Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kyfi oisko mahollista että oiski käyny sillai että ovis ois ollu myöhemmin ja oisitki oikeestiki tuolla rv 9+6 vasta. varmasti tuo epävarmuus raastaa mut älä vielä heitä toivoa. mulla esimerkiksi neuvolan laskujen mukaa pitäs olla menossa jo joku rv 12 vissii mut kierto on pidempi eli 41pvä ollu joten oon viikolla 10+4 tänää. jaksamista. onko sulla ollu muuten kuinka säännöllinen kierto?

tuntuupas ilkeeltä tulla tänne kertoilemaan omia iloisia tarinoitaan, kun toisilla on paha paikka, mutta pakko nyt jakaa kun on kaikkien muiden tarinoita lueskellu mutta ei ole ite vielä kirjotellu!

nyt on siis viikot 13+5 JO! aika tuntuu nyt menevän hirmu nopeesti! viime viikon keskiviikkona oli nt ultra ja oikein lumoavaa oli katsella sitä pienen ihmisen alkua siellä <3 turvotusta oli 1.1mm ja pää-perä mitta oli sillon 5,6cm, iso mötkelö oli! vauhdilla kääntyili ja teki kuperkeikkoja siellä, esitteli reippaasti itseään joka suunnasta! ihmettelen tässä että meille ei noita riskilukemia annettu ultran yhteydessä, vaikka verikokeet multa otettiin jo pari viikkoa sitten...

maanantaina olisi eka neuvolalääkäri! täytyis sieltä saada työkkärille todistus siitä, ettei raskaiden nostelu ole tässä vaiheessa suotavaa. olen ammatiltani leipuri-kondiittori ja ollut valmistumisesta asti (vuoden päivät) työttömänä... ja vähän jännittää että toruuko lääkäri kun ekasta neuvolasta paino pudonnut melkein kuusi kiloa! on kyllä ihan reilusti varastoja tuossa mahan ympärillä, ja enimmäkseen painoon on varmaan vaikuttanut vedenjuonti ja se ettei ole ruokaa tehnyt juurikaan mieli...

apua! ei minun mitään romaania pitänyt kirjottaa! oon niin pitkään täällä lueskellu teidän juttuja, että kaikki asiat tulee nyt kerralla ulos, anteeksi kovasti tekstiripulini puolesta:oops:

onnittelut hyvistä ultrakuulumisista jarmin :) nautihan raskaudesta ja toivottavast työkkäris ymmärretään sit että sä et saa nostella mitään raskasta. siellä kun tupataan oleen vähä omaperäisiä kaikessa, on tullu huomattua aikoinaan.

Kyfi0140730: Voi ei. Nuo on kyllä ne pahimmat uutiset, mitä kukaan haluaisi kuulla. Toivottavasti olisivat nyt vaan mitanneet väärin!

Suuret kiitokset! <3 Täytyy vaan pysyä niin positiivisena kun tässä tilanteessa vaan voi ja toivoo parasta. :) :/

Sinänsähän tuo olisi mahdollista että mennään vasta viikolla 9+6 :), mutta eihän se silti tuota turvotusta selitä. :/ Yritän kuitenkin ajatella positiivisesti ja toivoa että olisivat katsoneet väärin ja viikkojen takia nuo lukemat pielessä. :) Kahden viikon päästä selviää sitten mitä tuleman pitää, mikäli siellä viellä silloin joku elelee. Ompahan ihanaa kun löysin tän foorumin ja sain hieman purkaa tuntojani! <3 Vaikka toki mieskin kotona yrittää parhaansa mukaan auttaa. Osaakohan kukaan sanoa millainen turvotus 10 viikon tietnoilla 'kuuluisi' olla ja onko se yleensä nousu vai lasku suhdanteinen kun viikkoja tulee lisää? Se lääkäri kun ei oikein mitään sanonut...

Ja ihanaa kuulla että toisille tulee hyviä uutisia ultrasta! <3Toivotaan että kaikilla menee hyvin myös loppuun asti!

Ja ei siis ole ollut säännöllinen tuo kierto yhtään. Keltarauhashormooneja viimesen puoli vuotta jouduin syömään kun saattoi olla 40 pv kierto ilman niitä.

Normaali turvotus on käsittääkseni alle 3mm. MItta voidaan ottaa ennen rv 13, jonka jälkeen turvotus joka tapauksessa laskee, eikän näin ollen ole enää luotettava..

kyfi niskaturvotusta ei yleensä mitata noilla viikoilla juuri sen takia että sitä ei saa katottua kunnolla luotettavasti ennen ku on ainakin se rv 10+ mieluiten tehää tuo mittaus 11+0-13+6 viikoilla joten en ois liian huolissani koska niska alkaa vasta pikkusella suoristumaan noilla viikoilla hiljalleen joten älä hätäile, mä veikkaan että sulla ollu ovis myöhässä ja oot oikeesti rv 9+6. itte tekisin suoraa sillai että pitäsin tuota alkurakauden ultrana ja kaikki hyvin ku pikkunen liikkuu siellä ja on elossa :) tällä hetkellä lääkärin kälätyksen korvasta sisää ja toisesta ulos. kahen viikon päästä sulla on se nt-ultra jolloin saa ne oikeat mitat. etenki epäsäännöllisellä kierrolla on tosi vaikea kattoa mikä on LA ellei ole tikuttan ovista. mullaki laskettii perinteisest 28 päivän mukaa mut tiesin ite että ollaa 41 kierrolla joten varauduin siihen että joutuu selitteleen että kun mulla kierto ei ole oppikirjan 28 päivää. normaali on se alle 3mm mut ei sitä noilla viikoil mittailla vielä.

Kiitos ihanista sanoista! <3 Et arvaakkaan kuinka lohduttaa kuulla että toivoakin vielä on/voi olla. Nyt vaan odotetaan kaks pitkää viikkoa!

n0ppa1 tiedän että odottavan aika on pitkä mulla on odotusta jo 4vko takana ja pitäs jaksaa ens perjantaihi oottaa et pääsee nt-ultraan. mulla varjostanu odotusta 5 peräkkäist keskenmenoa, nyt todettii rv 6+4 hematooma kohdussa ja tilannetta en tiä et onko siellä vai ei ku ei ol vuotan ulos. tukilääkitys menee ja vuodelepo ekan kolmanneksen jota ei pysty miehen takia noudattaa. kokemuksest tiedän mitä on epätietosuus ku mulla todettu kerran keskenmennees sydänäänet eka ja sit menetin pikkusen ja ennen sitä ollu vielä karumpia kokemuksia. jaksamista mut älä luovuta kaikki voi olla hyvin pienokaisella, jos on aktiivinen ni se on jo puolivoittoa, kunha niska nousee kunnol pystyy ni voi olla et turvotus on normaaleis lukemissa :)

Mun kaverin toisella lapsella oli niskaturvotus niin yli rajojen, että suorastaan käskivät jo keskeyttämään sen, lopulta kuitenkin tutkittiin lisää ja kaikki näyttikin olevan hyvin, terve tyttö syntyi sitten. Eli noinkin voi olla ja kuulemma tyttölapsilla tälläinen on yleisempää.

gatusa: odottavan aika on pitkä..minulle tuli tuo toinenkin ultra aika eli rakenne ultra joka on 8.8...ja meillä halutaan hirmusti tietää kumpi on tulossa..lisää odottajalle odotettavaa..:oops:

juu aina kaikki mitkä huonolta aluksi näyttää ei välttämättä sitä ole..on varmasti rankkaa odottaa pariviikkoa seuraavaan ultraan mutta minkäs teet ja toivotaan parasta..

Tosi ikävä kuulla Gatusa, ja voin vain kuvitella miltä on tuntunut odottaa 4 viikkoa nt-ultraa, itselle kun tuo 2 viikkoa tuntuu ikuisuudelta. :/ Toivon sydämmeni pohjasta että siellä kaikki teillä hyvin <3 Paljon jaksamisia toivottavasti kaikki menee hyvin!

n0ppa1 kiitos paljon tsempistä. tänää rv 11+0 ja sainpa sen kunniaks näköjään sit pikkuselta terveiset aamiaisella, nyt sit rauhallisin mieli oottelen perjantain ultraa inshaAllah. esikosta tuntu aikasin mut tää anto tänää ekat hipasut vaikka mahottomalt ehkä kuulostaaki mut kyllä ne tunnisti selvästi kohdussa ku kohtuki tuntuu mulla jo.

Oi kuinka ihana kuulla että pikkunen ilmottaa olemassa olostaan. :) Kyllähän liikkeet monella saattaa jo tosi alussa tuntuakkin!

Takaisin