Neuvola & ultrakäynnit

Onko kellään järkevää tietoa,milloin sen nt ultran voi aikaisintaan tehdä? Kun meillä tosiaan se neuvola n. Rv9+4 tai 9+5... jokapaikassa lukee, että tehdään yleensä vkoilla kymmenen-kolmetoista.... Eli,meillähän on kymmenes viikko meneillään sillon..... hööh.minä oon ihan pihalla ja ihan tohkeissaan(mikä on siis tosi huono yhdistelmä..) :D

Rupee jo pikkuhiljaa jännittää parin viikon päästä oleva neuvola. Lisäks pääsen samalla viikolla naistenpolille ultraan, koska juuri tällä samalla kierrolla, jossa plussasin, olin menkkojen jälkeen yön sairaalassa kesäkuussa löytyneen kystan aiheuttamien vatsakipujen kanssa ja kontrolliultra sovittiin jo silloin kesäkuussa. Käytännössä tuo siis taitaa tarkoittaa, että saan yhden ylimääräisen ultran, virallinen eka ultra lienee sitten tamminkuun puolella.. :)

Muput meillä ainakin nt ultra tehdään sairaalassa ei neuvolassa. Eli ekalla neuvolakäynnillä terkka laittoi lähetteen sairaalaan josta tuli postissa siis ultra-aika. :)
Mulla viikkoja kasassa nt ultran aikaan jo 12+4.

Mullakin olis muutaman tunnin päästä eka ultra. Viikkoja pitäis olla tänään 7+4, mutta saa nähdä. Viimeksi kesällä sain varhaisultrassa ikäviä uutisia, mutta toivottavasti tänään sama ei toistu. Ainakin fiilis on erilainen. Viimeks olin täysin varma siitä, että kaikki ei ole kunnossa. Nyt ei oo mitään selkeetä fiilistä suuntaan eikä toiseen. Nähtäväksi jää. Vähän kyllä jännittää. :oops:

SportMom, toivottavasti kaikki mahassa hyvin! Itselläkin oli pelko perseessä, koska tosiaam km elokuussa :/

Mulla on nt-ultra 12+5. Ärsyttävää kun menee just joulun yli. Oltais haluttu kertoa perheille joulun aikaan mut nyt sit luultavasti kuitenkin odotetaan että nt-ultra ohi..

Mun mielestä se nt-ultra tehdään n. viikoilla 11-13.

Mulla on nt-ultra 12+5. Ärsyttävää kun menee just joulun yli. Oltais haluttu kertoa perheille joulun aikaan mut nyt sit luultavasti kuitenkin odotetaan että nt-ultra ohi..

Mun mielestä se nt-ultra tehdään n. viikoilla 11-13.

Mulla olisi nt-ultra 21.12., mutta viikkoja sillon niin vähän (10+) että siirrän ton kyllä... Olisi kiva kyllä ennen joulua jo kuulla onko kaikki hyvin.

Onhan sulla sitten rv 11 jo :)
Onko? :D En mä osaa laskea noita ja tänään lääkäri suositteli sitä siirtämään... Noh, pitää vielä neuvolasta varmistaa. Ehdottomasti mä ennen joulua haluaisin siellä käydä :happy:

No jos lääkäri suositteli niin sitten. Mut yleensä ne kyllä laittaa sen kutsun niin et on nuo viikot millä se pitäisi tehdä. 10+ eteenpäin tarkoittaa rv 11 :)

Mullakin olis muutaman tunnin päästä eka ultra. Viikkoja pitäis olla tänään 7+4, mutta saa nähdä. Viimeksi kesällä sain varhaisultrassa ikäviä uutisia, mutta toivottavasti tänään sama ei toistu. Ainakin fiilis on erilainen. Viimeks olin täysin varma siitä, että kaikki ei ole kunnossa. Nyt ei oo mitään selkeetä fiilistä suuntaan eikä toiseen. Nähtäväksi jää. Vähän kyllä jännittää. :oops:
Mites SportMom meni? :)

Mulla huomenaamulla ultra rv 9+1, jänskättää... Vkolla 6+3 kävin varhaisultrassa tiputtelun takia, silloin kaikki oli ok. :happy119

No jos lääkäri suositteli niin sitten. Mut yleensä ne kyllä laittaa sen kutsun niin et on nuo viikot millä se pitäisi tehdä. 10+ eteenpäin tarkoittaa rv 11 :)
:D Hävettää myöntää, että olen ammatiltani sairaanhoitaja... Erikoistunut tosin psykiatriaan, eli se on mun puolustus. Pitää kattoa mitä huomenna neuvolassa sanotaan ja siirrellä sitä ultraa sitten jos on tarve.

MiuMau79, hyvin meni. Siellä se pikkuinen sydän hakkas. <3

Viikkoja siis omien laskujen mukaan 7+4, mutta pikkupavulla oli mittaa hurjat 15.2mm. :D Vastais siis viikkoja 7+6. :)

Tässä vielä kuva. :D
47a9caf545261ddec9a6ad10f2df5d29

Tänään ei pystynyt enää itsekään vastustamaan kiusausta. Varasin varhaisultran ens maanantaille, jolloin pitäisi olla 6+6. Toivotaan, että siellä jotain näkyisi ja oikeassa paikassa :) Neuvola on vasta 17.12. Jännittäviä aikoja, kun kaikkea joutuu niin kauan odottamaan.

Meillä oli tänään eka neuvola, ei kummosempia, Paineet katossa kuten perinteisestikin, taas ohjeistuksena seurata kotona ja katsotaan sitten sen mukaan tarvitaanko lääkitys missä vaiheessa...torstaina sitten taas polille ultraan. nt-ultra aikakin saatiin 22.12 ja lääkärineuvola tammikuun puoleen väliin. :)

Takaisin