tuloksia :)

nyt ootan jännityksellä huomist, onneks tiedän kätilön entuudestaa jo ku oon kerran jutellu sen kans aikasemmin mutten ol ollu asiakkaana sillä. toivottavast on yhteistyöhaluinen sillä viimeks oltii aluks vähä eri aaltopituuksilla.

Täälläkin saatiin iloisia uutisia tänään varhaisultrassa, sydän siellä sykki :Heartbigred Pitää nyt vaan ruveta uskomaan, että raskaana ollaan vaikka isompia oireita ei ole! Mäkin varasin ekan neuvolanm sain sen vasta toukokuun puoleen väliin, sillon 10+1 ja nt-ultra 30.5. On tää aikas ihanaa!!!

Toivttavasti lauantaina on sitten lääkäri paikalla Gatusa!!

onnea hyvistä ultrakuulumisista vohveliini :) toivotaan että ois mut ensin pitää saada kätilöltä varaus lääkärin vastaanotolle joten ensin pitää huomenna saada se tekee yhteistyötä.

Eilen käytiin varhaisultrassa, mitä jännitin niin paljon edellisestä illasta asti että koko eilisen päivän kärsin kovasta jännityspäänsärystä. Mutta se hetki kun gynekologi sanoi; "täällä on pieni alkio jolla syke lyö" -jäi elävästi muistiin. Mies oli paikalla ja niinhän se meni että hän sitä ruutua sai enemmän katsella, mikä oli kyllä kiva koska nyt raskaus konkretisoitui hänellekin. Pääasia oli kuitenkin että tällä hetkellä kaikki on kunnossa, mitä olin kovasti jännittänyt ja pelännyt. Tänään pitäisi olla rv 7+1, mutta eilisen ultrakuvauksen mukaan lienee kuitenkin alkion koon perusteella 6+5. Nyt toivotaan että kaikki menee hyvin!

onnea hyvistä ultrakuulumisista neppu :) mua jännittää miten tänää mene tapaaminen kätilön kans ja saanko mä sen ajan lääkärille huomiseks.

Takaisin