Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin oli eilen käyntiä lääkärissä. Tosin olin äitiyspolilla raskausdiabeteksen takia lääkärin luona ja ultrauksessa, vielä yksi tarkastus ehditään varmaankin käymään läpi ennen h-hetkeä:excited001.

Minulla tehtiin sisätutkimus, jota en tiennyt tulevan. Luulin kyseessä olleen pelkkä ultraus mutta hyvähän sekin oli tehdä. Kohdunsuu oli tiukasti kiinni ja kohdunkaulaa 3cm. Pää alaspäin oli poika onneksi, käännös on tapahtunut tapahtunut tässä parin viimeisen viikon aikana varmaankin. Jouduin odottelemaan tosi kauan aikaa lääkäriä, ajat oli tunnin myöhässä tuolla polilla. Poika kovasti potki ja liikuskeli odottaessa mutta sitten nukahti just ultran ajaksi. Lääkäri olisi halunnut nähdä pojan liikkuvan ja yritettiin kaikkia keinoja saada liikkeellä, join mm. mehua, hypin, kävelin ja lääkäri tökki mahaa kovasti:p
Pikkuisen käsi liikkui ja maiskutteli suullaan mutta siinä kaikki. Sydänäänet kuului hyvin ja istukan virtaus oli myös hyvä, niin lääkäri oli tyytyväinen. Vähäsen siinä kyllä jo huolestuin kun noin kovasti yritettiin saada liikettä pikkuiseen. Liikkeet tunnen hyvin ja en sillä tavalla ymmärtänyt lääkärin noin kovia yrityksiä. o_O

Äippäloma alkaa pian, enää muutama työpäivä. :happy093

winnie ainaki sai katottua kunnolla. meillä lääkäri tuskastelee tuota mein neitiä ku se liikkuu turhanki paljon sen mielestä vissii, tykkäis et nukkuis että sais otettua mitat helpommin. :)

Neuvolassa tänään käyty, oli hyvää ja huonoa :cool: hyvää oli se että painoa oli tullut vain 325g / viikko ja yhteensä nyt tullut 12kg. Pissa ja paineet ok. No huonoa oli ettei hb ollut juurikaan noussut vaan oli 96 o_O myös vauvan asento tuotti ongelmia kun ei meinannut syke kuulua! Hän on edelleen perätilassa mutta onneksi ne sykkeetkin saatiin lopulta kuulumaan oli 148. No sf mitta oli pompannut tosi korkealle ja oli nyt 34 ja viikkoja mulla 32+4! Th arveli tämän johtuvan vauvan asennosta kun ei ole lähelläkään lantioo !o_O Laittoi lähetteen äitipolille ja painoarvioultraan,myös perätilan takia mentävä synnytystapa arvioon. Th lupasi ettei mua laiteta synnyttämään jotain viiskiloista perä edellä :grin nyt sit odotellaan kutsua jatkotutkimuksiin

Täällä ei ainakaan pakoteta perätilavauvaa synnyttämään alateitse, mutta toki saa jos haluaa.
Toivotaan ettei sunkaan tarvitse, vaikkei viisikiloinen olisikaan :)
Perätilaraskaus on epämiellyttävä ja siihen liittyy aina vauvalla se lonkkaluksaation riski. Etenkin jos kuukausitolkulla on perätilassa.
Onneksi sekin nykyään hoidetaan helposti :) Enää ei kipsata vauvan jalkoja :)

Apua, sekin vielä :eek: ja en todellakaan halua synnyttää perätilassa olevaa, miten se edes mahtuis sieltä? No ehtiihän se vielä kääntyä jos hyvin käy tai sitten se yritetään kääntää, mutta jännäksi menee kuitenkin. Tää raskaus on todella paljon poikennut mun aiemmista,kaikkee ylimääräistä murhetta ollut :sad001

Tapasin tänään sitten viimeinkin lääkärin ja tultiin siihen tulokseen että sektio on ehdottomasti turvallisempi vaihtoehto meille :) meidän tyttären on nyt sitten määrä syntyä 2.12 :love7 ja jos päättää tulla aikasemmin nii heti pitää lähteä sairaalaan ja tehdään silloinkin sektio (päivystyksenä toki).
Niin ne vaan asiat jälleen kerran järjesty vaikka vähä joutuki vääntään rautalangasta ensin :rolleyes:

hyvä että asiat järjesty räsynalle joulukuuta odotellessa. :)

tsemppiä eevis inshaAllah pikkunen kääntyy vielä.

Onko siulla, Räsynalle, millo laskettuaika? Sillä vaan kyselen, et kuin paljon aiemmin on tuo sektio? Mietityttää vaan, ku saattaa olla itelläkii sektio eessä ja oon miettiny, et missähän vaihees se mahollisesti on...

Mimaro: Sektio on viikkoa ennen la, eli mulla oli la 9.12. Lääkäri sano että voidaan tehä aikaisintaan 10pvää ennen mut et yleensä viikkoa aikasemmin.

Mulla on huomenna äippäpolille aika. Synnytystapa-arvio ja varmaan kokokin arvioidaan ja päätetään sektiopäivä. Jännittävää..
Näkyyköhän sukupuoli.
Viime kerralla vauva syntyi synnytystapa-arviosta seuraavana päivänä. Toivottavasti ei tällä kertaa :)

Kävin aamulla magneettikuvauksessa. Hieman ahdisti siinä putkessa, mutta silmät kiinni selvisin. :) Tiistaina sitten ne tulokset ja jatkosuunnitelmat, ultrat sun muut. Kyllä niin toivon Ettei lantiossa mitää estettä tai ahtautta, jotta vois alakautta synnyttää.

Noniin. Äitiyspolilla käyty. Oli hyvin mielenkiintoinen lääkärikäynti. Sisätutkimusta ei tehty ollenkaan. En käsitä. Sama nihkeä puolalainen naislääkäri, joka oli edellisessäkin raskaudessa. Joka kerta tyrkyttää sterilisaatiota. Ihme tiuskija muutenkin. Tekis mieli sanoa, että takakireä katolilainen, mutta en sano.
No anyways, vauvan koko 2300g, tyttö näkyi olevan ja sektio tehdään 1.12.
Että tämmöistä tälläkertaa. Jos tämä vauva päättää tulla aikaisemmin, niin sitten kiireellinen sektio.
Se on lähdettävä vauvanvaatekaupoille.
Meillä ei ole tytölle mitään. Eikä nyt kaiken tarvitse pinkkiä todellakaan olla, mutta jotain punaista käyn katselemassa.
Paska fiilis jäi kaikinpuolin koko käynnistä. Olis ryhtynyt lääkärin sijaan nunnaksi, kuin noin kiristää.. Argh!!!

Onnittelut tytöstä :Heartpink ikävää että jää paskanmaku suuhun lääkärin jälkeen! Varmaan mullekin tyrkytetään sitä sterilisaatioo kun aikanaan lääkäriin pääsen....en kyllä enempiä lapsia halua mut en tiedä onko se sterilisaatio nyt kuitenkaan se oikea vaihtoehto.

Mua hirvittää, että vauvasta tulee jättikokoinen. Milloin se kokoarvio tehdään ja tehdäänkö se kaikille automaattisesti, vai pitääkö sitä erikseen vaatia? Entä tutkitaanko, mahtuuko vauva syntymään alateitse? Mistä näistä tietää? Jos vauva on 4,5kg ja synnytyskanava on ahdas, niin mitäs sitten? Pelottaa, että repeän niin pahasti, että toipuminen siitä kestää vuosia, jos nyt toipuu koskaan täysin. Olen kuullut liikaa kauhutarinoita..

Voinko siis vaatia pääsyä kokoarvioon / ultraan? Kuinka tarkasti osaavat tutkia vauvan koon ja mitata ulostuloaukon? Mielestäni tää on koko raskauden / synnytyksen hurjin asia...

Neuvolassa käyty. Tänään viikkoja 33+0. Kaikki oikein mallillaan :Heartpink paitsi että tällä hetkellä kaveri istuskelee kohdussa. Nyt toivon et hää kääntyypi ympäri ennen seuraavaa neuvolalääkäriä joka on tasan kahen viikon päästä. Jos ei niin sit lähete äitiyspolille ja sit ihmetellään enempi. Toivon todella et kääntyisi itekseen eikä tarttis miettiä mitään ulkokäännöksiä tms. Mukavaa viikonloppua kaikille :)

rosita jopas siellä on outo lääkäri, ilmiselvästi väärällä alalla ku kerran tuollasta puhuu, eihä sillä ol mitää asiaa tyrkyttää sterilisaatiota kenellekään ku se on jokaisen oma päätös. alhamdulillah kaikki kuitenki kunnossa ja päivä on päätetty inshaAllah. onnea tyttölupauksesta kuitenkin.

citrus onnea hyvistä ultrakuulumisista kasvun puolesta, hyvä että pikkuset kasvaa hyvin, siveitä ovat ainaki mashaAllah. älä mieti liikaa sitä painoasiaa ku kaksoset on vissii pienempipainosia muutenki joten keskity nauttimaa raskaudesta viel.

Tänään pitkästä aikaa neuvola. RV 33+1.Perjantaina uudestaan kohonneen alapaineen takia. Seuraan sitä vielä kotona. Muut arvot oli loistavat joten en hätäänny, kokonaispaino 11 kg alusta alkaen, vauva on pää alaspäin ja lähtöpaikassa jo "valmiina asennossa" :happy090 SF mitta 30, vauvan liikkeet hyvät ja sydänäänet n.130. Ei kuulemma ihme että ahdistaa ja alkaa kipuja olla alapäässä, ahdasta tuolla on, vaikka ei ole näillä näkymin iso vauva tulossa ja liikeet tietysti ahdistaa lisää keuhkoja ja muista sisäelimiä näin lyhyessä kropassa. Siellä sais äitin tuleva pyllerö melskata viel kuutisen viikkoa mun puolesta :love7 tai no...menis sitten samaan tuskaan tammikuun puolelle.:dance018

Kävin kans taas neuvolassa. Vähiin nekin käy ennen kuin loppuu..seuraava aika kahden viikon päästä ja silloin ollaan jo viikoilla 39 ja jotain :) Eipä tuolla oikein mitään uutta kuulunut. RR samoissa, alhaisissa luvuissa, hb alhainen, Sf-mitta alhainen rv 37+0 sf-mitta 31cm, ainoa mikä ei ole alhainen on mun paino :grin. Nyt on 10 kiloa saatu rikki +600g nousuvauhdilla. Vauvan pää on jo tiukasti lantiossa lähtökuopissaan ja syke oli 140-150 luokkaa. Ei tykännyt yhtään että kuunnellaan, yritti paeta dopleria, mutta terkkari piti pyllystä kiinni niin ei päässyt karkuun :)

Takaisin