Neuvola & ultrakäynnit

Mä soittelin tänään np-ultra aikaa ja sain sen 5.1.2016. Silloin paukkuu just 12+0 viikot. Neuvolassa annettiin sellainen ohje, ettei mielellään liian aikaisinkaan saa mennä, että mielummin lähempänä sitä 13+ jotain viikkoa kuin 10+ viikkoja ettei mee liian aikaisin eikä mitään pystytä mittaamaan. Mä kun soitin sairaalaan, niin antoivat tuon ajan mulle raskausviikkojen mukaan, en kyseenalaistanut sitä, että oisko pitänyt vielä viikolla siirtää. Edellisessäkin raskaudessa olin rv 12. ultrassa ja ihan hyvin pystyi mittailemaan. Nyt kun vaan muistais viikkoa ennen käydä siellä verikokeissa..

Mulla oli tänään eka neuvola, ihana terkka! :) Kaikki arvot oli hyvät ja muutenkin niinku pitääki. Nt-ultran sain viikoille 12+0 eli 8.1. Joulun jälkeen labraan ja lääkäriin tammikuun lopulla. Nyt ootteleen tammikuuta! :)

Mä olin kans tänään ekassa neuvolassa. Mukava täti oli mut ei ollu oma terkkari, sen tapaa sit vasta helmikuun puolessa välissä. Tammikuussa on lääkärineuvola. Mies on reissussa sillon nii pitää yrittää nauhottaa sydänääniä vähän :) Ja jee saatiin rauhassa lupa matkustaa jenkkeihin maaliskuun lopulla. Lennot siis ostettu jo ennen plussausta :D Onneks ei osunu myöhemmille viikoille.

Miul kans tänää eka neukku, ihan mukava terkkari oli. Ei kuunneltu sydänääniä ku miul on kohtu nii taakse kallellaan ettei ne ois kuulunu viel. Tammikuussa kuunnellaan ja sit tammikuussa seuraava neukku ja viel lääkärineukku. Tän viikon torstaina eli ylihuomenna meen gynen polille kystakontrolliin ja siel samalla katotaa onko kyydissä ketään ja vastaako viikkoja. Sit jos vastaa, ni saan käydä labrassa saman tien. Sain lähetteet sikiöseulontoihin ja perusverikokeisiin, mitä raskauden aikana otetaan. Ja jos gyne kattoo et vastaa viikkoja ni voin käydä labrassa jo ylihuomenna. Muutoin pitää oottaa viel hetki. Pissipurkin sain kans ni sen vien sit labraan. Torstaita ootellessa siis! Jännittää!!! Siellä saan sit varata tammikuulle NT-ultraan ajan.

On tää kyl nii jännää ja ihmeellistä ja mielenkiintoista aikaa!

Hurjia eroja noilla ultraus laitteilla kun viikot kuitenki samat ni yhdessä jo käden alut näky ihan selvästi ja toisessa taas näytti pelkällä pavulta...

kiitoksia teille vastauksista :) en sitten onneksi ole ainoa joka joutuu sinne rv 13 odottaa sitä ultraa.
Torstaina otetaan ne sikiöseulonta verikokeet. nyt onkin pitkään hiljaista kun seuraava neuvola vasta 20.1.
Tässä miettinyt,että uskaltaiskohan sitä julkasta tiedon tästä raskaudesta jo jouluna,23.12 olis se rv 12+0 vai odottaako sinnikkäästi sinne viimiselle päivälle... ::wideyed: saas nähdä... sitä vaan sitten pelkää jos kaikki ei olekkaan hyvin siinä ultrassa ja onkin sitten jo kertonut..

Se kuunnellaanko neuvolassa sydänääniä riippuu viikoista. Mulla oli eka neuvola viikolla 8 jolloin ei kuunneltu. Tänään rv 11+4 kuunneltiin ja siellähän se villisti jumputti. :) <3
Ensi viikolla nt ultra, toivottavasti kaikki on hyvin.

Mulla oli sillon neuvola 7+4 ja meillä neuvolaan oli tullu vanha ultralaite, joten terkkari ultras vatsan päältä. Oli kyllä mukava yllätys (:

Rv 10+4

Toivotaan Riiaba, että huomenna kuunnellaan sykkeet ja kaikki ois hyvin <3

Jees, tänään oli ultra, siis tehtiin sillä 90-luvulta peräisin olevalla laitteella, eli kuvan laatu oli surkeahko -- mutta riittävä! Viikko sitten kävin ensimmäisen neuvolakäynnin, ja silloin ultrattiin myös, ja sikiöpussi saatiin näkyviin ja varattiin aika uudelle yritykselle -- tänään saatiin näkyviin myös asukas ja sydämen syke!!!! :Heartbigred

Eli pikkuinen onkin siis viikon nuorempi mitä kuukautisten perusteella olisi voinut arvella. Siirsimme labra-ajat ja NT-ultran ajat viikoilla eteenpäin. NT-ultra on minulla 12rv:llä, ja verikokeet sun muut aikaisemmin 10rv:llä.

Nyt kun syke on bongattu ja asukas löydetty, niin oma olo on kumman helpottunut! Alankin suunnittelemaan, miten kertoisin asian vanhemmilleni, sisaruksille, appivanhemmille... Taidan säästellä jouluyllärin heille, jos saan pidettyä asian sisälläni siihen asti. :santa

Mie jännään kauheesti huomista. Saan tietää onko siellä ketään ja sit viel et vastaako viikkoja. Ku ny ois 9+3 menkoista laskettuna, mut ku ovis oli vasta kp 19 ja miul on pitkä kierto normaalisti, ni alkunsa tää ois sit saanu vasta 31.10. Ja eihän siitä oo viel 7 viikkookaa... huoh... eli ilmeisesti oviksen mukaan laskettuna rv:t olis ny sit 8+jotain.

Tänään oli eka neuvola. Ei kuunneltu sydänääniä koska kuulemma ei todellakaan kuulu. Ihana täti meillä siellä. Viikkoja 8+4, ehkä. Täälläkin ovis ollut vissiin 31.10 :) mutta mahdollisesti meillä siis nuorempi sikiö tai se tuulimuna, maanantaina selviää :)

Vihdoin tuli ultra-ajat postissa. Nt olis 4.1. (12+4) ja rakenne 26.2. (20+1). Tuntuu kamalan pitkältä ajalta vielä toi ekan ultran odotuskin. :oops:

Onko kellään muuten tietoa, että kun pistin toivepaikaks synnytykseen Naistenklinikan ja noi molemmat ultrat on nyt siellä, niin onkohan se sit myös mun synnytyspaikka?

Joo muuten kait saakin, mut Naistenklinikalle käsittääkseni ei. Sinne otetaan vaan riskitapaukset ja muut saa tulla sit, jos on tilaa. Sillä mietinkin, että onko toi mun toive nyt hyväksytty, kun ultratkin siellä. :) Tosin eihän ne tässä vaiheessa voi vielä tietää kuinka paljon mahdollisia riskiraskauksia tulee siinä vaiheessa olemaan loppusuoralla. Munkin raskaus saatetaan laskea siihen, kun mulla on koko raskaudenaikainen verenohennuslääkitys. Se on siinä ja siinä hyväksytäänkö se tarpeeksi hyväksi syyksi päästä Naistenklinikalle. Toivottavasti, koska haluisin mielummin sinne. :D

Mulla oli edellisessä raskaudessa ultrat Naikkarilla, mutta tutustumaan ja synnyttämään menin sitten Jorviin, kun ei ollut riskiraskaus siinä vaiheessa. Alunperin mulla oli vähän tarkempi seuranta, kun oli tehty konisaatio joku vuosi aiemmin, mutta se ei sitten vaikuttanutkaan enää myöhemmin raskauteen, niin ihan normisti meni kaikki enkä siis edes ajatellut enää Naistenklinikkaa. Siihen aikaan se oli remontissa, niin sinne ei päässyt kovin helposti muutenkaan synnyttämään.

Ja loppujen lopuksihan se riippuu ihan tilanteesta kussakin synnytysyksikössä, kaveri olisi muuten mennyt kättärille, mutta joutuikin ajelemaan Lohjalle asti synnyttämään, kun oli täyttä joka paikassa.

Tänään eka neuvola, neuvolatäti oli ihan mukava vaikka oon kuullut hänestä kaikenlaista.. Nyt sitte tarttis varailla verikoe aikaa ja nt-ultraa :-)

Mulla kans eka neuvola tänään. Muuten ihan normaalia juttua, mut sit se soitti vielä perään että kyllä sää sittenkin joudut sokerirasitukseen pco:n takia. Argh. Ei se niin mielyttävää ollut enen raskauttakaan niin mitä se sillon sitten on?

Takaisin