Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bepantheniahan voi laittaa sisäisesti limakalvoillekkin, niin tuskin siitä kovin suurta vaaraa on vaikkei sitä pesekään pois ennen imetystä :o
Samaa mieltä oon, että jatkuva nännien pesu ja rasvaus vaan pahentaa asiaa :/

terveisiä lääkäristä. neidillä painoa 2212g, mitat vastas 33+3 eli mennää samois mitä aiemmin eli hyvin ja tasasest kasvaa alhamdulillah. ei sisätutkimusta vaan iha ultralla katto et sisäsuu on kiinni, totes sit mulle et jos synnytys käynnistyy ennen seuraavaa käyntiä joka 2vko kuluttua inshaAllah ni ei muuta ku sairaalaa eikä saa laittaa enoxapariini injektiota ku pitää olla vrk ilman sitä ennen synnytystä. ei maininnu kaulasta mitää. normielämää saa nyt viettää ja vauva syntyy kun on syntyäkseen. laitto mulle b-strepto testin ja jonki muun kans joissa käytävä ennen seuraavaa tarkastusta. eli nyt voiki sit hyväl omaltunnol puuhailla kaikkea sillo ku huvittaa ja jaksaa.

juu sain hyviä uutisia mut jännittää vaa nyt että mitähä tuo lekuri ajo takaa ku alko puhuu et ei muuta ku sairaalaa jos ennen seuraavaa tarkastusta näyttää silt et käynnistyy ku mullaha tarkastus on 2vko kuluttua. sisäsuu oli ainaki kii mut ei tutkin muuten ku ultralla.

Jos kohdunsuu oli kiinni niin tuskin sitten suurta vaaraa kuitenkaan on että synnytys nyt jo käynnistyisi :) Ulkosuuhan on uudelleensynnyttäjillä aina auki ja se on normaalia. Ehkä hän ohjeisti kuitenkin varmuuden vuoksi?

jep oot varmaa oikeessa. toi mun lääkäri vaa ku ei puhu englantia ni joutuu ranskaa vääntää ja sit seassa muutama sana arabiaa. menee hermot ja se ku haluis potilaat klinikallensa että sais enemmän rahaa ja se on sanon suoraa että hän ei julkisen puolen potilaist välitä pätkääkään ni yritä senki puheist ottaa selvää mikä on tilanne. no olenpaha varautun joka tapaukses, nyt voiki sit nauttia loppuraskaudesta ja puuhailla mitä lystää :)

Gatusa: äh no joo, kielimuuri on varmasti ärsyttävä kun haluaisi tietysti mahdollisimman hyvin tietää asioista :/ Lisäks jos siellä ei voi aina ihan täysillä luottaa lääkäriin... Mutta onneks sulla viikot kertyy huimaa vauhtia ja jo kahden viikon päästä alkaa olla hyvin turvalliset viikot, vaikkei mielellään ihan silloin vielä soisi syntyvänkään :) Hyvä että oot varautunut kaikkeen, se ei oo ollenkaan huono homma vaikka toivotaan ja todennäköisesti kaikki teillä hyvin meneekin :)

jep pampero kaikkee on tullu varauduttua, supparit ja menkkajomot on yllättäen rauhottun kyl joten toiveita on nyt enemmän et pääsis sinne rv 37 asti ainaki inshaAllah. josko sitä viikolla alkas siivoilemaa perusteellisemmin ja laittaan paikkoi kuntoo, tosin pitää tehä sillo ku esikolla aamulla koulua ku ei se onnistu sillo ku esikko on kotona.

Oho taitaa kyllä Espoossakin vaihdella, sillä viikolla 32 oli viimeisin, neljäs, neuvolakäynti. Seuraava on viikolla 38.. Välissä yksi lääkärikäynti. Jos vauva ei ole syntynyt, on seuraavat käynnit jo varattu viikoille 40 ja 42! Sisko oli hämmentynyt kun on itse ollut eri ison kaupungin neuvolaterkka ja pöyristyi jo sitä että itse pitää sokerit ja muut kattoo virtsasta ja joskus paineetkin... Terkkari ei ole puhunut mitään siitä, että mun sf mitat olleet jatkuvasti tuolla yläkäyrillä ja mietin just kuinka iso korrelaatio sillä on lapsen painoon:/

Niin no edelleen täällä yks jonka masu meni esikosta aina yläkäyrillä tai yli ja silti tuli 36+4 2270g.... !!! Ja ihan oli normi määrä lapsvettä ym
Että mielestäni iso sf mitta ei kerro juuta eikä jaata!!

Noo mulla oli sf-mitta yli käyrien ja vauva oli 4,8kg syntyessään... että jos menee yli käyrien niin kyllä se tarkistuksen paikka on. Toisilla vaan on erimallinen kroppa ja kohtu joka voi vaikuttaa sf-mittaan niin ettei ole luotettava, mutta useimmilla tuota sf-mittaa voidaan kuitenkin ihan luotettavana seurantamenetelmänä pitää.

Nii mutku ei voi tietää pelkästään sen perusteella, sitä tarkoitin. Kun se voi olla iso tai pieni. Mistäs ensisynnyttäjä mahan tai vartalon muotonsa voisi tietää? On toki eri asia jos todetun ison sf mitan perusteella kontrolloidaan, sittenpähän on enemmän faktaa mitä masu asukille kuuluu mutta pelkkä iso sf mitta voi viitata isoon tai pieneen eli yksistään ei kerro luotettavasti vauvan kokoa

rosita onnea hyvistä neuvolakuulumisista. jaa onkos siellä neuvolassa jotai vähä ilmoteltu sulle ku laitoit että jos ollaa yhtenä kappaleena... :) näköjää moni meistä saa nyt noit vastaavia ilmotuksia jo :)

Eihän sitä voi koskaan tietää :)
Kaikki kolme aikaisempaa, kun on syntyneet reilusti ennen la, niin on todennäköistä että tämäkin tulee, mutta koskaanhan ei voi tietää.
Voi mennä yliajalle, vaikka olis kuin kypsät paikat. Tai syntyä etukäteen, ilman minkäänlaista ennakkomerkkiä. Mulla ei välttämättä ole vauvat edes laskeutuneet, saati kiinnittyneet, kun ovat syntyneet. Ja jollain vauva nokottaa lähtövalmiina viikkotolkulla :)

Terkut neuvolasta täälläkin. Lääkärikäynti oli tälläkertaa vuorossa. Kohdunsuu oli sentin auki ja kaula hieman lyhentynyt 3cm -> 2,5cm. Raivotarjonnassa on ja pää kiinnittynyt lantioon. Eli periaatteessa tyyppi ois lähtökuopissa jo, vaikkei ole mitään systä olettaa että vielä syntyisi. Hui! Viikkoja nyt 36+3. Olin yllättynyt kun lääkäri ultrasi asennon. En siis itse saanut nähdä ruutua, saati kuvia mukaani, mutta jokatapauksessa ultravehkeet löytyi neuvolalääkäriltä. Sf oli hieman laskenut käyrältään, mutta yhä normaalin rajoissa kuulemma (31).

TÄnään soitti neuvolan täti ja ilmoitti että lähete tutkimuksiin on palautunu eli ei tuu aikaa ultraan suuren sf mitan vuoksi vaikka meneekin yli yläkäyrän edelleen....olivat kuulema kirjoittaneet että kun on kyseessä monesti synnyttänyt jonka suurin vauva on 4070g saa synnytettyä vaikka 5 kiloisenkin....KUKAHAN TÄSTÄ KANTAA VASTUUN?kyllä suututtaa..vauva kuitenkin oli myös terkan käteen isohko...ja nyt se ressi leveli nous sitte synnytykseen asti tappiinsa!

ja Lansinoh on ykkönen suosittelen!

no olipa törkeää toimintaa äippäpolilta jolianna, mikähä niitä siellä on risonu, ei se niin iso juttu voi olla että tarkastaa jos menee yläkäyrän yläpuolella. jaksamista. mä saisin varmaa iha saman palautteen ku mulla esikko oli 4396g syntyessää.

Voi ei jolianna! Tuleekohan mulle sama kohtalo? Nyt to neuvolassa olis tarkoitus laittaa lähete painoarvio ultraan,mut munkin suurin vauva on ollut 4255g..saa nähdä huolivatko mua tutkimuksiin. Tosin mulla on nyt se radi joten kriteerit on olemassa.

Takaisin