Neuvola & ultrakäynnit

Varasin eilen varhaisultran Terveystalolta ensi viikolle, silloin laskujeni mukaan 6+1. Aikainen ajankohta siksi, että halutaan varmistaa alkion olevan oikeassa paikassa kun on ollut toispuoleisia kipuja. En tiedä voiko tuolloin vielä näkyäkään mitään muuta -siis esim. sydämenlyöntejä. Olen ollut tosi hermona kun lukenut kertomuksia (tosi fiksua) kohdun ulkoisista raskauksista joten haluan varmistaa ettei ole siitä kyse.

Mulla neukkutäti vaihtuu :sad001 nyt joutuu alottaan kaiken uudestaan ihmisen kanssa joka ei tiedä meistä mitään eikä edellisistä raskauksista ja lapsista..

Mä kans soittelin ma:na neuvolaan ja sain ekan ajan vasta 16.12! Sillon on jo 9+2...kauan pitää malttaa odottaa. Meillä onneksi ultrataan automaattisesti heti ekalla käynnillä neuvolassa niin pääsee kurkkaan pientä heti <3 Mulla on kans ihan uus neuvolantäti, oisin halunnu saman kuin esikosta oli, mutta noukänduu :(

Päätin että varaan ajan varhaisultraan. Mietin et mitä luultavimmin saadaan aika nt-ultraan just ennen joulua tai joulun jälkeen. En haluu sit että joulu on pilalla jos kohdussa ei ookkaan mitään elämää.. Toki mitä vaan voi sattua varhaisultrankin jälkeen. Sain ajan ens viikolle kun viikkoja pitäis olla 8+1. :)

Mä en vielä uskalla varailla mitään aikoja :(
Jos tässä jonku viikon ainakin oottelis ja sit jos varais neuvolaan ajan ja yksityiselle ultraan.
Täytyy kyllä ensin kysäistä saisko tuon ultran kaupungin kautta ku on keskenmeno takana.
Mites muut ootteko saaneet varhaisultraa kaupungin kautta jos on ollut keskenmeno takana vai pitääkö niitä olla useampi?

Mami, mä en ainakaan ees kysynyt varhaisultraa kunnalliselta. Oon käsittänyt, että alla pitäis olla useampi keskenmeno ja mulla on vasta yksi kkm alla. Varasin suoraan yksityiselle. :) Näin siis Helsingissä.

No niin mäkin epäilen et niitä täytyy olla useampi takana.
Toki meillä on neuvolassakin ultra, niin se terveydenhoitaja saattaa kyllä ultrata, mutta se on vähän niin ja näin mitä sieltä näkyy kun ne ultraa vain mahan päältä.
Ehkäpä mäkin vaan varaan suorilta sinne yksityiselle sen ajan kunhan uskallan :)

Täällä kans yksityisen kautta varhaisultra vaikka keskenmeno takana, täytyy olla useampi.

kyllä meinaa alkaa jo pikkusen jännittää, huomenna olisi se kauan odotettu ultra :) täytyy tulla tänne sitte kertomaan miten kävi.
nyt on vaan niin hiljasta ollu tuolla mahassa, ei siis minkään näköstä oiretta repäsykipuja,jomotuksia ei niin mitään.. että siksi vähän mietityttää onko siellä elämää.
no, toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Sainpa minäkin aikaiseksi varata ensimmäisen ajan neuvolaan ja samoin töin ultraan. Neuvolaan päästään kun ollaan minun laskujeni mukaan 7+2 (neuvolan täti merkkasi eri ajan, kun käyttävät kiekkoa ajan arviointiin, eikä kiertopituutta, ... mutta molemmathan ovat vain arvioita, ei olisi ekakerta kun ovulaationi ei sattuisikaan 14kp:lle.) Ultra varattiin saman tien, sillä kalenteri oli jo niiltä osin kovin ruuhkainen ja ekaluokkalaisen äitinä en voi milloin tahansa olla pois kotoa. Ultra olisi 11+2. Varhaisultraa ei ole tarjolla virallisesti, mutta neuvolassa kuulemma on vanhempi ultralaite, jolla terveydenhoitaja voi tarkistaa tilanteen epävirallisesti.

Tekisi kyllä mieli käydä ultrassa jo aikaisemmin. Tätä raskautta on odotettu 1,5v, ja kovat on toiveet onnistumisesta, varsinkin kun tuo raskaaksi tulo ei enää tässä iässä (pian 35v) ole helppoa.

Kirjoitinkin jo toiseen paikkaan että ultrassa käyty eilen ja kolme päivää oli sen mukaan vähemmän eli 6+1 ja kaikki oli kohdillaan, syke löytyi jne :) Npssa juuri ennen joulua sitten saa tarkemmin nuo viikot ja uskon kyllä omaan arvioon aika tarkasti. Tuskin olen saanut plussatestiä jo 3+0 :)

Vielä jäi epäselväksi oliko takana toinen kun ei saatu kunnon kuvaa mutta uskon että yhtä tässä haudotaan :) Sanoivat että ultraan voi mennä käymään jo aiemmin jos haluaa tämän selvittää ennen np:a. Ultrat on äpolilla julkisella.

Heippa! Mä varailin eilen ultrat ja ekan neukku käynnin. Varhaisultra on sitten 8.12 ja neuvola 16.12. Kunhan kirje tulee neuvolasta saapi varailla varsinaista ultraa. Jännittää jos ei varhaisuktrasta mitään löydykkään. Muutenkin koko ajan hirmu epätodellinen olo tän asian kanssa. Yritystä vuosi takana ja nyt tärppäsi ennen varsinaisia hoitoja. Olisi kamalaa jos tämä onni vietäisiin pois..

Täällä jännittää huomisaamuna ultra... Saa nähdä miten tässä käy, onko siellä kaikki kunnossa

IdaT, onpa ihanaa kuulla että syke löytyi ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa :)

RiiaBa, et onneksi taida olla ainut jolla on samanlaisia huolia :) ite oon yrittänyt olla asiaa sen enempää miettimättä kun en siihen itse voi mitenkään vaikuttaa.

Tsemppiä PikkuR huomiseen!

Minäkin viimein sain neuvolaan soitettua. Ajaksi annettiin 9.12, jolloin viikkoja pitäisi olla 8+3. Vähän kans jännittää, kun meillä on paikkakunta vaihtunut, sitten viime raskauden ja meidän iki-ihana terkkarin täti sitä myöten vaihtuu. Täytyy toivoa, että uudenkin tädin kanssa tullaan juttuun!

Pitäs varmaan ens viikolla soitella neuvolaan.. Miullakin vaihtuu nyt neuvolatäti, harmi, kun se edellinen oli tosi mukava..

vähän on epäselvä kuva, mutta hyvin matkassa on :)
onneksi kävin, olo oli niin epäuskonen ja sanoinki kun ollut tunne ettei kaikki oo kunnossa..sai varmistuksen jakun näki siellä pienen sydämenlyönnit niin ai että :)

Liitteet

• WP_20151120_15_33_09_Pro.jpg
    WP_20151120_15_33_09_Pro.jpg
    298.6 KB · Katsottu: 59
Takaisin