Neuvola & ultrakäynnit

Tänään oli eka neuvola minullakin. Mukava täti oli, 45min kesti kaikkineen. Jouduin ottaan esikoisen mukaan, hänkin oli tosi kiltisti aina siihen asti, kun piti pukea ja kotiin lähteä, siinä lähti sitten tätin viherkasvistakin muutama lehti... Ultrattiin mahan päältä (alakautta oltais sit ultrattu jos ei olis mahan päältä mitään näkynyt) ja kuulemma voimakas ja säännöllinen syke kuului ja näkyi. Ite erotin toisen pienen käden alun myös. Sellanen pari senttinen papu siellä oli. <3 Jouduin sokrurasitukseen jo viikolla 12-14, kun edellisessä raskaudessa todettiin radi. Sit muutama lappu ja lomake täytettiin, mitattiin paino (joo ei ollu sitte alle 100kg...), otettiin hemoglobiini, sekin mun normaalitulosta:(132-138) kympillä pienempi, eli 123 oli nyt. Verenpaine oli hyvä, kun mulla se on aina ollut vähän koholla. Nyt oli 128/87.
Meinaan huomenna jo varailla kans verikoe-aikoja. Nt-ultraan täällä päin tulee aika sitten postissa kotiin. Seuravaa aika olis lääkärineuvola 18.1.16.
RV 9+3

Ensi viikolla eka sokerirasitus ja uä :) sokras jänskättää kun mul on ollut niin paha olo että toivon sen onnistuvan.. Halusin varhain kuitenki jo sen takia että oon joutunu nyt olee aika paljon pois töistä joten ei sotkis sit tammikuun aikatauluja niin pahasti jos toivottavasti jo pystyy olla töis kunnol :)

Noniin. Endometrioomaks paljastui kysta. Mutta se on rauhallinen ja pienentyny, samoin verikokeissa arvot laskenu hyvin. Ultrassa näky myös elämää, siwllä oli sellane 22 mm pitkä pökäle joka heilutti kättä ja nyökytteli päätä, sit se kävi nukkumaan ku aikansa oli huiskuttanu. Ihan ku ois moikannu et "hei vaan, täällä ollaan, yllätyyyyyyys " :D ja viikot koon perusteella ois 8+5, niiden mukaan meen sit seulontaverikokeisiin ja np-ultraan, mut viralliset viikot oia silti viel 9+4. Monimutkasta. Mut jee, nyt voin sanoo että olen oireeton ja RASKAANA!

Tänään eka neuvola ja kivaa oli! Ultrattiin, olivat saaneet uuden laitteen jolla näkyi kuinka sydän löi :-) ei kuunneltu ääniä, ens kerralla sitten. Maksusitoomuksen sain turkuun mediasonaariin jonne tammikuussa itse varattava aika :-) tuo siis nt ultra. Ja ylläri tuli että edellisen sektio vuoksi pitää mennä tyksiin synnytystapa arviointiin. Mutta juu kivaa oli :-)

17de5254ea68ee65cf847a3407cb802f
tässä meijän pökäle :D virallinen rv 9+4 mut 22 mm koon perusteella 8+5.

Meillä kans oli eka ultra keskiviikkona ja viikot vähän muutui eli viikolla tultiin taakse päin, piti olla 11+4 mutta nyt mennään 10+4.

Kaikki oli onneks hyvin ainakin nyt ultran mukaan ja niskaturvotustakin oli vain 0,7mm joten kuulemma sekin hyvä. Pikkuinen oli vajaan 4cm pitkä. Nyt vielä huomenna pitäisi mennä verikokeeseen josta kuulemma viikon päästä tulee tieto.

Jäi vaan jotenkin sellanen että miten sitä malttaa helmikuuhun asti odotella seuraavaa ultraa. Mielellään useammin sitä kattois toisen kehitystä. :rolleyes:

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    999.9 KB · Katsottu: 54
Tänään oli nt-ultra pieni ihminen löytyi sieltä ja alkuviikon vuotojen syyksi epäiltiin hematoomaa,joka olisi vuotanut pois. Viikkoja ultran mukaan 11+4, mutta eivät lähde kuulemma vaihtamaan laskettua. Ultrattiin pitkään ja hartaasti kun kaveri ei meinannut millään heräillä ja kääntyä silleen, että oltaisiin se niskaturvotus saatu mitattua xD. Verikokeiden ja nt-mitan perusteella riskiluvut oli ihan ok. :)

Mullakin eilen oli ensimmäinen neuvola. Hirveesti lappusia vaan :D 2 viikon päästä sikiöseulontaan. Ultraan lähettävät kutsun, joten sitä odotellessa :) Nyt 8+3 ja ultra pitäis olla viikolla 12. Hirveetä odottamista tämä kyllä on :D

Eka neuvola oli eilen, eipä siellä mitään erikoista... Lähetteet sain, pari kirjaa ja jutustelua ja kaikki arvot otettiin... Mie olin varautunu pariin tuntiin mut ei menny ku puolitoista tuntia... Sydänäänet kuului heikosti ku mulla kohtu menee taakse päin eli on selkään päin kaartuva niin ei saatu kunnolla sydänääniä kuuluun ja viikkojakaan ei ole kun 10, noh ei paniikkia, pitää oottaa ultraan asti joka on ennen uutta vuotta tai sit 4.1...

Eilen käytiin Femedalla kurkkaamassa, että asuuko tuolla ihmisalku vai jotain muuta. No tyyppihän siellä on! Meidän Julle!

Oon ihan myyty! Kaikki näytti olevan kunnossa. Kahden viikon päästä sitten Kättärille NT-ultraan.

Tänään käytiin nt-ultrassa, viikkoja 11+6 (ja aikatarkkaan pitäs ollakin,kun inseminaatiolla laitettu alulle), vastasi kooltaan 12+3:a. Vilkasliikkeinen kaveri, kaikki rakenteet ja muut oli kuulemma hienot ja niinku pitää. Niskaturvotusta oli 2,5mm eli vähän liikaa. Seulontaverikokeet oli täysin normaalit. Ikäkin vähän nostaa downriskiä, saatiin siis kaikkinensa luvuksi 1:140. Kuulemma ei tarvitse älyttömästi ressata (nenäluukin näkyi,joka kuulemma on hyvä juttu). Aiomma käydä kuitenkin niptissä, saa sitten tiedon millaisilla kromosomeilla varustettu tulokas siellä on :)

Ei se kuulemma ole ku 3d..
Olin innosta piukeana,kun niillä (terveystalon) laitteilla sai töllisteltyä ihan kaikkea aivoista nenänpäähän ja reisiluuhun. Ja kuva oli TOSI tarkkaa. :)
(Mekin kysyttiin että onko tuo 4dkuvaa, ni se kätilö totesi että ei oo ku ihan vaan 3d:tä. Kertoi, että heillä lääkäri on määrännyt että he syynää aina kaiken mahdollisen mitä vaan näkyä voi, jo noissa nt-ultrissa. Oikeasti nt:ssä kuulema ei kaikkea katottaisi ihan noin tarkkaan?)

No me kysyttiin,kun sillä oli semmoonen pikku-töpseli jalkovälissä. :D
Mutta kuulemma se on kaikilla tuossa vaiheessa ja siitä on vaikea sanoa kumpi....... Minäki jostain luin, että on saatu selville jo näilläkin vkoilla se sukupuoli.. :)
Nythän se siinä niptissä sitten selviää. Luutavasti saadaan tietää siis ennen rakenneultraa. :)

Kuulemma se töpseli sojottaa pojilla n. 90 asteen kulmassa eteenpäin, ja tytöillä se on vartalonmyötäisesti alaspäin. Joissain tapauksessa pojallakin töpseli voi osoittaa alaspäin tilapäisesti. Pitäähän muistaa et mikä siitä on kehittymässä ja kuinka heiluvaa sorttia se yleensä on. ;)

Eka neuvola takana täälläkin. Jostain syystä jännitti aivan sikana, vaikka ei tuolla muuta tehty, kun täytettiin lappuja, annettiin ohjeita ja lähetteitä sain labroihin ja neuvolalääkärille. Ultrattu ei, eikä kuunneltu sydänääniä varmaan siksi, kun olin käynyt jo varhaisultrassa yksityisellä. Nyt sitten odottelemaan np-ultraa, niin pääsisi taas näkemään pikkuisen :) ja rv nyt 9+0

Takaisin