Neuvola & ultrakäynnit

Aikun kiva! Säästää sit sen 32 ja hilut päälle vaikka joulunlaittoon ! Täällä vielä kaks viikkoa ennen kuin ultra. Sain postista neukku kirjeen ja muistelin että sanoivat puhelimessa että kun kirje tulee, on soitettava ultra aikaa jorviin. Onko muilla ollut näin? Mietin vain soitanko ajan jorviin vai naikkariin, kun hoitosuhde naikkariin lapsettomuusasioissa ollut..

RiiaBa, soita naikkarille ja kysy sieltä kumpaan kuulut :)

Te, jotka ootte käynyt varhaisultrassa niin pitikö rakon olla täynnä vai tyhjä ennen sitä? En siihen saanut ohjetta puhelimessa enkä tajunnut kysyä. Huomenna varhaisultra ja hieman alkaa jännittää!

Ois kai hyvä ettei ihan tyhjä oo mut mä oon ain menny tyhjäl rakol ku ei oo kiva tunne ku tuntuu että pissaa alleen..
Siis kun useimmiten tutkitaan alakautta niin paine kohdistuu rakkoon..
Toivottavast selitin tarpeeks sekavast :'D

Tänään oli eka neuvola. Virtsasta löyty sokeria ja neuvolan terkkari ei tiennyt mitä pitäisi tehdä kun nyt jo näkyy :confused:
Sokerirasituskokeeseen pitäisi mennä heti kun mahdollista eikä vasta 12-16 tai 24-28 viikolla niin kuin yleensä
Onko kellään muulla kokemusta näin aikaisesta mahdollisesta raskausdiabeteksen alkamisesta tai raskausdiabeteksestä ylipäätään?

RiiaBa, soita naikkarille ja kysy sieltä kumpaan kuulut :)

Te, jotka ootte käynyt varhaisultrassa niin pitikö rakon olla täynnä vai tyhjä ennen sitä? En siihen saanut ohjetta puhelimessa enkä tajunnut kysyä. Huomenna varhaisultra ja hieman alkaa jännittää!

Mulle sanottiin et juua pari lasillista vettä ennen kun tulee niin kohtu nousee vähän ylöspäin, kuulemma helpommin löytää sydämmenlyönnit ja sikiön...

Kävin tänään pahoinvoinnin takii neuvolalääkärissä niin iloiseksi yllätykseksi pääsin myös uä ja pieni syke löytyi <3 <3

Muoks. Laskettu siirtyiski varmaan viikol eteenpäin eli nyt oisikin vasta n. 7+0

Muokattu viimeksi:
Mukava kun jo osa päässyt ultraan katsomaan että pikkunen voi hyvin, itsekkin vielä malttamattomana odotan ekaa ultra. <3

Tänään olis ekassa neuvolassa käyty ja sainkin jo heti ensi viikon tiistaille lääkäriajan jossa kuulemma ultrataan samalla. Voi kun malttais vielä hetken itse siis odottaa että tietää että siellä jotain elämää on:grin

Onko muita jotka saanut lähetteen liian korkean hemoglobiinin takia labraan? Huomenna pitäis käydä verikokeessa ja katsotaan sitten joutuuko tippaan menemään, kun kuulemma tuo korkea hemoglobiini kertoo että on kuivunut liikaa oksentelun johdosta.

Paljonko sulla oli AA hemoglobiini?
Itsellä oli myös tavallista korkeammalla mutta harmikseni terkkari ei sanonut lukemaa

Me käytiin eilen varhaisultrassa ja voimakkaasti sykki sydän. :Heartred Alkio vastasi kokoaan, oli 1,1 cm ja ultran mukaan 7+2 (eilen oli kuukautisista laskettuna 7+1). Itse asiassa siellä olikin kaksi raskauspussia! Kuitenkin vain tässä toisessa oli elämää ja se toinen oli selkeästi pienempi. Mutta siis kaksi munasolua on hedelmöittynyt ja kiinnittynyt, hurjaa. Kuulemma se toinen liukenee sieltä aineenvaihduntaan eikä aiheuta mitään vuotoja ja jotenkin kuulemma suojaa tätä toista. Kohdun limakalvo näytti kuulemma oikein hyvältä, mitään vuotokohtia ei näkynyt, alkio oli kiinnittynyt keskelle kohtua oikein hyvään paikkaan ja kaikki näytti olevan tällä hetkellä juuri niin kuin pitääkin. :)

Oikeestiko teillä on ennen joulua jo nt-ultrakin...mulla on vasta ensimmäinen neuvola tuollon 22.12...mää en niin jaksa oottaa ku tää aika vaan matelee :smiley-angry017
Pitäs varmaan keksiä jotain muuta ajateltavaa, mutta ku ei vaan niinku kykene :)

Oikeestiko teillä on ennen joulua jo nt-ultrakin...mulla on vasta ensimmäinen neuvola tuollon 22.12...mää en niin jaksa oottaa ku tää aika vaan matelee :smiley-angry017
Pitäs varmaan keksiä jotain muuta ajateltavaa, mutta ku ei vaan niinku kykene :)
Mullakin ensimmäinen neuvola vasta 17.12. Ei jaksais millään odottaa sinne asti :)

Takaisin