Neuvola & ultrakäynnit

Tänään oli nt ultra. Rv7 siis todettiin kohdussa hematooma ja lauantaina päivystyksessä löydettiin myös kasvain.

No hematooma oli siellä yhä, mutta kasvainta ei ultraaja löytänyt tai muutakaan mikä selittäis aiemman lääkärin löydöksen. Vauva voi hyvin ja seulojen riskit pienet eli ei huolta niiden osalta.

Nyt jäi kuitenkin vaivaamaan, että mikä se "kasvain" sitten oli jonka itsekkin näin lauantain ultrassa ja miks nyt sitä ei näkyny? Onko siellä jotain häikkää vai ei?

Hematooman takia kuitenkin "vuodelepo" jatkuu ja 2vk päästä uus aika.

Hui,kuullostaa velmu pelottavalta! Toivottavasti seuraavassa ultrassa selviää että mikä oikein on homman nimi! Itse stressaisin hiukset päästäni jos ensin löydetään kasvain ja sitten se ois hävinnyt? Tai ehkä se oli sitten joku hematooma joka tullut pois tai hajonnut kohtuun? tsemppiä ja jaksamista! :-)

Tsemppiä Velmulle! Kuulostaa kyllä mysteeriltä joka varmasti vetää sinut hiukka kireälle :( koeta kestää!

Np-ultra oli tänään ja niinkuin arvelinkin niin liian aikasin sinne mentiin :) Kuitenkin ultraaja oli sitä mieltä, että mun historialla ei haittaa vaikka vähän useammin pääsisinkin pientä katselemaan :) Siellä meidän 3cm jälkeläinen piti bileitä ja huito menemään <3 Uusi np-ultra sitten 7.1., nyt viikkoja vasta 10+1.

Liitteet

• image.jpeg
    image.jpeg
    90.1 KB · Katsottu: 37
Täällä rv 10+0 nyt ja NTuä ensi viikolla 30.12. Jännittää vähän kun ikääkin jo 37v :) Meidän kunnassa käydään lähetteellä kaikki ultrat yksityisellä Turussa.
Omakustanteisesti kävin jo varhaisultrassa 6+4 ja siellä oli kaikki hyvin.

Tänään oli nt ultra ja kuten arvelinkin niin LA siirtyi kesäkuulle Juhannusaattoon :D eli viikkoja tänään siis 13+1 kasassa :)
Kaikki oli hyvin ja niskaturvotuskin normaali :)

Siellä se pikkuinen veti aamujumppaa niin innolla, ettei meinannut lääkäri saada pää-perämittaa otettua :D nyt viimein tuli rauhallinen olo. Jouluaattona saattaa toki jännittää antaa omille vanhemmille ja anopille antaa lahjoja joissa mukana kuvat.. :D

Mulla sokerit koholla eli 2 tyyppinen diabetes sitä veikkasivat sisätautipolilla. Sokerirasitus tehtiin 7 vk ja yksi arvo oli koholla. Nyt syön metformia 4 tabua päivässä ja sokereita tarkkaillaan. Ruokavalio pitäisi saada kuntoon eli ei saisi syödä juuri mitään. Joka kuukausi kontrollikäynnit sisätautilääkärillä ja äitiyspolilla ja ultra. Ylipainoa reippaasti, tällä hetkellä ei saisi painoa tulla lisää alkuraskaudessa juuri ollenkaan. Muilla sokerit koholla? Tai jo insuliinilla?

Nt-ultrassa käyneet, ultrattiinko vatsan päältä vai vielä alakautta? :) Mulla tänään illalla oma ultra....jännittää ja pelottaa, että onko kaikki vielä hyvin. .tulee piinaavan pitkä työpäivä kun odottaa iltaa.
-waterlily rv 12+0-

Waterlily mulla oli sillon viikkoja 10+3 ja ulrattiin mahanpäältä, hyvin näkyi siitä ettei ollut tarvettakaan alakautta ultrata. Ja tsemppiä ultraan, toivottavasti siellä on kaikki hyvin :p

Tässä meidän tyyppi 12+4. Kaikki masussa hyvin, tyyppi heilutteli meille ja jumppasi ahkerasti.
Täällä tehdään tuo nt alakautta ihan säännöstään. Ilmeisesti niin näkee paremmin virtsarakon, vatsan ja aivokammioiden rakenteen.

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    93.9 KB · Katsottu: 65
f7af64b812c33f78913c2c0f937c96ef
Kaikki hyvin :) nt 1,2mm ja vastasi viikkoja 11+5 ja laskettu aika pysyy samana. Nyt oli laskujen mukaan 11+6. Pääperämitta 52mm . Nyt voi huokasta ja vähän katella vauvahömppää. Eka kolmannes alkaa olla takanapäin.

Mulla tehtiin kummatkin, muuten vatsan päältä mut aivot katto alakautta sano kans et niin näkee paremmin :)

Hihii, eka neuvola oli tänään. Meni puoli tuntia. Lähinnä mua käskettiin himmaileen treenin kanssa silleen, että koko päivää ei ois paha olo treenin jälkeen x) On vaan niin hankalaa, kun on tottunut treenaan tosi kaukana mukavuusalueeltaan. En mä tiedä, mitä on "hyvältä tuntuva" treenaaminen :D

Meijän päihteiden käytöstä ei ollu juuri puhuttavaa, kun sitä ei ole. Ja ruokailutottumukset niin superterveelliset, ettei niistäkään mitään. Toi liikunnan kohtuullistaminen oli ainoo.

Toivon että tehtäisiin mahan päältä ihan vaan siksi, että tuntui olevan miehelle kova paikka nähdä viimeks se alakautta ultraaminen :grin

Täällä oli tänään ensimmäinen neuvolakäynti.
Kaikki oli muuten hyvin mutta pissassa oli sokerit kolmella plussalla...huomenna pitäis sit mennä verikokeesen tarkistaa ettei vaan oo mitään vakavampaa ja sokerirasitukseen heti vuoden alussa :(

Kaikki hyvin nt-ultrassa! ! :) tosi vilkas pikkuinen siellä heilutti käsiään ja piti äidin kohtua trampoliinina :grin tämän päivän mitoilla oliskin jo rv 13+2 ja la menis kesäkuun puolelle, mutta pysyn silti täällä heinäkuisten matkassa :) ja ai niin, mahan päältä ultrattiin :p

Takaisin