Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä unohdin mennä niihin verikokeisiin, tai siis mun piti mennä mutta sitte rupesin kattoon lähetteestä että pitäis ottaa ennen vko 12... No se viikko oli ja meni :/ turvotus oli onneks vain 0,6mm, että sen perusteella ei kaverilla mitään hätää varmaankaan oo...kait. No, se nyt meni näin, että eipä sitä kannata itkeä, toivotaan vaan parasta :)

No worries! Noita verikokeita ei ole montaa vuotta Suomessa edes otettu. Aika uusi juttu siis..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Käväsin just fillarilla tuolla ultrassa ja kaikki hyvin. Ei suurentunutta riskiä näihin kromosomipoikkeavuuksiin. Turvotus 1,3mm. Viikot pitää täysin paikkansa, mikä on hassua, koska se lasketaan 28 pvän mukaan ja mun kierto voi olla jopa 33. Eli mun ovis on ollut aika paljon oletettua aikaisemmin.
Ei ihme että saatiin hetki tärppiä odottaa, kun ollaan jätetty välistä just ne hedelmällisimmät päivät. Mä ovuloin siis paljon aikaisemmin, kuin 14 vrk ennen seuraavia menkkoja. On tää mystistä ;) Henkimaailman juttuja sanoisin..
Ai niin, istukka on taas etuseinässä, joten meikämannen ei tarvitse liikkeitä vielä pariin kk odotella. Se on vähän tylsää, mutta täytyy vain odotella. Heinäkuun lopussa on rakenneultra. Sitä odotellessa.
Nyt uskaltaa hengähtää, ja ei haittaa vaikka joku tän raskauden arvaisinkin, ja nautitaan kesästä ja hyvästä voinnista <3
Ihanaa ja lämmintä loppuviikkoa kaikille möhömahoille!

Tänään käyty neuvolassa. Sydänäänet kuultiin. Verenpaine, paino sekä virtsa tsekattiin. Kaikki ok.

Me käytiin eilen ihailemassa pikkuista vaavin alkua. Kaikki oli niinku pitää, oikia määrä jalkoja ja käsiä, korvanlehtiki vilahti ;)<3 Niskaturvotusta 1mm ja vaavi kuulema ihanteellinen ultrattava. Hänet taijettiin herättää ku niin siellä singutteli, meille annettiin oikein kaks kuvaa mukaan pitkistä suorista jaloista ;) la on edelleen 13.12 elikkä oon nytte 12+5 viikoilla :)

Täällä oli eilen taas neuvola ja neuvolalääkäri. Neuvolalääkäri hieman kauhisteli vielä tätä miun pahoinvointia ja olis laittanu saikulle, mutta en suostunu. Töissä on kuitenkin ihan hyvä olla (automatkat vaan oksennan) ja siellä on hyvä ilmastointi niin hajut eivät haittaa. Kotona vaan nukkuisin sen 24/7, ja ehkä enemmän vielä kauhistuttaa 2 sanaa. Kelan päivärahat. Jos nyt jaksaisi ja ehkä tää kauhistus loppuisi viikolla 15 :D

Meillä alkoi eilen jo perhevalmennuskin. Oli aikaa hirvee kokemus - siis hajujen perusteella. Yritin suurimman osan ajasta vain ja ainoastaan olla oksentamatta. Muuten ihan hyvä meininki.

Onnea gatusa hyvistä ultrakuulumisista :) mielenkiinnosta utelelen, mutta mitä kieltä käytät terveydenhuollon kans :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

mä käytän ranskaa ja lisäks lääketieteellis sanastoa tarvittaessa ni kyllä pärjää. mies on tulkkina aina mukana kuitenki ku mun ranska on päässy ruostumaan. niin ja kiitos onnitteluista :)

Eipä kestä! :) ja mielenkiintoista kuulla. :) osaako miehesi suomea? Me ollaan muuten gatusa aika samoilla viikoilla ku mun 10 vkon ultrassa sikiö oli 4 päivää oletettua pienempi. Eli oon nyt 11+2, laskettua aikaa ei siirretty vielä kuitenkaa ku se voi uudestaan muuttua NT-ultrassa. :)

Noniin. :D mutta suuret onnittelut vielä :) varattiinko jo seuraava uä? :)

Räsynalle: käytännöissä näyttäisi olevan eroja tässäkin asiassa. Täällä verikokeessa käydään vasta np-ultran jälkeen, eikä verinäytettä tarvitse ottaa ennen rv12. Itsekin menen rv12+0, mutta aina sinne 13+0 viikolle asti olisi voinut mennä.

kkira huomenna mies menee käymää terveyskeskuksessa inshaAllah ni laitan sen kysäsee millo on seuraava ultra aika ku ei tiä oli sellai pikakäynti et ultra, resepti kouraa ja ulos.

Kuinka äkkiä pitäis tulla sen veriseulan tulokset ja riskiluku? Lupasivat postissa lähettää ja pian jo kaksi viikkoa siitä kokeesta. Ei siinä kai mitään vikaa ollut kun eivät ole soittaneet, vai onko ne tulokset edes valmiit vielä?

Takaisin