Merivesiväri
Kommentoinnin ninja
Kaikki pääsee jo nt-ultraan paitsi mä
Mut ihanaa, et niin moni on saanu hyviä uutisia :)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
13.1. Mä en tiedä, odotanko enemmän ultraa vai sitä, että eka kolmannes ois ohi... Mä kans kahdesti oon nähny kaverin :) Silti malttamaton!Merivesiväri millon sulla on ultra? Mulla on kans vasta 14.1. Ei malttais millään odottaa niin kauaa, vaikka onki jo kerran pikkusen nähny varhaisultrassa..
Hmm, ehkäpä mäkin sitten saan tulokset jo samantien ultrassa, kun kanta.fi:ssä näkyi jo ne verikokeiden tulokset. Vähän jännittää että joudutaanko jatkotutkimuksiin, niin olisi kiva jos sen saisi tietää jo samantien eikä vasta joskus viikon päästä. Toi kanta.fi on ihana, mutta samalla sitä onnistuu kehittelemään itselleen stressiä, kun yrittää tulkita verikokeiden tuloksia ilman että niistä ymmärtää mitään :) No, onneksi huomenna jo nt-ultra ja saanemme vastauksia!
Laita googleen niitä mystisiä lyhennelmiä ja arvoja. Tuloksena usein löytyy ihan suomenkielisiä labrojen tietoiskuja viitearvoista ja siitä et mistä ne kertovat. Esim. Googleen "U-KemSeul" (esimerkki pissatestin tulkinnasta), ja hyvältä näyttävä tulos: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk03151 (Virtsan kemiallinen seulonta)
Olen ymmärtänyt et olis käytössä joku ohjelma jonka avulla tehdään noi tietojen yhdistämiset ja saadaan sitten riskiluvut. Ehkei pitäisi liikaa vaivata päätään tuolla asialla. Ja voihan sitten vielä otattaa istukka/lapsivesinäytteen, jos tuloksissa on jotain mistä huolestua.Juu, mä noita viitearvoja etsinkin ahkerasti koko illan. :) Mutta harmi kyllä noi veriseulan S-PAPPA ja S-hCGBV/D ei ole suoraan siinä muodossa kuin mitä riskilukujen laskemisessa käytetään. Tai siis, lueskelin netistä että noista alkuperäisistä luvuista ei voi vielä päätellä mitään koska niiden viitearvot ovat riippuvaisia mm. sikiön koosta, ja ne pitäisi saada muunnettua johonkin MoM-muotoon, jotta niistä voisi sanoa mitään. Mulla esimerkiksi toi S-hCGBV/D oli 113, kun jonkun käyrän mukaan pitäisi olla tässä vaiheessa jo alle 70. Siitä huolestuin aivan kamalasti, mutta netin perusteella joillain samansuuruinen lukema on MoM-arvona ollut hälyttävä, joillain toisilla taas normaalin rajoissa. Jännää on, tulis jo pian huominen!