Mä en ole jaksanut tänne kirjoittaa, mutta mulla oli neuvola viime viikon Maanantaina ja tuolloin olin siis 32 + 2 (nyt tänään 33 + 3).
Painosta niin kuin pelkäsin tuli noottia. Olin siis kolmen viikon sisällä saanut 2.4kg lisää. Täti sanoi, että sitä pitää nyt vähän katsella, että jos se jatkuu nousemaan niin nopeaa tahtia ja ei voi pelkästään laittaa turvotuksen piikkiin niin mut laitetaan uudestaan sokerirasitustestiin, ettei vain olisi kyseessä raskausdiabetes. Minun viikolla 27 tehty testi oli priima. Viime maanantaina olin siis 75.3kg ja nyt eilen 74.4kg siis olen saanut painoa taas alas ja toivottavasti pysyy siinä tai jatkuu hieman tasaantumisella kunnes on neuvola lääkäri 23.11.
Hb oli romahtanut rutkasti alas 111 ja jouduin aloittamaan raudan syönnin, 100mg/pv. Oireita minulla ei kyllä raudan puutteesta ole ollut ja olen voinut hyvin. Nyt kun olen popsinut pillereitä niin uskon, että se on vaikuttanut sillä ulostan kaksi kertaa päivässä. Kuulemma raskauden loppu vaiheilla Hb yleensä nousee kun taas keski raskaudessa laskee.
Verenpaineet olivat hiukan koholla, joka oli epänormaalia minulle mutta kotona olleet hyvät niin niitäkin hieman tarkkaillaan, ettei lähde nousemaan.
Vauvan liikkeet super hyvät, tämä Apinahan ei muuta teekkään kuin liikehdi niin niitä ei tarvitse kyllä koskaan laskea.
Apinan sydänäänetkin hyvät ja sf-mitta kohdillaan, vauvan pää alaspäin ja peppu miekkalisäkkeeni kohdilla.
Minulla ensimmäistä kertaa meinasin pyörtyä ja yrjö lentää, onneksi ei sentään. Makasin selälleni (joka siis ei ole ongelma minulle, nukun monesti selällä vielä) ja täti alkoi painella vatsaa etsien vauvan asentoa. Siinä aika kauan paineli ja mittasi vielä sf-mitan ja sitten sydänäänet päälle. Varmaan 3-4minuuttia siinä häärättiin ja yhtäkkiä mulle tuli kylmähiki ja huone alkoi pyöriä päässä ja tuli pahaolo. Sanoin rauhallisesti asiasta tädille ja sain nousta istumaan. Siinä kyllä kesti jokusen ajan, että laantui olo. Sain kylmää vettää ja täti avasi ikkunat. Aika tukalaa oli. huhu Ensi kerralla tehdään kyllä nämä asiat kyljellä!!